2025-09-15, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag glömde dig i United-gänget. Nu bör det gänget vara komplett!

Du har händelsevis inte noterat och att IB03 och jag gör precis som polisen gör, sätter upp möjliga scenarier och prövar med olika variabler för att se om scenarierna fungerar? Att vi sätter upp hypoteser? De scenarier som inte fungerar kastar vi i papperskorgen, de som fungerar fortsätter vi med genom ytterligare undersökningar, experiment och/eller analyser. Vi har kommit fram till ett scenario som håller. Vanligt, hederligt polisarbete, helt enkelt. Har du något problem med att vi försöker förklara hur den "första etappen" av försvinnandet gick till? Den som högst sannolikt började med att Helena tänkte ta en taxi hem men ändrade sig när ingen ville dela en taxi, och hördes därför fråga om det var någon som skulle "gå åt hennes håll".

Citat: "Det är inte viktigt exakt när Helena lämnade torget, oavsett om klockan var 02.08 eller 02.12, det väsentliga är vad som hände nere på Kungsgatan!" Men då kan väl du fortsätta med det, så fortsätter jag och IB03 med vårt.

Sedan kan du väl fundera på hur det kan vara "oväsentligheter" att dryfta information som kommer från polisen.

Sedan så att du förstår: Du helt skrupelfritt försökte lura i tråden att det fanns ett "EM-hus", en "tvättning" och en "nattlig båtfärd". Ingenting av det här var sant, du kunde inte ens få ett centralt årtal rätt. Du är bara sämsta sorten. Vet hut!
Du glömmer mycket uggla🤔
Hur vet du detta…att det inte fanns ett EM-hus…att inte B.W tvättade kläder i gryningen (finns vittnen)…att det inte fanns en flickvän som berättat kring båtfärden mellan Sandviken och Dillö!
Hur vet du det Uggla?
Eller snarare…på vilket sätt vet du det?
Du påstår att detta är lögner från min sida!
Du vet ju ingenting uggla…folk skrattar och skakar på huvudet åt dig ju. Du fortsätter ideligen att göra bort dig och förstår inte detta …du är väldigt pinsam och det är tydligt för de flesta användare…du är körd helt enkelt!
Lycka till ugglan😉
Citera
2025-09-15, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Du glömmer mycket uggla🤔
Hur vet du detta…att det inte fanns ett EM-hus…att inte B.W tvättade kläder i gryningen (finns vittnen)…att det inte fanns en flickvän som berättat kring båtfärden mellan Sandviken och Dillö!
Hur vet du det Uggla?
Eller snarare…på vilket sätt vet du det?
Du påstår att detta är lögner från min sida!
Du vet ju ingenting uggla…folk skrattar och skakar på huvudet åt dig ju. Du fortsätter ideligen att göra bort dig och förstår inte detta …du är väldigt pinsam och det är tydligt för de flesta användare…du är körd helt enkelt!
Lycka till ugglan😉
Tillägg:
Jaha…nu är ni poliser oxå!
”Vanligt hederligt polisarbete”?
Jag garvar ihjäl mig😆
Citera
2025-09-16, 01:28
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CottageQueen
INGEN vet om hon gick från Stadt kl. 2.06 eller 10 minuter senare. INGEN vet i vilken takt hon gick, hur länge hon pratade med de i bilen etc.

Du och Ugglan kan ha rätt, men också fel, det är ju rena spekulationer där ingen kan veta exakt.

Jag förstår ärligt inte varför ni är så ihärdiga med detta?
Och hur kan IB veta att denna s.k spökman vill hem
Vi vet ju inte ens om hon slog följe eller inte med någon från Stadt?
Men IB och Ugglan dem vet, vilka jävla clowner dessa är!
Dessutom så planterar de trådsanningar i tråden, de är väldigt obehagliga
och vi normala behöver sluta kommentera dessa jävla papegojor, jag tänker åtminstone inte tillåta mig det!
Citera
2025-09-16, 01:42
Medlem
rubin22s avatar
B.W och Helena slog följe från Stadt, han lämnade bilen för att gå hem med Helena, då han druckit för mycket och Helena inte ville åka med honom.
Sen träffar de på vägen en bil med P.U, m.fl, BW blir rädd och springer därifrån och vågar sen inte säga något om detta till någon, inte ens Ulrika.

