2025-09-15, 09:09
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Man kan ju hylla honom för hans arbete innan trump dvs 2012-2016, (samma arbete.....) ?
Nä, det var inte samma arbete. Kirk radikaliserades i slutet på 10-talet. Innan dess var han en vanlig konservativ republikan.
Citera
2025-09-15, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Det påstods tidigt efter händelsen (jag har inte själv kollat) att det finns en chans att undgå dödsstraffet pga att Universitets område eventuellt skulle vara att anses som Federalt, men det är bara teknikalitet, eller ett ”online-påstående” nämner det bara som en parantes.

Vet inte. Federala myndigheter har också dödsstraff för vissa brott. Biden benådade väl alla på federala deathrow dock utom 3-4(?)st. Hur som helst am lagsfitning är ofta underlig för oss utomstående. Nu är Utah Republikanskt så jag tror inte de federala myndigheterna vill lägga sig i. Hade det varit demokratiskt och utan dödsstraff så misstänker jag att Trumps blodtörst (Han verkar gilla dödsstraff) hade spelat in.
Citera
2025-09-15, 09:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Ja ja, snart kan vi sluta snacka om den där killen, han är skjuten och död nu, och inte många kommer minnas honom om ett par år förutom hans fru och anhöriga. Hans barn kommer inte minnas honom, möjligen att det fanns nån aggressiv figur i bakgrunden som skrek och slog deras mamma ibland, men utöver det kommer han vara bortglömd ur deras medvetande om några månader. Kanske får de en ny "pappa" om nån vecka när sorgen lagt sig och hon börjar dejta igen.

Challe var säkert en fin pöjk innerst inne, men totalt bortdribblad av Trumps lögner och hela den skiten han stod för. Han var rätt ung 2016, när Trump tog makten förra gången. Drygt 20 bast och troligen naiv, korkad och jävligt bortskämd och privilegierad. Han var ett lätt byte för MAGA-rörelsen och lätt att manipulera, så de såg till att forma honom till den röst han sen blev. Osnyggt och oskönt.

Ja alltså, att ni i vänstern är experter på att sprida lögner har vi ju vetat sedan länge. För jag antar att du inte har några som helst bevis på att han var en hustrumisshandlare?

Och, usch skrämmande känslokall människa. Får fan rysningar i kroppen av att läsa ditt inlägg, hur man kan tala såhär vidrigt om en död människa. Men återigen, vänstermentaliteten, så det borde inte förvåna mig egentligen. Det är du och majoriteten av vänstern på internet som hånar och pratar vedervärdigt om en död man vars lik knappt har svalnat. Tror inte jag har sett en enda människa från vänstern som uttryckt sin sorg för Charlies familj, jämfört med Breivik där majoriteten av högern uttryckte sin sorg och stod bakom offren och deras familjers sida. Ja du, det säger mycket om oss i högern och VÄLDIGT mycket om er i vänstern.
Citera
2025-09-15, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miss.liiiii
Man orkar ju inte diskutera med vänstern, ni är så jävla blinda och kan aldrig ändra er åsikt så vad fan är ens meningen med att fortsätta diskutera med er? Bättre att gå ut och göra skillnad på riktigt. Ni ger er ändå aldrig, men det visste vi sen länge. Skrika högst, gråta mest, höras mest och gå på personangrepp är vänsterns sida (som säger sig stå för alla likas värde, mänskliga rättigheter och som säger sig att ”kärlek övervinner hat” osv. Jo fucking tjena, lite självinsikt vore fantastiskt)

Vänster är ju bara ett skällsord på flashback och syftar bara på att skribenten är lågutbildad och har slut på argument.
Sen blir alla som är höger kallade för vänster om de inte följer strömmen. Rätt kul att följa dig och övriga
Citera
2025-09-15, 09:15
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
-Han var villig att ta debatt och visa sanning betyder något, och att alla har rätt till sina åsikter och sin röst trots det.

-Ja det var han ju, även om jag håller med många här, är ju lite öppet mål när motdebatören öppnar med ren postomderna extremism.

-Det är ju bara ett "verkligt" problem om han sköt folk som inte delade dem.

Att ha olika åsikter och kunna dela dem är ju så vi kom hit.
Jag delar uppfattningen att alla ska ha rätt till sina åsikter och att mordet på Kirk är motbjudande.
Hans sanning var bibeln vilket han ville att USA skulle styras av och det är hans rättighet att få ge uttryck för det.
Citera
2025-09-15, 09:16
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
-Han var villig att ta debatt och visa sanning betyder något, och att alla har rätt till sina åsikter och sin röst trots det.

-Ja det var han ju, även om jag håller med många här, är ju lite öppet mål när motdebatören öppnar med ren postomderna extremism.

-Det är ju bara ett "verkligt" problem om han sköt folk som inte delade dem.

Att ha olika åsikter och kunna dela dem är ju så vi kom hit.

