• 1
  • 2
2025-09-15, 22:38
Medlem
najah-al-shammaris avatar
Rinad Khamis, en 19-årig gymnasieelev, öppnade en livsmedelsbutik vid Skrea strand i Falkenberg i stället för att ta det lugnt efter skolan.

Hennes butik, Mr Livs, fokuserar på livsmedel från Mellanöstern och har varit en framgång över förväntan trots inledande utmaningar.
https://www.aftonbladet.se/minekonom...te-bara-chilla

Aftonbladet hittar en invandrare som inte uppfyller stereotypen och drämmer till med en hyllning. Rinad har alltså inte blivit kriminell, yippie! Hon har startat en butik som andra invandrare kan handla i för att slippa integreras i svensk matkultur. Inget ont om Rinad, min kritik riktar sig mot kravlösheten från vänsterliberaler och Aftonbladet.

Diskutera er uppfattning om hur Aftonbladet väljer att lyfta fram Rinad. Kanske de istället kunde fråga vad Rinad gör för att invandrare ska lämna förorten och handla i svenska affärer? Tycker svenska politiker att det är en framgång när invandrare öppnar en butik riktad mot sina landsmän?
Citera
2025-09-15, 22:42
Medlem
Jippie!
Citera
2025-09-15, 22:44
Medlem
säger . Änteligen !
Citera
2025-09-15, 22:56
Medlem
Klas-Vegass avatar
Skrea strand? Det bor säkert en del invandrare i Falkenberg men skrea strand är ju sömnig badort.

Jag har inte superkoll på falkenberg å andra sidan och allah skall ju med.

Jag tror tex inte att en invandrarbutik med inriktning arabmat skulle fungera i mölle.
Citera
2025-09-15, 23:21
Medlem
Jamen, det är väl bra med någon invandrare som får tummarna ur röven och försöker ta sig från bidragen.
Känns väl lite udda med arabaffär i Falkenberg, men hon kanske kan låta folk få provsmaka lite av varorna för att få snurr på det hela om det går trögt.
Citera
2025-09-15, 23:28
Medlem
NoTruces avatar
Varje gång tidningarna eller tv gör sådana här reportage cementerar de bara det faktum att det här mångkulturprojektet aldrig kommer att lyckas. Nu var det ju i det här fallet en rätt driftig ung kvinna, men att skriva artiklar om somaliska kvinnor i 40-årsåldern som lär sig simma eller cykla och på allvar tro att det ska få människor mer positivt inställda till förd migrationspolitik är så korkat att man inte vet vart man ska ta vägen.

Jag börjar fundera på om det inte kan vara så att det är en långsiktig psyop i syfte att meddela befolkningen om att nomenklaturan mycket väl vet vad den håller på med. Det räcker inte med att sakta men säkert riva ner samhället, man måste köra ner det i halsen på befolkningen också. Allt för maximalt psykisk påfrestning.
Citera
2025-09-16, 04:32
Medlem
Mad monks avatar
Att man hyllar sånt här är pinsamt. Det betyder ju att de flesta de släpt in är totalt värdelösa.
Citera
2025-09-16, 05:34
Medlem
talcsofts avatar
Soft bigotry of low expectations.
Citera
2025-09-16, 07:06
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Att man hyllar sånt här är pinsamt. Det betyder ju att de flesta de släpt in är totalt värdelösa.

Lite så, man måste hylla en invandrare som plockar upp sopor, arbetar eller pratar med en äldre människa då alla dessa saker är väldigt unika när det gäller invandrare.

Ser liknande artiklar titt som tätt om just invandrare som gjort något som hör till normalt vett och etikett men gör en invandrare samma sak så ska man hedra och skriva spaltmeter om detta.

Gör mig bara ännu mera säker att SD får min röst nästa år också.
Citera
2025-09-16, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Varje gång tidningarna eller tv gör sådana här reportage cementerar de bara det faktum att det här mångkulturprojektet aldrig kommer att lyckas. Nu var det ju i det här fallet en rätt driftig ung kvinna, men att skriva artiklar om somaliska kvinnor i 40-årsåldern som lär sig simma eller cykla och på allvar tro att det ska få människor mer positivt inställda till förd migrationspolitik är så korkat att man inte vet vart man ska ta vägen.

Jag tycker det är bra att de åtminstone försöker skriva något om det lite mer driftigare, så kanske det kan smitta av sig till alla de andra helt oproduktiva, säger en som kommer från en stad som är så nerkörd i botten med ekonomi pga alla bidragstagare och det gnälls något rent enormt på riksnivå bara man ens köper några nya soptunnor pga den usla ekonomin.
Det där andra när de lär sig att cykla och andra dumheter ser jag mer som underhållning och ganska typiskt speciellt Aftonbladet med sådana töntiga artiklar.
Citera
2025-09-16, 07:42
Medlem
Lao Tzus avatar
Denna modiga unga kvinna är en inspiration för oss alla. Vi välkomnar henne till Sverige och är mycket lyckliga att få förmånen att välkomna henne. Hon kan lära från oss och vi kan till gengäld lära mycket mycket mer från henne. Mycket mycket mer eftersom hon kommer från ett land med en rik kultur där varje person är en vandrande kulturkanon. Det är spännande att vår befolkning valt att rösta fram en politik som förvandlar Sverige till en smältdegel av kulturer och idéer. Dock måste mottagningsförhållanden, bostäder och ekonomiskt stöd förbättras.
Citera
2025-09-16, 09:57
Medlem
RiverStyxs avatar
Fast det är väl i ärlighetens namn bra att de för en gångs skull lyfter fram någon som faktiskt haft en affärsidé som är realistisk, satsat en massa tid och egna pengar för att dra igång det, och som verkar driva det som ett fungerande företag.

Och inte som vanligt något jävla Jalla-trappa projekt som inte haft skuggan av en chans att funka utan skattepengar i stora drösar.

Den här tjejen kan man ju faktiskt kalla för god förebild för alla andra invandrarkvinnor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in