Så sjukt med IBs och Uggglas sjuka fantasier om K.M och vad som hänt.
Vem som helst kan hitta på en story och göra en trådsanning av den.
Hur fan kan de få hålla på att härska i tråden under alla dessa år?
Vidrigt är förnamnet😡🤬
Citera
2025-09-16, 09:33
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Och hur kan IB veta att denna s.k spökman vill hem
Vi vet ju inte ens om hon slog följe eller inte med någon från Stadt?
Men IB och Ugglan dem vet, vilka jävla clowner dessa är!
Dessutom så planterar de trådsanningar i tråden, de är väldigt obehagliga
och vi normala behöver sluta kommentera dessa jävla papegojor, jag tänker åtminstone inte tillåta mig det!
Citat:
B.W och Helena slog följe från Stadt, han lämnade bilen för att gå hem med Helena, då han druckit för mycket och Helena inte ville åka med honom.
Sen träffar de på vägen en bil med P.U, m.fl, BW blir rädd och springer därifrån och vågar sen inte säga något om detta till någon, inte ens Ulrika.

Vidrigt är förnamnet😡🤬

Jag ser att jag formulerat mig lite udda då det ser ut som att den du kallar "spökmannen" ville hem. Sorry för det. Det jag självklart menade även om det då inte framgick riktigt där var att det var endast Helena som jag menade ville hem då denna "spökman" som du kallar KM, ju bodde åt motsatta hållet. Om han ville hem så skulle ju han aldrig följt Helena hem. Okey ?

Du kallar det "sjuka fantasier" det jag skriver. Det jag skriver om bl a KM backar jag upp med vad han sagt till polisen, media och till Lotte i boken "Mardrömmen i Mariestad". Jag har aldrig sagt att KM var GM men att han var närvarande uppe i Kohagen när detta dåd hände där. Det du framför om BW och PU är så grundlöst och dumt så det är inte klokt.

För dig går det utmärkt att dra BW och PU i smutsen utan några som helst riktiga belägg/indicier och argument för, men när det gäller KM som det finns riktiga indicier emot som talar för att han högst sannolikt var med i Kohagen då detta dåd mot Helena utfördes, så är det inte okey att ta upp honom...Bara i din upp och nervända värld det är så. Vidrigt, var namnet.
Citera
2025-09-16, 21:31
Medlem
Citat:

Vidrigt är förnamnet😡🤬
Spinner vidare på rubin22's inlägg... det är kanske så som vi i "Uniteds gäng" (Ugglans ord) bör göra? Och alla andra för den delen; Sluta kommentera och lockas med i en ordfight med Humle och Dumle för då tappar vi fart och det är väl precis det de vill att vi gör? Kanske man t.om borde låtsas som att de inte fanns och låta bli att läsa för man vet ju faktiskt redan vad som står;
1. KM och pilotglasögon
2. Brovittne och HA's byxor
3. Otrevligheter mot andra i tråden
4. Svinlång läsning

Jag är tillsammans med flera andra här väldigt intresserad av BW, och tycker att det är där fokus bör läggas. Tycker att vi jobbar vidare där. Det kan vara ett långskott och jag har skrivit om det tidigare, men jag vet till 100 procent att nåt var tvunget att "kollas upp" i Vänern, söder om Kristinehamn sommaren 92. Detta upplevdes som oerhört obehagligt av de i båten förutom av den som skulle kolla. Man ville liksom inte vara där... Vet inte hur långt avståndet är mellan K-hamn och Mariestad sjövägen. Vet inte heller om folk från K-hamn åkte till Mariestad för att roa sig. Ska forska vidare i detta och prata med inblandade
Citera
2025-09-16, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KellAlfred
Spinner vidare på rubin22's inlägg... det är kanske så som vi i "Uniteds gäng" (Ugglans ord) bör göra? Och alla andra för den delen; Sluta kommentera och lockas med i en ordfight med Humle och Dumle för då tappar vi fart och det är väl precis det de vill att vi gör? Kanske man t.om borde låtsas som att de inte fanns och låta bli att läsa för man vet ju faktiskt redan vad som står;
1. KM och pilotglasögon
4. Svinlång läsning

