• 1
  • 2
2025-09-14, 10:50
Medlem
TyrannosaurusTexs avatar
Hej alla!
Jag stod i min godan ro på jobbet och hade väl som ibland händer lite dötid och tristessen infann sig. Istället för att gå och göra något produktivt så föll det sig att jag stod rakt upp och ned med korsade armar. Vilket fick mig att tänka att

”undrar varför jag alltid korsar höger arm över vänster med höger hand medryckt i vänster armveck..?”

Så fort tanken kom var jag ju tvungen att prova andra hållet och fysatan va fel det kändes så jag bytte tillbaka direkt.

Vilket håll korsar ni? Beror det kanske på om man leftie eller rightie? Och varför känns det så SATANS fel när man byter?😂
Citera
2025-09-14, 10:52
Medlem
auruns avatar
Jag gör som du men aldrig sett någon annan göra det. Alla verkar göra tvärtom och jag kan inte med det.
Citera
2025-09-14, 10:53
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrannosaurusTex
Hej alla!
Jag stod i min godan ro på jobbet och hade väl som ibland händer lite dötid och tristessen infann sig. Istället för att gå och göra något produktivt så föll det sig att jag stod rakt upp och ned med korsade armar. Vilket fick mig att tänka att

”undrar varför jag alltid korsar höger arm över vänster med höger hand medryckt i vänster armveck..?”

Så fort tanken kom var jag ju tvungen att prova andra hållet och fysatan va fel det kändes så jag bytte tillbaka direkt.

Vilket håll korsar ni? Beror det kanske på om man leftie eller rightie? Och varför känns det så SATANS fel när man byter?😂

Tror det är lösare kopplat än hänthet. Jag korsar som du, men det är det ovanligare sättet. Sedan hur du knäpper händerna, höger tumme högst är vanligast, jag har vänster. Sen testa ögdheten. Peka snabbt på ett objekt lägre bort utan att tänka, sedan sluter du ett öga i taget och där fingret är närmast objektet, det ögat är dominant, höger för mig.
Citera
2025-09-14, 10:54
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Hej alla!

Är det inte så i princip med allt? Man trär alltid strumpan på vänster fot först osv.
Citera
2025-09-14, 10:57
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Jag med å jag är högerhänt om det har nån betydelse.
Citera
2025-09-14, 10:59
Medlem
Citat:
Hej alla!

Det är samma om korsar dina fingrar, spontant har du alltid samma pekfinger närmast näsan.

Och varenda morgon tar du alltid på dig den högra eller vänstra strumpan först. Samma med skorna när du ska gå ut. Har du en trappa där du bor, så tar du alltid första klivet med höger/vänster ben.
Aldrig det omvända!

Nu fick du lite mer att tänka på
Citera
2025-09-14, 11:17
Medlem
TyrannosaurusTexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Är det inte så i princip med allt? Man trär alltid strumpan på vänster fot först osv.

Men ja va sjukt haha! Men sjukare är att du trär stumpan på vänstra foten först 😉
Citera
2025-09-14, 11:18
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Hej alla!

Mycket klok fråga! Såhär fungerar det. Och det gäller även att knäppa händerna. (Jag har märkt att det ev också kan påverka vilket håll man sätter toapappersrullen, men det är en annan diskussion).

Om du, liksom jag, har höger arm överst har du sannolikt även höger tumme överst när du korsar händerna. Detta innebär att din maskulina sida är dominant över den feminina.

Du kan ganska enkelt byta från höger till vänster genom att byta fram och tillbaka 10-100 gånger om dagen. Inom kort kommer vänster att kännas lika naturligt som höger. Då släpper du också fram en mjukare, mer kontemplativ bana av din personlighet, vilket kan vara både bra och dåligt.

Jag ska försöka "byta sida" de närmsta dagarna. Återkommer med rapport 😄
Citera
2025-09-14, 11:19
Medlem
HBTKuks avatar
Det är som riktningen på håret, går liksom inte att ställa om utan obehag. Min lugg har alltid legat åt vänster.
Citera
2025-09-14, 11:19
Medlem
TyrannosaurusTexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosstenpoposten
Det är samma om korsar dina fingrar, spontant har du alltid samma pekfinger närmast näsan.

Och varenda morgon tar du alltid på dig den högra eller vänstra strumpan först. Samma med skorna när du ska gå ut. Har du en trappa där du bor, så tar du alltid första klivet med höger/vänster ben.
Aldrig det omvända!

Nu fick du lite mer att tänka på

Älskar att jag aldrig tänkt på detta förut 😂 Jag kommer lägga märke till det varje gång nu. Jösses vad har jag satt igång 😂
Citera
2025-09-14, 11:20
Medlem
TyrannosaurusTexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Jag gör som du men aldrig sett någon annan göra det. Alla verkar göra tvärtom och jag kan inte med det.

Alla andra är knas helt enkelt!
Citera
2025-09-14, 11:22
Medlem
TyrannosaurusTexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nollpunktnoll
Mycket klok fråga! Såhär fungerar det. Och det gäller även att knäppa händerna. (Jag har märkt att det ev också kan påverka vilket håll man sätter toapappersrullen, men det är en annan diskussion).

Om du, liksom jag, har höger arm överst har du sannolikt även höger tumme överst när du korsar händerna. Detta innebär att din maskulina sida är dominant över den feminina.

Du kan ganska enkelt byta från höger till vänster genom att byta fram och tillbaka 10-100 gånger om dagen. Inom kort kommer vänster att kännas lika naturligt som höger. Då släpper du också fram en mjukare, mer kontemplativ bana av din personlighet, vilket kan vara både bra och dåligt.

Jag ska försöka "byta sida" de närmsta dagarna. Återkommer med rapport 😄

Spännande! Jag sätter faktiskt vänster tumme överst.. jag kanske har en väldigt blandad personlighet då, hehe.

Återkom gärna, detta ska bli intressant 🤓
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in