2025-09-14, 11:09
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Kirk sa allt möjligt. Och gjorde allt möjligt. Och du får gärna visa mig var han säger att människor har rätt att ha den sexuella läggning de har, oberoende av vilken den är.

Och att han gärna samtalar med dem så att han kan närma sig dem och de kan närma sig honom.

Du vet, de där som han kallade "abominations" och "ett visat långfinger mot gud".

Här?
https://m.youtube.com/shorts/34N9pIWc_pc
Citera
2025-09-14, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
Ja är det så konstigt? Skulle du vilja sitta i ett plan med en dei pilot?

Dei ändrar inte kraven för att bli pilot, du måste fortfarande ha samma certifikat, flygtimmar och tester. Det handlar snarare om att bredda rekryteringen, inte att man sänkt kraven.

Och om vi ändå pratar om flygsäkerhet: Trump-administrationen har ju själv sparkat hundratals FAA-anställda, bland annat tekniker och ingenjörer som håller flygsystemen igång. Och ökat pressen på den personal som är kvar, samt lagt ner mycket av arbeten som handlar om flygsäkerhet.
Citera
2025-09-14, 11:12
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Det är självklart helt ok att tycka att HBTQI är fel. Men Kirk gick betydligt längre än så, han kallade dem för "abominations" och ordnade demonstrationer för att de inte skulle få vård. Det är också lagligt, men det är inte vad USA principiellt har stått för sedan det grundades. Och man kan diskutera OM det skulle ha varit lagligt att faktiskt genomföra det Kirk orerade om.

Nu är jag inte alls övertygad om Kirk själv trodde på allt han sa. Han var en politisk operatör och influencer, inte en politiker. Också om han försökt bli det, men han nobbades av det republikanska partiet. Men mitt i tragedin finns det ju en ironi i att Kirk möjligen utförmade sitt "budskap", också gällande transpersoner, för att det skulle skapa så mycket motsättningar och rubriker som möjligt. Inte för att det speglade hans egen innerliga åsikt. Och sen blir han skjuten av en 22-åring som känner sig hotad därför att han tror att Kirk på allvar menar allt han säger...
USA har principiellt alltid stått för hans rätt att göra det du säger. Så det är helt felaktigt. En förvrängning.
Mänskliga rättigheter är inte det som styrt åsikterna där. Det är ett relativt nytt påfund.

Du bygger hela ditt resonemang på att det finns speciella "heliga" åsikter där. Och det stämmer. Det finns en som står över alla andra, "yttrandefriheten och åsiktsfriheten!", även om man inte alltid levt upp till det.

Däremot kan man säga att demokraterna har stått för din totalitära syn på åsikter sista åren och det är det som skapat splittringen i samhället, likadant här. Man har drevat mot de som tyckt "fel". Så det är där hela konflikten startat. Man har förtryckt andras rätt till sina åsikter och att kritisera andras sätt att leva.

Men som jag sagt tidigare, om man tyckt det varit rätt att förtrycka andras åsikter tidigare, måste man väl anse att det är lika rätt när andra förtrycker ens egna åsikter.

Nu får man en motreaktion med Trump och det här och mordet på Kirk kommer förmodligen att stärka det ytterligare. Jag tycker det är fel att spraka de som jublar åt det här, även om de är förkastliga, men det var förstås lika fel när andra fick sparken för sina åsikter. Ja, till och med för att de sa sanningen.
Citera
2025-09-14, 11:12
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Han kanske på kuppen räddade amerikanska barn och ungdomar från att bli. drogberoende.
Så kan man ju också se det Eller hur?

Kanske rentav gjorde knarksmugglarna en smula försiktigare så att problemen åtmintone i närtid går ner lite för USA.
Citera
2025-09-14, 11:14
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Med ett så rent hjärt och önskan att vägleda alla till läkningen även bögar!
Den här människans död firas utav tjocka, fula, illaluktande vänsterextrema freaks! Mordet på en småbarnsfar, det är så sjukt att jag nog får ta en paus och ventilera mina tårar just nu. Jag är genuint ledsen och ska gråta nu

Ja Kirk hade ett väldigt varmt och rent hjärta, inte bara mot bögar men även mot svarta. Trots det beskrivs han som homofob och rasist.

Här visar han upp sin varma sida mot en svart mamma också, man hör och ser tydligt så varm han var, inte bara från hans ord men även hur han framför dem:

https://x.com/IrishKat00/status/1966471976010006951
Citera
2025-09-14, 11:18
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alecanan
Dei ändrar inte kraven för att bli pilot, du måste fortfarande ha samma certifikat, flygtimmar och tester. Det handlar snarare om att bredda rekryteringen, inte att man sänkt kraven.

