2025-09-15, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConquerOrDie
Fusk och lögner är vad de försöker med då de ej har några riktiga argument. För oss är det noll problem bara att beskåda verkligheten och dess egenskaper för att sedan presentera detta. Vi ser för långt och obstruktion nedifrån och upp sker på platt yta. Bara för att testa själv, vi har inget att dölja!

Märktes tydligt och fort när jag kom in i detta ämne och började kontrollera ting att globskallarna var de som ljög!
Din Dunning-Kruger är stark. Hur har du missat det enkla och vardagliga solnedgången? Satelliter/gps, saker som döljs bakom vatten osv? Pinsamma ranter utan ett enda vettigt ord är det enda du producerar. Det är lika roande som att se Mikey Smith på YT 🤪
Citera
2025-09-15, 19:13
Medlem
Citat:
Fusk och lögner är vad de försöker med då de ej har några riktiga argument. För oss är det noll problem bara att beskåda verkligheten och dess egenskaper för att sedan presentera detta. Vi ser för långt och obstruktion nedifrån och upp sker på platt yta. Bara för att testa själv, vi har inget att dölja!

Märktes tydligt och fort när jag kom in i detta ämne och började kontrollera ting att globskallarna var de som ljög!

Någon som inte ens vågar diskutera argumenten som om och om igen har lyfts fram i tråden är ju inte speciellt trovärdig.

Citat:
... Vi ser för långt och obstruktion nedifrån och upp sker på platt yta. ...

Nej eftersom refraktion är ett faktum så ser vi inte för långt.

Och du din fega och okunnige stackare vågar ju inte ens diskutera refraktion. Eller hur det går till när det bildas en "horisont" ovanför den platta marken.
Citera
2025-09-15, 19:14
Medlem
Lite jobbigt kanske, men skulle man gå och gå och gå så skulle man alltså komma till en kant?
Citera
2025-09-15, 19:33
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Den är platt ja det är helt korrekt. Bekräftat av långdistans observationer, laser, IR-foto, mikrovågor etc etc. Vi flat earthers är malliga av en anledning det är för att vi har sanningen på vår sida. Det fina med de hela är du ej behöver tro oss. Du kan testa detta själv och komma fram till samma sak. En fyr är ett exempel på en bra ting att observera på avstånd då de lyser starkt och höjd finns registrerat på t ex fyr.org. Bara att finna en i din närhet jämföra med Earth Curve Calculator och bli förbryllad av att ting ej stämmer. Detta beror på att det ej existerar någon kurva.

För den debunkade globen är det inte alls samma sak, finns absolut noll bevis för kurva och inga tester du kan göra själv. Nevrotikerna på globsidan har därmed inga argument och är osäkra på sin sak därför de spammar, byter ämne etc. Hade ej lyssnat på dem. Det är den typen av människor som var livrädda och gick runt med munnblöja och visir under ""pandemin"".

När det gäller "universum" har vi blivit försedda med en mängd sagor som ej går att verifiera som sanna och därmed är det helt ointressant enligt mig. Finns t ex gott om artiklar om att universum är platt! Bara att googla: flat universe

Det vi vet är att det är ljus på himlen som rör sig i cykler så mycket mer än detta går ej bekräfta. Har har du en skiss på det löjeväckande trams man måste tro på om man tror på den officiella versionen; heliocentrin! https://ibb.co/pB6jZ0fv

Om du blivit försedd med t ex denna meme när du sökt på flat earth är det bara ett försök att förlöjliga och en del av den massiva censuren ämnet får utstå. Ingen flat earther tror att jorden är en skiva som flyter i rymden med "planeter" runt. De genuina förödande argumenten ska döljas till varje pris! https://ibb.co/0Ry4v05b

Inte konstigt att globisarna är så arga!

Nu har du avhandlat Jorden och Universum.

Men det jag frågade var:
Vintergatan, galaxen vi bor i, hur är det med den?
Är den platt eller rund?

För vi bor väl i en galax som vi kallar Vintergatan?
Citera
2025-09-15, 20:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Nu har du avhandlat Jorden och Universum.

Men det jag frågade var:
Vintergatan, galaxen vi bor i, hur är det med den?
Är den platt eller rund?

För vi bor väl i en galax som vi kallar Vintergatan?
Redan svarat på detta vi är ej en disk i en galax som jag sa. Hela historien är ett gäng sagor som ej går att bekräfta. Nån av auktoritets- och antaganderunkarna har säkert en mening om Vintergatans form. Sedan kan dem eller nån annan ej bevisa det hela, så komplett meningslöst. Vi kan ej bevisa mycket om den ogreppbara himlen vi kan bevisa att jordens yta är platt här nede i den fysiska verkligheten. Stjärnorna har dock använts för att bevisa platt jord med det utmärkta beviset Celestial Theodolite.

Myterna kring rymden är falsifierade och klara, även den diskussionen är över. Ett av de skrattretande påståendena är t ex att jordens atmosfär är bredvid ett vakum utan en fysisk barriär!

