Citat:
Woke är definitivt vänster. Om demokraterna faktiskt brytt sig om arbetarna och inte delat in dem i färgade och vita, utan sett dem som individer, människor. Inte sysslat med positiv särbehandling och inkvoteringar. D.E.I. Fri invandring utan mål. Män i kvinnliga idrotter. Skapat drev och hat mot de som protesterade eller bara sa sanningen, hade det här aldrig hänt. Trump och Kirk med många fler, är en motreaktion, skapad av det här. Man polariserar ett land och sedan skyller man på andra för att det är polariserat. Noll självinsikt. Det gäller Europa också.
Jag förstår inte vad det här har med "vänstern" att göra. Jag bryr mig blanka fan i vad som är "höger" eller "vänster", jag vill ha fakta- och evidensbaserad politik och politiker som INTE ljuger. Och jag anser att den svenska politiska blockindelningen är bland det dummaste man kommit på i det här landet. Att pendla mellan "höger" och "vänster" leder inte precis framåt, och dessutom får det de politiska partierna att fokusera mer "mot" det andra blocket än på Sveriges bästa.
Sedan den "politiska mitten" försvann från amerikansk politik, det lysande tidevarv när BÅDA partierna kunde rösta på BRA förslag, oberoende av vem som lade fram dem, så har pendeln gungat på och USA är idag ett B-land på väg ner mot C. Och potentiellt ännu lägre. Kirk och Trump är båda "pendlare", de skulle inte nånsin ha fått nåt att säga till om ifall pendeln inte fanns, och därför gör de allt i sin makt för att ge den mer fart.
Tyvärr har vi sådana idiotiska krafter i Sverige också.
Sedan den "politiska mitten" försvann från amerikansk politik, det lysande tidevarv när BÅDA partierna kunde rösta på BRA förslag, oberoende av vem som lade fram dem, så har pendeln gungat på och USA är idag ett B-land på väg ner mot C. Och potentiellt ännu lägre. Kirk och Trump är båda "pendlare", de skulle inte nånsin ha fått nåt att säga till om ifall pendeln inte fanns, och därför gör de allt i sin makt för att ge den mer fart.
Tyvärr har vi sådana idiotiska krafter i Sverige också.
Men det var polariserat före Trump fick makten. Att kalla alla högerextrema och försöka tysta debatten, leder inte till förståelse mellan grupperna, speciellt när man själva är i minoritet. Den som tror det är en total idiot.