Jag är tillsammans med flera andra här väldigt intresserad av BW, och tycker att det är där fokus bör läggas. Tycker att vi jobbar vidare där. Det kan vara ett långskott och jag har skrivit om det tidigare, men jag vet till 100 procent att nåt var tvunget att "kollas upp" i Vänern, söder om Kristinehamn sommaren 92. Detta upplevdes som oerhört obehagligt av de i båten förutom av den som skulle kolla. Man ville liksom inte vara där... Vet inte hur långt avståndet är mellan K-hamn och Mariestad sjövägen. Vet inte heller om folk från K-hamn åkte till Mariestad för att roa sig. Ska forska vidare i detta och prata med inblandade

Ja, fullständigt sjukt är det. Och att de får hållas med samma jävla inlägg hela tiden...

Berätta mer. Var det BW som var med i båten?

Edit: 70km får jag det till. Rätt långt med en båt.
Senast redigerad av Mmsort2 2025-09-17 kl. 00:00.
Citera
2025-09-17, 00:15
Medlem
Citat:
1. KM och pilotglasögon
4. Svinlång läsning

Detta är intressant…båtresor kring Dillö med B.W vid rodret🤔
Exakt,
Det får bli arbetsordningen!
Bra synpunkter o inlägg från KellAlfred!
Citera
2025-09-17, 00:19
Medlem
Citat:
Detta är intressant…båtresor kring Dillö med B.W vid rodret🤔
Exakt,
Det får bli arbetsordningen!
Bra synpunkter o inlägg från KellAlfred!
Tillägg:
Kolla det med båtresan som du skrev om, intressant ju🤔
Citera
2025-09-17, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mmsort2
Ja, fullständigt sjukt är det. Och att de får hållas med samma jävla inlägg hela tiden...

Berätta mer. Var det BW som var med i båten?

Edit: 70km får jag det till. Rätt långt med en båt.
Ja det är långt.. det jag vet just nu är att situationen var jäkligt hemsk där och då. Man ville därifrån... Åker man ut på sjön är det för att bada eller fiska... kanske sola på däck. Här letade man efter nåt, eller kanske mera kollade så att "allt var ok"... BW var inte med vad jag vet, däremot en person med samma efternamn boende i Kristinehamn. Då som nu. Släkt? Har alltid tänkt att det är så.... ser inga problem med att han hade åkt till Mariestad för att roa sig en kväll med en av hans vapendragare. Han var liksom chef, med några underhuggare. Kan det vara de två som iaktar HA på stadt? Tänker också kanske kusin till BW...? Iallafall släkt
7 mil har jag åkt flera gånger för att roa mig, så den sträckan är inte ovanlig på nåt sätt.
Har alltid sett detta samband som jäkligt intressant...
Citera
2025-09-17, 00:46
Medlem
Citat:
Tillägg:
Kolla det med båtresan som du skrev om, intressant ju🤔
Ja, ska kolla upp det! Återkommer 👍😊
Citera
2025-09-17, 06:13
Medlem
Citat:
Ja det är långt.. det jag vet just nu är att situationen var jäkligt hemsk där och då. Man ville därifrån... Åker man ut på sjön är det för att bada eller fiska... kanske sola på däck. Här letade man efter nåt, eller kanske mera kollade så att "allt var ok"... BW var inte med vad jag vet, däremot en person med samma efternamn boende i Kristinehamn. Då som nu. Släkt? Har alltid tänkt att det är så.... ser inga problem med att han hade åkt till Mariestad för att roa sig en kväll med en av hans vapendragare. Han var liksom chef, med några underhuggare. Kan det vara de två som iaktar HA på stadt? Tänker också kanske kusin till BW...? Iallafall släkt
7 mil har jag åkt flera gånger för att roa mig, så den sträckan är inte ovanlig på nåt sätt.
Har alltid sett detta samband som jäkligt intressant...

De hade åkt båt ner från Kristinehamn och sov vid Ekudden? De var med och seglade med HA på dagen?
(HA var intresserad av en av dem och det var det som HA nämnde till UA?)
BW körde kusinerna och HA mot Ekudden, men HA vill gå av hos sig. Det spårar.
Kusinens båt används för att dumpa kropp på natten.
Är det så du tänker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in