2025-09-16, 14:35
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Guvernören kanske är helt knäpp, vad vet jag.

Låt oss säga att han guvernören ÄR knäpp. Är det fortfarande värdigt en president att uttala sig som Trump gjorde?

Citat:
I det här fallet syftar jag i synnerhet på woke-vänstern som är aktiv på sociala medier, privatpersoner snarare än politiker. Även om en och annan obetydlig politiker har uttryckt glädje.

Så "vänstern" betyder för dig helt enkelt de knäppaste 10 % av alla de som inte håller med dig politiskt. Och dessa blir då representativa för hur "vänstern" reagerat på mordet. Wow
Citera
2025-09-16, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Hated är befogat, han var som sagt en väldigt osympatisk individ.

Du verkar vara väldigt osympatisk själv. Men sånna är ni på vänsterkanten.
Citera
2025-09-16, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Shocking footage shows a crowd brutally attacking a man who dared to yell “F*** Charlie Kirk” following the tragic assassination of the conservative activist.

https://youtu.be/RzAMyVN6hlA?si=2JhuxWV_IfC5rghK

Ska vi se, någon hade en annan åsikt så han åkte på stryk, lite som Charlie Kirk blev mördad för att han hade en annan åsikt än vänstertomtar.
Sen har vänstern "kommit undan" länge nu med att hota, provocera osv, innan blev du nästan dödad för att du sa du gilla Trump.
Så nu har du en snubbe som AKTIVT går in i ett hyllningståg till Charlie Kirk och skriker "Fuck Charlie Kirk" för att han tror att han kan fortsätta hålla på som tidigare, istället åker han på stryk.
Om någon hade skrikt "Fuck George Floyd" under en demonstration efter hans död, tror du inte den personen hade åkt på stryk också?
Citera
2025-09-16, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Han är glömd nu...

Jasså jag tycker mig förstå att han helt plötsligt blivit känd över hela internet från att bara ha varit en vanlig youtuber mest känd i amerika.
Citera
2025-09-16, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Ska vi se, någon hade en annan åsikt så han åkte på stryk, lite som Charlie Kirk blev mördad för att han hade en annan åsikt än vänstertomtar.
Sen har vänstern "kommit undan" länge nu med att hota, provocera osv, innan blev du nästan dödad för att du sa du gilla Trump.
Så nu har du en snubbe som AKTIVT går in i ett hyllningståg till Charlie Kirk och skriker "Fuck Charlie Kirk" för att han tror att han kan fortsätta hålla på som tidigare, istället åker han på stryk.
Om någon hade skrikt "Fuck George Floyd" under en demonstration efter hans död, tror du inte den personen hade åkt på stryk också?

Precis. Detta är en reaktion på många år av misshandel från den andra sidan.

Till sist slår de vanliga människorna tillbaka.

Inom kort kommer kanske AFA/BLM/trans pöbeln att inse hur hatade de faktiskt är.

Och de kommer att inse att de som de såg som svaga mobboffer egentligen var de starkare hela tiden. Men att de höll igen i alla år. Tills galningarna gick för långt och till sist lyckades väcka björnen ur sin dvala.

Citat:
White House Deputy Chief of Staff Stephen Miller, who was among the guests on the show, echoed the sentiment, saying "we are going to channel all of the anger that we have over the organized campaign that led to this assassination, to uproot and dismantle these terrorist networks."

"We are going to use every resource we have at the Department of Justice, Homeland Security and throughout this government to identify, disrupt, dismantle and destroy these networks
and make America safe again for the American people, it will happen, and we will do it in Charlie's name," Miller pledged.
Citera
2025-09-16, 14:51
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Fast det är ju bara din väldigt subjektiva uppfattning. Du håller inte med honom om hans åsikter, och därför klistrar du på honom negativa attityder och värderingar. Människor skulle kunna säga exakt samma sak om dig.

