Citat:
Ursprungligen postat av
melvein
Fast det är ju bara din väldigt subjektiva uppfattning. Du håller inte med honom om hans åsikter, och därför klistrar du på honom negativa attityder och värderingar. Människor skulle kunna säga exakt samma sak om dig.
Fast det är ju inte sant. Tvärtom är det exakt motsatsen till vad Charlie faktiskt ägnade sig åt, han mördades på ett event där han lät sina meningsmotståndare komma till tals och använda sin yttrandefrihet till att argumentera emot honom.
fundamentalism är att tro stenhårt på nånting och sen vägra acceptera och respektera nåt annat, precis den bilden jag fått av Charlie. Jag håller med vissa av sakerna som både han och MAGA tycker, men skulle inte blanda ihop åsikter med vetenskap, som de gör allt för ofta. Tyckande är en sak, men fakta är nåt annat.
Nu var ju charlie totalt okänd för 99% av jordens befolkning innan han dog, men det jag sett efteråt var det ingen trevlig syn. Inte så konstigt att nån flippade till slut med de klasskillnader de har i det där landet.
Yttrandefrihet och frihet i sig existerar endast om den innefattar ansvartagande och respekt för allas rätt till sin personliga frihet. Han signalerade noll respekt mot olikheter, noll förståelse, bara 100% fundamental frikyrkopastor. Så den yttrandefriheten han predikade ger jag inte mycket för.
( Det finns ingen yttrandefrihet på flashback heller egentligen, eftersom du inte får klaga på att nån yttrar sig med hänvisning till yttrandefriheten, men vad är då själva klagandet om inte också en yttring! Hade FB haft den yttrandefrihet yttrandefrihetsförespråkarna vill ha, så hade inget modererats öht, men det är en annan fråga och OT.)