2025-09-14, 10:57
Medlem
PrippsFats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Du är helt övertygad om att Jesus skulle anse att de är lika förtappade som dina själsfränder fundamentalisterna i USA gör?

Om du är så förvirrad är det bara att sticka dig in i närmsta kyrka och diskutera med prästen. Jag kan lova att det klarnar.
Vi är alla förtappade. Men synd är synd. Du och dina transor vill skriva om bibeln.
Citera
2025-09-14, 10:58
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Kirk var tydlig med att förespråka samtal för att föra människor närmare varandra för att undvika våld, han säger det bäst själv här:

https://x.com/StryderTom/status/1966501317913825377

Kirk sa allt möjligt. Och gjorde allt möjligt. Och du får gärna visa mig var han säger att människor har rätt att ha den sexuella läggning de har, oberoende av vilken den är.

Och att han gärna samtalar med dem så att han kan närma sig dem och de kan närma sig honom.

Du vet, de där som han kallade "abominations" och "ett visat långfinger mot gud".
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hpyzk
Det är väldigt många här som kastar ur sig att "vänstern har valt krig". Men det är ju liberaler de är! Ruskigt långt från vänster.
Jag fattar inte att ni kan kalla demokraternas sida för vänster, det är ju republikanerna som är konservativt+vänster med sitt förstatligande av bolag (senast Intel), hårdare gränser, lokal produkition (ökade tullqr etc.) och stramare/fler lagar om hur man ska leva.

Så om Kirk är republikan, så "ja" då är han vänster. Men om Kirk är demokrat då är han liberal och absolut inte vänster!

Kommer kanske från att amerikanerna själva ofta använder orden ”lefty” och ”lefties” för den gruppen som är emot MAGA-rörelsen.

Ett exempel här:

https://nypost.com/2025/09/13/opinion/michael-goodwin-charlie-kirks-assassination-is-the-result-of-a-decade-of-anti-trump-rhetoric-from-th e-left/
Senast redigerad av BombaySaphire 2025-09-14 kl. 11:04.
Citera
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Det är självklart helt ok att tycka att HBTQI är fel. Men Kirk gick betydligt längre än så, han kallade dem för "abominations" och ordnade demonstrationer för att de inte skulle få vård.

Nej! Kirk kritiserat det som han kallar för “trans‑bekräftande” vård för unga människor. Han har sagt att det är farligt och att det borde förbjudas att ge unga personer hormonbehandling eller könskorrigerande operationer. Det är det även många som menar i Sverige. Det han ogillar är att det finns fler än två kön biologiskt sett. Det är där han hamnar i debatt mot de som hävdar annorlunda.
Citera
2025-09-14, 10:59
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Det är givetvis ingen vantolkning utan exakt vad du skriver:

Du kan förstås alltid hävda att du skämtade (även om alla förstår att du är allvarlig) men det gör ju dig fortfarande till en hycklare i denna tråd.

Du vet ingenting om mig så jag kan berätta för dig att jag är libertarian, dvs jag är höger. Höger på riktigt, till skillnad från er vänsterblivna fascister.

Du ska tolka mitt tillrättavisande korrekta inlägg ordagrant, jag förespråkar civiliserade metoder först för att förhindra krig och folkmord.

Låt oss inte bli ovänner för bagateller om du nu anser dig "riktig höger". Så länge du inte är en hatfull extremist som raljerar över mord på småbarnsföräldrar så är du med mig, punkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det är enkelt. Det finns ingen uppgift där han uppmanar till våld mot dem med andra åsikter eller sätt att leva.

Fast riktigt så enkelt är det inte. Han sa kanske aldrig rakt ut ”gå ut och slå folk”, men en stor del av plattformen gick ut på att utmåla motståndare som fiender, sprida falska påståenden och konspirationer. Polarisering var hans främsta verktyg och det piskar upp klimatet, det dämpar det inte.