Fast det är ju inte sant. Tvärtom är det exakt motsatsen till vad Charlie faktiskt ägnade sig åt, han mördades på ett event där han lät sina meningsmotståndare komma till tals och använda sin yttrandefrihet till att argumentera emot honom.
fundamentalism är att tro stenhårt på nånting och sen vägra acceptera och respektera nåt annat, precis den bilden jag fått av Charlie. Jag håller med vissa av sakerna som både han och MAGA tycker, men skulle inte blanda ihop åsikter med vetenskap, som de gör allt för ofta. Tyckande är en sak, men fakta är nåt annat.
Nu var ju charlie totalt okänd för 99% av jordens befolkning innan han dog, men det jag sett efteråt var det ingen trevlig syn. Inte så konstigt att nån flippade till slut med de klasskillnader de har i det där landet.

Yttrandefrihet och frihet i sig existerar endast om den innefattar ansvartagande och respekt för allas rätt till sin personliga frihet. Han signalerade noll respekt mot olikheter, noll förståelse, bara 100% fundamental frikyrkopastor. Så den yttrandefriheten han predikade ger jag inte mycket för.
( Det finns ingen yttrandefrihet på flashback heller egentligen, eftersom du inte får klaga på att nån yttrar sig med hänvisning till yttrandefriheten, men vad är då själva klagandet om inte också en yttring! Hade FB haft den yttrandefrihet yttrandefrihetsförespråkarna vill ha, så hade inget modererats öht, men det är en annan fråga och OT.)
Citera
2025-09-16, 14:52
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Högern går så långt för att försvara yttrandefrihetens förkämpe Charlie Kirk så de misshandlar meningsmotståndare?

Ska konstprojektet som Tyler Robinson instigerade eskalera mer?

Är det här MAGA-rörelsens kristallnatt?

Frågorna är många, står inte MAGA-rörelsen för fredlig debatt och yttrandefrihet?
Citera
2025-09-16, 14:56
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Högern går så långt för att försvara yttrandefrihetens förkämpe Charlie Kirk så de misshandlar meningsmotståndare?

Ska konstprojektet som Tyler Robinson instigerade eskalera mer?

Är det här MAGA-rörelsens kristallnatt?

Frågorna är många, står inte MAGA-rörelsen för fredlig debatt och yttrandefrihet?
Är det debatt att störa en sorgevaka med att skrika att den avlidne förtjänade att dö?
Citera
2025-09-16, 14:58
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Är det debatt att störa en sorgevaka med att skrika att den avlidne förtjänade att dö?
Fuck Charlie Kirk skrek han och givetvis är det ett inlägg i debatten.
Citera
2025-09-16, 14:59
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Detta är en reaktion på många år av misshandel från den andra sidan.

Ja, det är sååååå synd om stackars MAGA. De får knappt ens försöka sig på en statskupp där 100 tals poliser skadas utan att kritiseras
Citera
2025-09-16, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Nu var ju charlie totalt okänd för 99% av jordens befolkning innan han dog, men det jag sett efteråt var det ingen trevlig syn. Inte så konstigt att nån flippade till slut med de klasskillnader de har i det där landet.
Du tänker att det var nån ensan tokstålle som flippade som sköt honom?

Jag tror tvärtom det var en välplanerad avrättning med väldigt många inblandade.
Citera
2025-09-16, 15:06
Medlem
Citat:
Jag håller med vissa av sakerna som både han och MAGA tycker, men skulle inte blanda ihop åsikter med vetenskap, som de gör allt för ofta. Tyckande är en sak, men fakta är nåt annat.
Jag tycker din karaktärisering av Charlie Kirk och vad han stod för är gravt missvisande. Det Charlie gjorde sig känd för var just att han konfronterade vänstermänniskors tyckande med fakta. Vilket ibland gjorde dem arga och upprörda, men han lät dem ändå komma till tals.

Citat:
Yttrandefrihet och frihet i sig existerar endast om den innefattar ansvartagande och respekt för allas rätt till sin personliga frihet. Han signalerade noll respekt mot olikheter, noll förståelse, bara 100% fundamental frikyrkopastor. Så den yttrandefriheten han predikade ger jag inte mycket för.
Om en person som Charlie Kirk låter sin meningsmotståndare komma till tals och framföra sina åsikter, och en annan person som Tyler Robinson väljer att avrätta sin meningsmotståndare med ett skott i nacken så föredrar jag ju personligen Charlie Kirks frikyrkopastor-version av yttrandefrihet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in