Ja, självklart har alla rätt till sina åsikter. Men det är ju inget märkvärdigt med Kirk tycker jag trots alla lovord han får. Det var bara det.
Citera
2025-09-15, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Ja ja, snart kan vi sluta snacka om den där killen, han är skjuten och död nu, och inte många kommer minnas honom om ett par år förutom hans fru och anhöriga. Hans barn kommer inte minnas honom, möjligen att det fanns nån aggressiv figur i bakgrunden som skrek och slog deras mamma ibland, men utöver det kommer han vara bortglömd ur deras medvetande om några månader. Kanske får de en ny "pappa" om nån vecka när sorgen lagt sig och hon börjar dejta igen.

Challe var säkert en fin pöjk innerst inne, men totalt bortdribblad av Trumps lögner och hela den skiten han stod för. Han var rätt ung 2016, när Trump tog makten förra gången. Drygt 20 bast och troligen naiv, korkad och jävligt bortskämd och privilegierad. Han var ett lätt byte för MAGA-rörelsen och lätt att manipulera, så de såg till att forma honom till den röst han sen blev. Osnyggt och oskönt.

Trådens bästa inlägg?
Kanske moderator kan posta den överst?
Utnyttjad kille. Givetvis fick han en medalj. Likadant gör Ryssland med sina stupade. Tragiskt.
Citera
2025-09-15, 09:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Vänster är ju bara ett skällsord på flashback och syftar bara på att skribenten är lågutbildad och har slut på argument.
Sen blir alla som är höger kallade för vänster om de inte följer strömmen. Rätt kul att följa dig och övriga

Ah, där kom det! Personangreppet, att jag skulle vara lågutbildad. Sån härlig vänstermentalitet <3 så point proven, mina argument stämmer visst ;-) men för din kännedom så har jag studerat på KTH och jobbar inom IT idag, men man kanske måste vara läkare för att anses som välutbildad för herrn?
Citera
2025-09-15, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
SVT-klippet visar enstaka fall där utredningen gått snabbt och Frisén säger själv att det bara kan gälla enkla, tydliga fall. Det är alltså inte standard.

Littmans studie är självrekryterad och icke-representativ. Det är inte kontroversiellt att påpeka. Det vore som att basera hela vårdpolitiken på en Flashback-poll.

Att vissa behandlingar pausats i Sverige betyder inte att all transvård är experimentell. Det betyder att man vill vara försiktig, vilket är bra.

Men internationell forskning visar samtidigt att rätt behandling, till rätt personer, minskar självmordsrisk. Det är inte woke, det är data.

Ingen säger att alla ska transitionera. Men att förneka fungerande vård för dem som verkligen behöver det – det saknar evidens.

Kirk var aggressivt emot all könsbekräftande behandling, även när hormoner eller kirurgi inte var inblandad. Detta för att det stred mot kristendomens uppfattning om man och kvinna. Det är inte för mig ett utslag av "Truth matters", utan av att man använder bibeln som diagnosmanual. Samtidigt som stora och metodologiskt robusta kohortstudier som använt representativa underlag från journaldata, visat att könsbekräftande behandling ofta minskar suicidrisk och psykiskt lidande hos transpersoner.

-Enligt frisen och dig så förekomemr det ju inte? är det bara bra nu när det visade sig att det itne är långa utrednignar innan hormoner och tutavskärning, i USA där CK endå verkade, så fanns samma argument, och där var man ännu snabbare med hormoner och kirurgi på barn, var det oxo bra. Nu när du vet att bättre?

Ja och studien du hänvisar till, var det en av många som skickade ut online enkäter, eller där man svarade på en webenkät?

Vilken internationell forskning som klarar det "vetenskapliga" kravet du efterlyser skulle det vara?
I sverige hittade vi ju inga?

https://nyheter.ki.se/systematisk-oversikt-av-effekter-vid-hormonbehandling-av-konsdysfori-hos-unga

Vård fungerar inte så att att "det saknas evidens" är utgångspunkten, det behöver finnas evidens för att en vårdårgärd gör nytta som dessutom överstiger riskerna. något som saknats för alla de barn/ungdomar/unga vuxna som gets hormoner eller fått brösten bortskurna.

Att religion och vetenskap råkar dela konsensus betyder inte att vetenskap blir kristendom.
Att livet börjar vid befruktning, att det finns två biologiska kön (hon och han), är inte kristendom. det är vetenskap.
Citera
2025-09-15, 09:21
Medlem
Citat:
Nä, det var inte samma arbete. Kirk radikaliserades i slutet på 10-talet. Innan dess var han en vanlig konservativ republikan.

typ Halva usas befolkning som röstade på trump, är inte "radikaler"...
Citera
2025-09-15, 09:23
Medlem
Citat:
Jag delar uppfattningen att alla ska ha rätt till sina åsikter och att mordet på Kirk är motbjudande.
Hans sanning var bibeln vilket han ville att USA skulle styras av och det är hans rättighet att få ge uttryck för det.

Ja, skillnaden var ju att han gärna diskuterade det, och jag förstår alla som såg honom som moraliskt överlägsen, titta bara hur inkosekvent du själv är i jmf?
Citera
2025-09-15, 09:24
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
typ Halva usas befolkning som röstade på trump, är inte "radikaler"...
Jag syftade inte på halva USAs befolkning. Jag diskuterade Kirk. Koncentrera dig lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in