”If I see a Black pilot, I’m going to be like, ‘Boy, I hope he’s qualified.” - Charlie Kirk
Citera
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Nu försöker du byta spår och dra in Brevik! Då är man riktigt desperat, när Breivik och Hitler dras in i samtalet huxflux.

Du hyllar ju en pappamördare, så hade Breivik valt ut SD:are och andra nationalister som måltavlor så hade du naturligtvis jublat, det är ju precis samma tillvägångasätt som du inombords du tycker man ska göra med fria demokrater som mig!

All den våldsromantik du ger prov på skrämmer mig rent ut sagt. Vad hände med dialogen emellan civiliserade människor? ( Notera civiliserade, inte hatiska extremvänster kufar)

Eran våldsförhärligande terror och hatretorik måste kriminaliseras omgående så att vi kan återgå till den civiliserande debatten.
Aha jag hade jublat om Breivik sköt kristna menar du?

Ja om du baserar din världsbild på fördomar blir det tokigt.

Är inte alla kristna mördare med din logik?
Finns ju gott om kristna mördare!
Citera
Medlem
Vilken jävla röra detta är. Är journalistiken helt död idag eller? Fox News kör på som vanligt med sina ’undisclosed sources’ som ingen verkar kunna verifiera, och så har vi alla dessa jävla randoms som plötsligt känner skytten varenda gång! Sen hakar media på direkt, utan att ens dubbelkolla något och får sen släpa sig till skampålen när det visar sig vara total bs. Inga källor, inga kopplingar, bara rakt ut i etern som om det vore fakta. Herregud
Citera
2025-09-14, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alecanan
Fast riktigt så enkelt är det inte. Han sa kanske aldrig rakt ut ”gå ut och slå folk”, men en stor del av plattformen gick ut på att utmåla motståndare som fiender, sprida falska påståenden och konspirationer. Polarisering var hans främsta verktyg och det piskar upp klimatet, det dämpar det inte.

”If I see a Black pilot, I’m going to be like, ‘Boy, I hope he’s qualified.” - Charlie Kirk

Ja är det så konstigt? Skulle du vilja sitta i ett plan med en dei pilot?
Citera
2025-09-14, 11:01
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Kirk sa allt möjligt. Och gjorde allt möjligt. Och du får gärna visa mig var han säger att människor har rätt att ha den sexuella läggning de har, oberoende av vilken den är.

Och att han gärna samtalar med dem så att han kan närma sig dem och de kan närma sig honom.

Du vet, de där som han kallade "abominations" och "ett visat långfinger mot gud".

Enkelt, han säger det väldigt tydligt här:
https://www.youtube.com/shorts/34N9pIWc_pc
Citera
2025-09-14, 11:02
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Aha jag hade jublat om Breivik sköt kristna menar du?

Ja om du baserar din världsbild på fördomar blir det tokigt.

Är inte alla kristna mördare med din logik?
Finns ju gott om kristna mördare!

Så som du fösvarar Charlie Kirk mördaren och vänsterns hatretorik som du verkar tillhöra och försvara, så måste jag tyvärr tro det. Jag menade mer explicit folk på "höger"kanten de som inte är psyksjuka progressiva vänsterliberaler. Jag anser inte mord är lösningen på något, det är mycket möjligt du inte håller med mig i den frågan, och jag har accepterat det att det kan vara så.
Citera
2025-09-14, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekobrottsmannen
Vilken jävla röra detta är. Är journalistiken helt död idag eller? Fox News kör på som vanligt med sina ’undisclosed sources’ som ingen verkar kunna verifiera, och så har vi alla dessa jävla randoms som plötsligt känner skytten varenda gång! Sen hakar media på direkt, utan att ens dubbelkolla något och får sen släpa sig till skampålen när det visar sig vara total bs. Inga källor, inga kopplingar, bara rakt ut i etern som om det vore fakta. Herregud
Och dårarna på flashback som alltid hävdar att de "tänker själva" och "drar egna slutsatser" upprepar helt plötsligt "gammelmedia" helt okritiskt.

Lyteshumor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in