Och om vi ändå pratar om flygsäkerhet: Trump-administrationen har ju själv sparkat hundratals FAA-anställda, bland annat tekniker och ingenjörer som håller flygsystemen igång. Och ökat pressen på den personal som är kvar, samt lagt ner mycket av arbeten som handlar om flygsäkerhet.

Resonemanget har flera brister, man har sänkt kraven inom flera yrken för att kunna anställa fler kvinnor, men även i de yrken där kraven inte har sänkts (om det finns några) så innebär DEI ändå lägre kvalitet.

Väljer man de bästa oavsett kön, sexuell läggning etc så får man personer som ligger högre över minimikraven än om man tillämpar DEI.
Citera
2025-09-14, 11:19
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrippsFat
Vi är alla förtappade. Men synd är synd. Du och dina transor vill skriva om bibeln.

Och vi ska behandla våra medmänniskor som oss själva. Och förlåta alla andras synder. Och inte anse oss förmer än andra, framför allt inte utgående från vår tro.

Men kanske du bara är en låtsas-kristen, en sån där som varken läst eller förstått Nya testamentet...
Citera
2025-09-14, 11:20
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Det är alltså bekräftat nu att han bodde ihop med en transperson (som han också hade en romantisk relation till) och dödade Kirk för att imponera på denne?
Citera
2025-09-14, 11:24
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Nej! Kirk kritiserat det som han kallar för “trans‑bekräftande” vård för unga människor. Han har sagt att det är farligt och att det borde förbjudas att ge unga personer hormonbehandling eller könskorrigerande operationer. Det är det även många som menar i Sverige. Det han ogillar är att det finns fler än två kön biologiskt sett. Det är där han hamnar i debatt mot de som hävdar annorlunda.

Jag är helt säker på att det finns problem med HBTQI-vård, man behöver bara se hur sjukvården gått i spinn för ADHD för att inse att den inte fixar problematik som kombinerar fysiska och psykiska komponenter. Men det betyder inte att världen skulle vara bättra utan vård.

Vad gäller sin egen läggning så borde väl Kirk vara nöjd och glad över att han har den på koll. Men vad gäller andras så bör han lämna den i fred. Hur man än vrider och vänder på det så är det helt sinnessjukt att Kirk (och hans själsfränder) anser att de ska få bestämma den saken, för andra människor. Live and let live... det ÄR frihet, det Kirk förespråkar är förtryck.
Citera
2025-09-14, 11:26
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Så som du fösvarar Charlie Kirk mördaren och vänsterns hatretorik som du verkar tillhöra och försvara, så måste jag tyvärr tro det. Jag menade mer explicit folk på "höger"kanten de som inte är psyksjuka progressiva vänsterliberaler. Jag anser inte mord är lösningen på något, det är mycket möjligt du inte håller med mig i den frågan, och jag har accepterat det att det kan vara så.
Du duckar frågan om det gäller andra politiskt motiverade mord, t.ex. om kristna är skyldiga till Breivikmorden.

Hur ställer du dig till att 18,9%, över tusen personer svarade JA på frågan om de stödjer Anders Behring Breiviks handlingar?

https://www.flashback.org/poll.php?do=showresults&pollid=5819

Är de också mördare?
Citera
2025-09-14, 11:28
Medlem
Citat:
Det är självklart helt ok att tycka att HBTQI är fel. Men Kirk gick betydligt längre än så, han kallade dem för "abominations" och ordnade demonstrationer för att de inte skulle få vård. Det är också lagligt, men det är inte vad USA principiellt har stått för sedan det grundades. Och man kan diskutera OM det skulle ha varit lagligt att faktiskt genomföra det Kirk orerade om.

Nu är jag inte alls övertygad om Kirk själv trodde på allt han sa. Han var en politisk operatör och influencer, inte en politiker. Också om han försökt bli det, men han nobbades av det republikanska partiet. Men mitt i tragedin finns det ju en ironi i att Kirk möjligen utförmade sitt "budskap", också gällande transpersoner, för att det skulle skapa så mycket motsättningar och rubriker som möjligt. Inte för att det speglade hans egen innerliga åsikt. Och sen blir han skjuten av en 22-åring som känner sig hotad därför att han tror att Kirk på allvar menar allt han säger...

Kan man resonera samma sak om någon går in i en moské och har ihjäl musliner som troligen har mycket mer konservativa åsikter än Kirk, att det var ironiskt att de dog för sitt hat och att de spred motsättningar?
Citera
2025-09-14, 11:28
Medlem
Denna idiot, tillika bibelsvammlande copy-pasteare var av åsikten att våldtäktsoffer skall tvingas fullfölja eventuell påföljande graviditet. Sorry, not sorry! Det glädjer mig att dessa sjuka åsikter dör och begravs innan de får fotfäste nog att börja tillämpas. I och med detta så är det skönt att aset är skjutet. Snubben var farlig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in