Om du är av meningen att ett trycksatt system kan existera vid sidan av ett vakum utan barriär så vill jag gärna se en demonstration av detta. Jag är alltså inte intresserad av en story här utan en demonstration, inget obevisat gravitations-svammel tack! Tyvärr är rymdhistorien fejk & gay och ett solklart brott på fysikens lagar.

Nån får väl gå och köpa lite gasol på macken men strunta i behållaren.

Dags att vakna nu
Senast redigerad av ConquerOrDie 2025-09-15 kl. 20:36.
Citera
2025-09-15, 20:34
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Redan svarat på detta vi är ej en disk i en galax som jag sa. Hela historien är ett gäng sagor som ej går att bekräfta. Nån av auktoritets- och antaganderunkarna har säkert en mening om Vintergatans form. Sedan kan dem eller nån annan ej bevisa det hela, så komplett meningslöst. Vi kan ej bevisa mycket om den ogreppbara himlen vi kan bevisa att jordens yta är platt här nede i den fysiska verkligheten. Stjärnorna har dock använts för att bevisa platt jord med det utmärkta beviset Celestial Theodolite.

Myterna kring rymden är falsifierade och klara, även den diskussionen är över. Ett av de skrattretande påståendena är t ex att jordens atmosfär är bredvid ett vakum utan en fysisk barriär!

Om du är av en annan mening att ett trycksatt system kan existera vid sidan av ett vakum utan barriär så vill jag gärna se en demonstration av detta. Jag är alltså inte intresserad av en story här utan en demonstration, inget obevisat gravitations-svammel tack! Tyvärr är rymdhistorien fejk & gay och ett solklart brott på fysikens lagar.

Dags att vakna nu
Du kan göra experimentet jag länkade till förut och återkomma med resultatet.
Citera
2025-09-15, 20:37
Medlem
Att förklara jorden form
är mer en plattityd.
Det går inte diskutera bort.
Flygplan som flyger uppochner på andra sidan är riktigt sjukt om man tänker att månen alltid visar samma sida.
Hela tiden.
Det skulle bli ett streck på himlen ju
Citera
2025-09-15, 20:47
Medlem
Citat:

Är det inte bara att du inte vågar debattera din patetiske fegis?
Citera
2025-09-15, 20:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goodbenny
Är det inte bara att du inte vågar debattera din patetiske fegis?
Vilka argument har du? Vilka har jag missat fjant? Varför är jag under skinnet på dig tönt? Ämnet är ju ett trollämne? Varför gråter du isåfall? Fram med bevisen då tönt?

Vet du vad ett felslut och ett antagande är lille Grin-Olle?

Det är inte en debatt och tråden heter ej flat vs Globe men få se vad du har då lillen? Använd valfri AI du så ska jag knäppa dig på näsan.
Citera
2025-09-15, 21:09
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

Om du är av meningen att ett trycksatt system kan existera vid sidan av ett vakum utan barriär så vill jag gärna se en demonstration av detta. Jag är alltså inte intresserad av en story här utan en demonstration, inget obevisat gravitations-svammel tack! Tyvärr är rymdhistorien fejk & gay och ett solklart brott på fysikens lagar.

Dags att vakna nu

Varför slår det lock för öronen om du åker över hallandsåsen? Varför behöver passagerarplan tryckkabin? Jadu frågorna är många.
Senast redigerad av trickydick 2025-09-15 kl. 21:20.
Citera
2025-09-15, 21:13
Medlem
Citat:
Vilka argument har du? Vilka har jag missat fjant? Varför är jag under skinnet på dig tönt? Ämnet är ju ett trollämne? Varför gråter du isåfall? Fram med bevisen då tönt?

Vet du vad ett felslut och ett antagande är lille Grin-Olle?

Det är inte en debatt och tråden heter ej flat vs Globe men få se vad du har då lillen? Använd valfri AI du så ska jag knäppa dig på näsan.

Tja, du duckar ju frågan om hur det kan vara dag och natt samtidigt på jorden. Det har du extremt svårt att svara på.
Solen blir ju varken större eller mindre under hela sin tid den syns. Men var är solen när den inte syns?

Kom igen nu, knäpp på näsan nu knäppis.
Citera
2025-09-15, 21:24
Medlem
Citat:
... Sedan kan dem eller nån annan ej bevisa det hela, så komplett meningslöst. V...

O jo, det kan vi.

Citat:

... Ett av de skrattretande påståendena är t ex att jordens atmosfär är bredvid ett vakum utan en fysisk barriär! :...

Det är ju såklart inga som helst problem. Det finns ingen kraft som drar bort atmosfären från jorden så det behövs ingen barriär.

Citat:
... Om du är av meningen att ett trycksatt system kan existera vid sidan av ett vakum ...

Men det är ju inget "trycksatt system" - i så fall hade inte lufttrycket succesivt minskat med stigande höjd.

Citat:
... Tyvärr är rymdhistorien fejk & gay och ett solklart brott på fysikens lagar. ...

Säger dåren som inte ens har studerat fysik. Nej rymden är självklart inget " brott på fysikens lagar."

Citat:

Det är faktiskt inga problem med tanke på att gasol är tyngre än luft, det går bra att bära gasolen i en hink.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-09-15 kl. 21:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in