Fascinerande att du ska älta detta gång efter annan.
Du begriper undantagstillstånd.
Du fattar när det infördes.
Du fattar vem som beslutar.
Jag tror att du kanske rent av fattar varför. Osäker här.
Du drar dina teorier om val som skulle möjligen ändra något med 0,1% sannolikhet.
Du tror att Zelensky styr i det militära och vilka mål som ska siktas på.
Samtidigt tycker du att man ska hålla val. Valkampanjer i Kherson, Sumy, Kharkiv m fl, medans det regnar missiler och drönare över folksamlingar.
Jisses vad korkad du är. Eller du bara älskar att sprida Kreml propaganda, där Putin hoppas att interna problem skulle uppstå om man höll på med val.
Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Jodå. Lite sorgligt att ditt bästa försök är att sitta och ljuga om mig. Sånt är ditt konto.
Om det skulle bli val inom 3-4 månader, finns det nog 0.1% sannolikhet att en ny ryssvänlig president skulle väljas. Opinionsundersökningar visar att det står mellan Zelensky och Zalushny. Skillnaden mellan dem tror jag framför allt skulle vara att Zalushny skulle vara mer militärt effektiv. Mindre attacker mot Kerch-bron, spektakulära raider in i Ryssland som i slutändan är helt meningslösa, knäppa landsättningar över Dniepr, och mer kostnadseffektivt utnötningskrig.
Senaste opinionsundersökningen:
https://ukrainetoday.org/ukraine-poll-zelensky-leads-in-presidential-election-but-zaluzhniya-party-leads-in-parliament/
Alltså har du fel.