2025-09-15, 09:26
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ja, skillnaden var ju att han gärna diskuterade det, och jag förstår alla som såg honom som moraliskt överlägsen, titta bara hur inkosekvent du själv är i jmf?
Vad är ditt argument?
Att ett land ska styras av religiösa dogmer?
Citera
2025-09-15, 09:26
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ja, skillnaden var ju att han gärna diskuterade det, och jag förstår alla som såg honom som moraliskt överlägsen, titta bara hur inkosekvent du själv är i jmf?
Moraliskt överlägsen?

Han sa att en bibelstrof som förespråkar att man stenar bögar var det perfekta rättesnöret för sexualpolitik.
Den bibelvers Charlie Kirk hänvisade till är Leviticus 20:13, som lyder ungefär:

> ”If a man lies with a male as with a woman, both of them have committed an abomination; they shall surely be put to death; their blood is upon them.”

I en diskussion med YouTubern Ms. Rachel citerade han detta versstycke och kallade det för ”God’s perfect law when it comes to sexual matters”.
Senast redigerad av Kungenshora 2025-09-15 kl. 09:31.
Citera
2025-09-15, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Ja, självklart har alla rätt till sina åsikter. Men det är ju inget märkvärdigt med Kirk tycker jag trots alla lovord han får. Det var bara det.

Det är dock märkvärdig.

"transfrågan gällande barn" tex, det vi pysslade med, skära bröst av barn, hormoner efter några veckor och 5möten a 10min-40min i ca 10års tid i sverige, utan evidens, utan något annat än "men de vill ju det" , så nu får de skylla sigsjälva när det går åt helvete. Har vi ju plötsligt "blivit helt emot", Utan människor som Kirk (de fanns ju även i sverige, liksom de fanns där när "de apatiska barnen" var en grej) så skulle världen vara ett dårhus.

Bara att konstatera hur många efterblivna idioter som inte förstår att de är extremister på "religös Jihad nivå" som han lärde att livet börjar vid befruktning och inte i vecka X gör ju honom till en bättre försvare av moral såväls som vetenskap än, ja hela vänstern...
Citera
2025-09-15, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Jag syftade inte på halva USAs befolkning. Jag diskuterade Kirk. Koncentrera dig lite.

Halva usa röstade på trump (nåja).

så det r ju "icketrump" megafonerna som är de radikala trotts allt...
Citera
2025-09-15, 09:33
Medlem
Moobs avatar
Citat:
typ Halva usas befolkning som röstade på trump, är inte "radikaler"...
Det var långt ifrån halva usas befolknings som röstade på Trump. Trump fick 49,8% av rösterna från de 65% som öht röstade. Det betyder att 32,5% av alla röstberättigade amerikanare röstade på Trump. 67,5% ville inte ha honom.

Men Kamela fick bara 30% så hon var mindre poppis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Vad är ditt argument?
Att ett land ska styras av religiösa dogmer?

Vilken religös dogm tänker du på nu,

-du skall icke mörda?
-du skall icke stjäla?
Citera
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Det är dock märkvärdig.

"transfrågan gällande barn" tex, det vi pysslade med, skära bröst av barn, hormoner efter några veckor och 5möten a 10min-40min i ca 10års tid i sverige, utan evidens, utan något annat än "men de vill ju det" , så nu får de skylla sigsjälva när det går åt helvete. Har vi ju plötsligt "blivit helt emot", Utan människor som Kirk (de fanns ju även i sverige, liksom de fanns där när "de apatiska barnen" var en grej) så skulle världen vara ett dårhus.

Bara att konstatera hur många efterblivna idioter som inte förstår att de är extremister på "religös Jihad nivå" som han lärde att livet börjar vid befruktning och inte i vecka X gör ju honom till en bättre försvare av moral såväls som vetenskap än, ja hela vänstern...
Är det moraliskt rätt att tvinga ett underårigt barn att föda barnet istället för att göra abort om barnet blivit våldtagen av en pedofil?
Citera
2025-09-15, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Moraliskt överlägsen?

Han sa att en bibelstrof som förespråkar att man stenar bögar var det perfekta rättesnöret för sexualpolitik.
Den bibelvers Charlie Kirk hänvisade till är Leviticus 20:13, som lyder ungefär:

> ”If a man lies with a male as with a woman, both of them have committed an abomination; they shall surely be put to death; their blood is upon them.”

I en diskussion med YouTubern Ms. Rachel citerade han detta versstycke och kallade det för ”God’s perfect law when it comes to sexual matters”.

MS Rachel citerar ju bibeln. är det inte gods perfekt law?

Och jag tror du borde se klippet ifråga innan du går full retard Leftard...
Citera
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Vilken religös dogm tänker du på nu,

-du skall icke mörda?
-du skall icke stjäla?
Svara på frågan. Istället för att fegt ducka.
Vill du ha en kristen sharia-stat?
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-09-15 kl. 09:40.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Det var långt ifrån halva usas befolknings som röstade på Trump. Trump fick 49,8% av rösterna från de 65% som öht röstade. Det betyder att 32,5% av alla röstberättigade amerikanare röstade på Trump. 67,5% ville inte ha honom.

Men Kamela fick bara 30% så hon var mindre poppis.

"typ"
Citera
2025-09-15, 09:37
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
MS Rachel citerar ju bibeln. är det inte gods perfekt law?

Och jag tror du borde se klippet ifråga innan du går full retard Leftard...
Vad försöker du säga? Tala ur skägget.

Kirk sa att en bibelstrof som uppmanar till mord på bögar var det perfekta rättesnöret för sexualpolitik.
Citera
2025-09-15, 09:38
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Ja ja, snart kan vi sluta snacka om den där killen, han är skjuten och död nu, och inte många kommer minnas honom om ett par år förutom hans fru och anhöriga. Hans barn kommer inte minnas honom, möjligen att det fanns nån aggressiv figur i bakgrunden som skrek och slog deras mamma ibland, men utöver det kommer han vara bortglömd ur deras medvetande om några månader. Kanske får de en ny "pappa" om nån vecka när sorgen lagt sig och hon börjar dejta igen.

Challe var säkert en fin pöjk innerst inne, men totalt bortdribblad av Trumps lögner och hela den skiten han stod för. Han var rätt ung 2016, när Trump tog makten förra gången. Drygt 20 bast och troligen naiv, korkad och jävligt bortskämd och privilegierad. Han var ett lätt byte för MAGA-rörelsen och lätt att manipulera, så de såg till att forma honom till den röst han sen blev. Osnyggt och oskönt.

Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Fanns det någonting som pekat på detta?

Hallå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här