Citat:
Ursprungligen postat av
FlashbackWerner
Jag skulle säga att det beror mycket på skatteavtalet med landet och Sverige. Sverige har ingen exit-skatt. Skulle kunna vara att du triggar något vis flytt utanför EU, men har för dålig koll på den biten. Flyttar du däremot inom EU så råder det ju helt fri rörlighet så då är det främst att kika i skatteavtalet och se om 10 årsregeln gäller eller om den satts ned till 1-2 år.
Skatteavtalet saknar betydelse då man som begränsat skattskyldig inte betalar skatt på krypto. Vad det nya landet gör får man dock läsa på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cyber500
10 års regeln gäller inte krypto.
Precis, vilket innebär att man kan sälja sina krypto direkt när man blir väsentligt skattskyldig utan skatt till Sverige. Skatteverket avgör dock om du är det vis din nästa deklaration om du yrkar på att bli det. Det är alltså först då du får veta om de håller med dig.
För egen del var det inga problem alls, jag sa bara att jag anser mig vara det och de accepterade det.
Citat:
Ursprungligen postat av
FreshCandy
Har folket ingen talan eller gör vi bara som våra mästare befaller?
Här är alla länder med 0% skatt i crypto.
En del är väldigt stabila samt ligger I Europa, her fetmarkerat dessa. Då är det bara flytta dit då. Nu gäller det att lösa "obegränsad skatteskyldig i Sverige " Den kan vara svår, dom jävlarna vill ha allt! Gamande jävla gamar.
Funderar själv på Portugal, låter soft. Vad tycker ni?
🇦🇪 Förenade Arabemiraten
🇸🇻 El Salvador
🇵🇹 Portugal
🇲🇹 Malta
🇩🇪 Tyskland
🇸🇬 Singapore
🇧🇾 Vitryssland
🇨🇬 Kongo-Brazzaville
🇭🇰 Hong-Kong
🇲🇾 Malaysia
🇵🇦 Panama
🇨🇭 Schweiz
🇲🇴 Macau
🇻🇳 Vietnam
🇵🇾 Paraguay
🇳🇦 Namibia
🇲🇭 Marshallöarna
🇹🇷 Turkiet
🇨🇾 Cypern
🇳🇪 Niger
🇹🇭 Thailand
🇱🇮 Liechtenstein
🇬🇧 Bermuda
🇻🇺 Vanuatu
🇰🇾 Caymanöarna
🇭🇷 Kroatien
🇸🇮 Slovenien
🇧🇬 Bulgarien
🇬🇪 Georgien
Den där listan är inte helt korrekt så dubbelkolla landet du vill flytta till. En del länder som har skatt på krypto kan dock ändå fungera efter vissa länder inte beskattar kapitalinkomster som skapas utomlands om du inte tar in pengarna till det landet.