Citat:
Ursprungligen postat av
TyrannosaurusTex
Hej alla!
Jag stod i min godan ro på jobbet och hade väl som ibland händer lite dötid och tristessen infann sig. Istället för att gå och göra något produktivt så föll det sig att jag stod rakt upp och ned med korsade armar. Vilket fick mig att tänka att
”undrar varför jag alltid korsar höger arm över vänster med höger hand medryckt i vänster armveck..?”
Så fort tanken kom var jag ju tvungen att prova andra hållet och fysatan va fel det kändes så jag bytte tillbaka direkt.
Vilket håll korsar ni? Beror det kanske på om man leftie eller rightie? Och varför känns det så SATANS fel när man byter?😂
Mycket klok fråga! Såhär fungerar det. Och det gäller även att knäppa händerna. (Jag har märkt att det ev också kan påverka vilket håll man sätter toapappersrullen, men det är en annan diskussion).
Om du, liksom jag, har höger arm överst har du sannolikt även höger tumme överst när du korsar händerna. Detta innebär att din maskulina sida är dominant över den feminina.
Du kan ganska enkelt byta från höger till vänster genom att byta fram och tillbaka 10-100 gånger om dagen. Inom kort kommer vänster att kännas lika naturligt som höger. Då släpper du också fram en mjukare, mer kontemplativ bana av din personlighet, vilket kan vara både bra och dåligt.
Jag ska försöka "byta sida" de närmsta dagarna. Återkommer med rapport 😄