2025-09-14, 18:50
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss.liiiii
Måste ändå medge att det är otroligt dubbelmoraliskt av er i vänstern att böla över att folk blir uthängda. Sånt har ju ni sysslat med i flera år (och då har det ju SÅKLART varit okej, så länge det är någon NI vill hänga ut). Cancelkulturen är som sagt skapat av vänstern. Jobbigt att få smaka på sin egen medicin? :-/

Vänstern sysslade med uthängningar av människor med misshagliga åsikter.

Här är det människor som applåderar ett brutalt mord. Det är inte en åsikt att applådera ett mord på en oskyldig.

Kan jämföras med reaktionerna på vissa muslimska konton när Momika mördades. Det är inte en åsikt som framförs, det är glädjen över ett bestialiskt illdåd.

Jag har därför ingen sympati för de uthängda. Det är deras karaktär som blottläggs, inte deras åsikter.
Citera
2025-09-14, 18:54
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Sorry, tror dig inte. Kollar man dina tidigare inlägg här så speglar din syn på saker snarare vänster än höger. Så jag utgår ändå från att du röstar på vänstern.

Som sagt, tillbakakaka. Såhär har högern blivit behandlad genom alla år, som man bäddar får man ligga osv. Och om du nu hatar den här cancelkulturen så hoppas jag att du reagerat lika starkt på tidigare uthängningar av folk och fortsätter göra så framöver.

Jag har hatat angiveri sen jag gick i lågstadiet, nåt som förstärktes betydligt av hur det såg ut i DDR och Sovjetunionen. Där den här sortens angiveri var en del av samhällssystemet. Vilket det också var både i Nazi-Tyskland och i de länder nassarna ockuperade.

Så visst, angiveri har historiska anor. Och det finns speciella namn för de som sysslade med sånt, och de är inte vidare smickrande.

Så du befinner dig i gott sällskap, och du skulle säkert inte ha haft nåt problem att bli STASIs lilla älskling, om du skulle ha råkat vara född i Östtyskland den tiden det begav sig.
Citera
2025-09-14, 18:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Vad spelar det för roll VEM som gör det?

Angiveri är otroligt lågt. Det lärde vi oss alla redan på skolgården, för visst finns det alltid de där som springer och skvallrar till lärarna, för att få nåt slags poäng.

Och om du anser att det är otroligt lågt av "vänstern" att syssla med sånt här, på vilket vis gör det "högern" nåt bättre? Det ENDA det visar är att "ytter" är lika fuckin' skit, oberoende av vilken färg den har. Och "högern" är inte ett smack bättre än "vänstern"...

Så buhu själv, gumman.

Som sagt, så hoppas jag att du varit lika anti mot tidigare uthängningar av folk och om isåfall, fortsätter vara det.
Citera
2025-09-14, 18:58
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Som sagt, så hoppas jag att du varit lika anti mot tidigare uthängningar av folk och om isåfall, fortsätter vara det.

Det kan du lita på.

Gör dock ett undantag för pedofiler och groomers, de förtjänar faktiskt att bli (ut)hängda.
Citera
2025-09-14, 18:59
Avslutad
Citat:
Det kan du lita på.

Gör dock ett undantag för pedofiler och groomers, de förtjänar faktiskt att bli (ut)hängda.

Jag håller med om att pedofiler och groomers kan gott bli uthängda. Där är vi eniga!
Citera
2025-09-14, 19:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Är det bara mördare som hängs ut på sidan charliesmurderers?

https://www.charliesmurderers.com/

Mördaren har de förhoppningsvis gripit.

De som hängs ut är vidriga personer som hånat Kirks död. De är psykopater. Det är bra att allmänheten får reda på vilka de är så att man kan undvika dem.
Citera
2025-09-14, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Så är det. De som ljugit och förgiftat samhällsklimatet bär ett sort ansvar. Kamala Harris, Tim Walz, Biden, Clinton och deras papegojor på MSNBC, CNN med mera kan faktiskt sägas ha blod på sina händer nu.

För om någon tar propagandan på allvar, att Trump är ett hot mot demokratin, att han är Hitler och Kirk ledde hans "Hitlerjugend" osv...ja, då agerar de kanske just så som mördaren gjorde.

Och andra som gått på lögnerna jublar.

Då kan de som spred lögnerna inte bara två sina händer.
Så det är inte Trump som kallar demokraterna för djävulens hantlangare eller påstår att de stal valet 2020?

Märkligt det där, va?
Citera
2025-09-14, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Mördaren har de förhoppningsvis gripit.

De som hängs ut är vidriga personer som hånat Kirks död. De är psykopater. Det är bra att allmänheten får reda på vilka de är så att man kan undvika dem.
Första personen på listan, Rachel Gilmore, kan du utveckla vad som är vidrigt med hennes inlägg och hur hon är en psykopat?

Tackar på förhand.
Citera
2025-09-14, 19:09
Avstängd
Citat:
Precis. Båda är nu på samma rått-nivå, där kryper de tillsammans nere i skiten. Wow!

Din whataboutism kommer du inte långt med.

Det här handlar inte om att hänga ut någon pga. politisk åsikt.

Det handlar om att varna allmänheten för psykopater.
Citera
2025-09-14, 19:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Första personen på listan, Rachel Gilmore, kan du utveckla vad som är vidrigt med hennes inlägg och hur hon är en psykopat?

Tackar på förhand.

Jag tänker inte göra ditt jobb. Du får förklara varför hon inte ska bli uthängd.
Citera
2025-09-14, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent

Tackar på förhand.

Andrew Scheer ger ett bra svar på den frågan:

Citat:
Canadian TikToker Rachel Gilmore (@atRachelGilmore) responded to Kirk’s assassination not with condolences but with speculation that supporters of Kirk might retaliate violently.

“Terrified to think of how far-right fans of Kirk, aching for more violence, could very well turn this into an even more radicalizing moment, will they now believe their fears have been proven right and feel they have a right to “retaliate,” regardless of who actually was behind the initial shooting” Rachel Gilmore @atRachelGilmore

Her post was retweeted by former Conservative leader Andrew Scheer, who wrote:

“Imagine how twisted she has to be that this is her first thought after a man was shot in the neck for expressing his views, so much hate in her.”
Citera
2025-09-14, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag tänker inte göra ditt jobb. Du får förklara varför hon inte ska bli uthängd.
Hon bör inte bli uthängd eftersom hon inte skrivit något att bli uthängd för.

Förklara nu varför du tycker att hon ska bli uthängd, vad som är vidrigt, och hur hon är en psykopat.

Eller är det kanske du som är den vidriga psykopaten som bör bli uthängd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in