2025-09-15, 15:29
Medlem
Är vi säkra på att det är Amanda som är hittad avliden?
Jag kände henne för ett par år sedan, eller jag rättare sagt jobbade med henne, och hon var väldigt… underligt och klurig. Så när man såg att hon hade blivit tillsammans med en 25 års äldre man höjde man inte ögonbrynen, kändes väldigt on brand för henne.. Tragiskt i alla fall, MGM låter ju som en problematisk typ
Citera
2025-09-15, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunaaa123
Är vi säkra på att det är Amanda som är hittad avliden?
Jag kände henne för ett par år sedan, eller jag rättare sagt jobbade med henne, och hon var väldigt… underligt och klurig. Så när man såg att hon hade blivit tillsammans med en 25 års äldre man höjde man inte ögonbrynen, kändes väldigt on brand för henne.. Tragiskt i alla fall, MGM låter ju som en problematisk typ

99% i alla fall. Hon svarar inte på sms. Meddelanden på Facebook står som skickat bara. Ingen aktivitet. Inte online på WhatsApp på flera dagar.
Citera
2025-09-15, 17:31
Avslutad
Det är A A som är avliden.
Otroligt tragiskt
Citera
2025-09-15, 18:53
Medlem
Kan bekräfta att Amanda är den döda.
Inga detaljer kända så kan inte bringa mer klarhet.
Vila i frid.
Citera
2025-09-15, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roligkanin
Tack för bra info, BT har låst alla artiklar som vanligt…
Känns långsökt om HA är inblandade i ett mord på en 22 åring, de sysslar nog inte med sådan hämnd/utpressning likt hedersmorden hos vissa religioner/trosuppfattningar.

Skulle det vara ett sjukdomsfall så känns det inte som att polisen skulle gripit mannen. Det finns nog synliga skador eller kaos i lägenheten som gör att mannen grips. Våld i nära relationer är extremt vanligt, också med tanke på åldersskillnaden mellan paret så kanske hon levde lite på mannens pengar/utnyttjande?
Det går nog att spekulera hej vilt tills media eller FUP berättar mer för oss.
Hon var 33 inte 22, skulle fyllt 34 på onsdag.
https://www.ratsit.se/19910917-Amanda_Viktoria_Andersson_Boras/UDHPUpUmvokFx75V-SvckSFEhVMh6iPXy0NpyxrRCkU
Citera
2025-09-15, 21:58
Medlem
Så ledsamt. Sett dessa ihop ute många gånger och känt att något inte stått rätt till
Citera
2025-09-15, 23:39
Medlem
Nu tror jag du förvirrar förkortningarna lite, HA är alltså i detta fallet Hans A.
Inte HA som i Hells. A.
Vad som gör det snurrrigt är att hans fd. Företag hade kopplingar till Hells A. Men HA i detta inlägg syftar till Hans.
Hans är alltså Amandas sambo. Han är 56 hon 33

Citat:
Ursprungligen postat av Roligkanin
Tack för bra info, BT har låst alla artiklar som vanligt…
Känns långsökt om HA är inblandade i ett mord på en 22 åring, de sysslar nog inte med sådan hämnd/utpressning likt hedersmorden hos vissa religioner/trosuppfattningar.

Skulle det vara ett sjukdomsfall så känns det inte som att polisen skulle gripit mannen. Det finns nog synliga skador eller kaos i lägenheten som gör att mannen grips. Våld i nära relationer är extremt vanligt, också med tanke på åldersskillnaden mellan paret så kanske hon levde lite på mannens pengar/utnyttjande?
Det går nog att spekulera hej vilt tills media eller FUP berättar mer för oss.
Citera
2025-09-16, 00:25
Medlem
Om det är H.ns K.rlsson, 57 åringen som bor ihop med Am.nda, 33. Så har tidningen skrivit om hans företag att den gått i konkurs och han har flera miljoner i skulder. Det är från förra året, här är länken.

https://www.bt.se/boras/konkursrakningen-avslojar-38-miljoner-fattas-for-kvalitetsflytt/

.= A

Kan det vara så att allt gick åt skogen. Företaget, ekonomisk kris med stora skulder och han tappade det och gjorde som han gjorde?
Citera
2025-09-16, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajjabajja92
Så ledsamt. Sett dessa ihop ute många gånger och känt att något inte stått rätt till

På vilket sett menar du? Missbruk?
Citera
2025-09-16, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cumrad
Nu tror jag du förvirrar förkortningarna lite, HA är alltså i detta fallet Hans A.
Inte HA som i Hells. A.
Vad som gör det snurrrigt är att hans fd. Företag hade kopplingar till Hells A. Men HA i detta inlägg syftar till Hans.

Det är du som förvirrar genom att förkorta hans namn med HA.
HK är det rätta.
Citera
2025-09-16, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gp12
Om det är H.ns K.rlsson, 57 åringen som bor ihop med Am.nda, 33. Så har tidningen skrivit om hans företag att den gått i konkurs och han har flera miljoner i skulder. Det är från förra året, här är länken.

https://www.bt.se/boras/konkursrakningen-avslojar-38-miljoner-fattas-for-kvalitetsflytt/

.= A

Kan det vara så att allt gick åt skogen. Företaget, ekonomisk kris med stora skulder och han tappade det och gjorde som han gjorde?
Det är nog inte alls en otrolig förklaring.

Den senaste flyttverksamheten de verkar ha drivit heter I like to move it - får känslan av att det inte är så ren business där heller. Kolla deras Google, 2 st ai-genererade bilder (på helsvenska helylle flyttkillar) och bara femstjärniga recensioner, alla från de senaste två månaderna. AA och Hans dotter JH har skrivit två av dom, grannen TM en, jag kollade snabbt några av namnen och flera var FB-vönner med exempelvis Örs.

Edit: De jobbar alltså ihop hela familjen. HK är vd, sambon kundkontakt, 17-åriga dottern ”back Office” och en PK som jag antar är HK s bror är key account manager. https://iliketomoveit.se/kontakt/
Senast redigerad av plastgaffel 2025-09-16 kl. 06:25.
Citera
2025-09-16, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cumrad
Inte HA som i Hells. A.
Vem är "Hans A" enligt dig? Hans Angels?
Den anhållne misstänkt för mord heter Hans Karlsson. Skriv ut namn ordentligt om ni inte kan hålla tungan rätt i mun med initialer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in