2025-09-14, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Finns bara ett problem, han uppfyller inte behörighetskraven (gymnasiekompetens)
Efter en fråga på instastoryn tidigare i veckan verka det vara en utbildning han själv ska pröjsa. Vet inte hur det är med behörighetskrav vid sådana utbildningar.
Citera
2025-09-14, 13:04
Medlem
GIMP-SUITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Efter en fråga på instastoryn tidigare i veckan verka det vara en utbildning han själv ska pröjsa. Vet inte hur det är med behörighetskrav vid sådana utbildningar.
Det han sagt är väl att utbildningen har krav på gymnasiebehörighet, men Rask ska runda det kravet genom att gå till ett alternativt utbildningsinstitut och där betala för att slippa kravet. Detta alternativa utbildningsinstitut ger dessutom inte CSN.

Förresten, det slår mig att kanske ger det visst rätt till CSN men Baronen gav denna detalj för att finta oss så att vi automatiskt kollar på fel utbildningar, och så att han kan starta en insamling snart för "han får inte CSN".
Citera
2025-09-14, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Du gick OT och attackerade mig med obefogade anklagelser utan att egentligen belysa det jag skrev så jag försöker igen att hålla en mogen dialog med dig utan personangrepp.

Tror du att jag kan har rätt i vilka kurser han ska gå? Vad tror du att han kommer plugga om inte par- och relationsterapeut och sexologi?

Åhå, är det till att vara lite ilsk?
Du har betett dig som ett fullblodsas mot mig nästan hela tiden. Riktigt elak faktiskt.

Ang Rasks utbildning tänker jag ingenting men han verkar inte varje fall väldigt taggad just nu och ser ut att må toppen.

Nä jag tror att du har fel. Jag hoppas det i varje fall.
Citera
2025-09-14, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Åhå, är det till att vara lite ilsk?
Du har betett dig som ett fullblodsas mot mig nästan hela tiden. Riktigt elak faktiskt.

Ang Rasks utbildning tänker jag ingenting men han verkar inte varje fall väldigt taggad just nu och ser ut att må toppen.

Nä jag tror att du har fel. Jag hoppas det i varje fall.

Han var väldigt taggad på att må toppen när han satt och grät i bilen att han mött gud och senare tog tag i att fixa ett CV och skaffade sig ett jobb, han var taggad på att kunna göra rätt för sig och börja betala av skulderna med extra inkomsten från yt medans han jobbade som säljare via tlf.. då var han super taggad och livet hade vänt. se vart det vände tillbaka till. förtal nya anmälningar mer negativitet på youtube osv. detta är ännu en impuls av baronen som kommer sluta i fiasko, minsta motvind och det där vindspelet kommer börja skramla och han är tillbaka i samma mönster igen.
Citera
2025-09-14, 13:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Alla såna här spekulationer blir astråkiga eftersom det stupar på att baonen vägrar jobba med något annat än youtube.

Kollade hans video han sa att han kunde kombinera YouTube med yrket och att vi kunde ”Följa med” så lastbilschauffis kanske inte är helt åt helvete 😂
Citera
2025-09-14, 13:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Kollade hans video han sa att han kunde kombinera YouTube med yrket och att vi kunde ”Följa med” så lastbilschauffis kanske inte är helt åt helvete 😂

Lastbilschaufför blir du inte enbart på distans under 12 v.

Det krävs övningskörning så det faller på det direkt.
Citera
2025-09-14, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys

Det skulle va kul att följa faktiskt, när han åker land o rike runt med en lastbil. Inte så dumt för det finns en del lastbils-youtubers men tvek
Citera
2025-09-14, 14:31
Avslutad
Klart Bajsis ska bli Spoltekniker.
Citera
2025-09-14, 14:38
Medlem
GreenBatterys avatar
Är det någon som kollat igenom denna rar-fil?
https://archive.org/details/carl-fredrik-alexander-rask-alla-mina-reuploads
Citera
2025-09-14, 14:52
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Om inte allt är en lögn och ett spel för rätten så tror jag han kommer plugga något dumt, typ tarotkortsläsare.

Den är KALL, DEN ÄR KALL HÖRNI
Citera
2025-09-14, 14:56
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Är det någon som kollat igenom denna rar-fil?
https://archive.org/details/carl-fredrik-alexander-rask-alla-mina-reuploads
Vilken guldgruva, någon som vet om klassikern läser min fb tråd finns med?
Citera
2025-09-14, 15:02
Medlem
RaskPatrasks avatar
Om Carl Fredrik döms för förtal så hoppas jag att åklagaren yrkar på samhällstjänst. Att få utföra ett fysiskt arbete verkar vara Baronens värsta mardröm, så samhällstjänst skulle förmodligen svida mer än att sitta på kåken. Förmodligen kommer han böna och be i rätten om att få fängelse istället för samhällstjänst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in