2025-09-14, 10:48
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alecanan
Okej, ”prove me wrong”

Det är enkelt. Det finns ingen uppgift där han uppmanar till våld mot dem med andra åsikter eller sätt att leva.
Citera
2025-09-14, 10:49
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Nej, du menade negrer. Utrotning av negrer.

Det är ju sjuk vantolkning. Jag stödjer inte folkmord men gör du? Stödjer du folkutbytet på europeiska människor i sitt egna hem, sin kontinent, där vita personer ska bytas ut mot utomeuropeiska, icke vita? Varför stöder du folkmord på vita? Vad är det för ondska du signalerar... Pratar om utrotning, jag känner mig oerhört chockad i skrivande stund nu.
Citera
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Fast feltänket i dina slutsatser är att man måste dela vissa åsikter där. I The land of the free har man rätt att framföra sina åsikter oavsett och kritisera andra människors sätt att leva.

Det man anser här, är en feltolkning av yttrandefriheten. Att man "måste" anse att transmänniskor har rätt att byta kön och tvinga på andra sin felaktiga åsikt om sig själva, eller andra åsikter i andra frågor, som man ser som tvingande.
Att man inte har rätt att kritisera andra för deras sätt att leva.
Man har höjt mänskliga rättigheter över yttrandefriheten och demokratin.

Så Kirks åsikter är inget problem, utifrån konstitutionen. Han är dessutom rätt moderat jämfört med många andra. Men mer synlig där och med stark påverkan, vilket gör honom utsatt.

Det är självklart helt ok att tycka att HBTQI är fel. Men Kirk gick betydligt längre än så, han kallade dem för "abominations" och ordnade demonstrationer för att de inte skulle få vård. Det är också lagligt, men det är inte vad USA principiellt har stått för sedan det grundades. Och man kan diskutera OM det skulle ha varit lagligt att faktiskt genomföra det Kirk orerade om.

Nu är jag inte alls övertygad om Kirk själv trodde på allt han sa. Han var en politisk operatör och influencer, inte en politiker. Också om han försökt bli det, men han nobbades av det republikanska partiet. Men mitt i tragedin finns det ju en ironi i att Kirk möjligen utförmade sitt "budskap", också gällande transpersoner, för att det skulle skapa så mycket motsättningar och rubriker som möjligt. Inte för att det speglade hans egen innerliga åsikt. Och sen blir han skjuten av en 22-åring som känner sig hotad därför att han tror att Kirk på allvar menar allt han säger...
Citera
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Ja, jag lägger skuld på de hatfulla individer inom den progressiva vänstern som accepterar den hatretorik ni står för varje dag som leder till att småbarnspappor mördas där deras enda brott att de vill tala er till rätta! Sluta följa hates och våldetsväg, be om ursäkt för vad du och dina gelikar har gjort! Städa framför egen dörr, är en bra första åtgärd!
Med din logik är väl alla kristna mördare, Breivik var ju kristen?
Citera
2025-09-14, 10:50
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Var säger han det?

Kolla själv. Turning Point USA ordnade t.o.m. sådana demonstrationer.
Citera
2025-09-14, 10:51
Medlem
Det är väldigt många här som kastar ur sig att "vänstern har valt krig". Men det är ju liberaler de är! Ruskigt långt från vänster.
Jag fattar inte att ni kan kalla demokraternas sida för vänster, det är ju republikanerna som är konservativt+vänster med sitt förstatligande av bolag (senast Intel), hårdare gränser, lokal produktion (ökade tullar etc.) och stramare/fler lagar om hur man ska leva.

Så om skytten är republikan, så "ja" då är han vänster. Men om skytten är demokrat då är han liberal och absolut inte vänster!
Senast redigerad av Hpyzk 2025-09-14 kl. 10:58.
Citera
2025-09-14, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrippsFat
Finns ingen plats för transor i bibeln som jag ser det. Du har din världssyn, och vi vår.

Och när vi säger vad vår världssyn är, så börjar din sida mörda. Fascist.

haha, det har jag aldrig haft något problem med att människor har en annan världssyn. Kanska bara lite bara när man tycker att det är motiverat att göra religion till policy.

Ja, om vi ska ägna oss åt kollektiv skuldbeläggning. När Kapitolium stormades och mobben skrek ”hang Mike Pence” eller när en högerextremist skjuter folk, så äre hela högern som står för våldet och mördandet?
Citera
2025-09-14, 10:53
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Kolla själv. Turning Point USA ordnade t.o.m. sådana demonstrationer.

Kirk var tydlig med att förespråka samtal för att föra människor närmare varandra för att undvika våld, han säger det bäst själv här:

https://x.com/StryderTom/status/1966501317913825377
Citera
2025-09-14, 10:54
Medlem
Citat:
Det är ju sjuk vantolkning. Jag stödjer inte folkmord men gör du? Stödjer du folkutbytet på europeiska människor i sitt egna hem, sin kontinent, där vita personer ska bytas ut mot utomeuropeiska, icke vita? Varför stöder du folkmord på vita? Vad är det för ondska du signalerar...
Det är givetvis ingen vantolkning utan exakt vad du skriver:

Citat:
Citat:
En neger vart skjuten? Låter som ingen förlust alls faktiskt.
Då säger komikern att det bara är 1 miljard kvar minus två, innan vi kan få gå hem från jobbet!

Du kan förstås alltid hävda att du skämtade (även om alla förstår att du är allvarlig) men det gör ju dig fortfarande till en hycklare i denna tråd.

Du vet ingenting om mig så jag kan berätta för dig att jag är libertarian, dvs jag är höger. Höger på riktigt, till skillnad från er vänsterblivna fascister.
Citera
2025-09-14, 10:55
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrippsFat
Finns ingen plats för transor i bibeln som jag ser det.

Du är helt övertygad om att Jesus skulle anse att de är lika förtappade som dina själsfränder fundamentalisterna i USA gör?

Om du är så förvirrad är det bara att sticka dig in i närmsta kyrka och diskutera med prästen. Jag kan lova att det klarnar.
Citera
2025-09-14, 10:56
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Med din logik är väl alla kristna mördare, Breivik var ju kristen?
Nu försöker du byta spår och dra in Brevik! Då är man riktigt desperat, när Breivik och Hitler dras in i samtalet huxflux.

Du hyllar ju en pappamördare, så hade Breivik valt ut SD:are och andra nationalister som måltavlor så hade du naturligtvis jublat, det är ju precis samma tillvägångasätt som du inombords du tycker man ska göra med fria demokrater som mig!

All den våldsromantik du ger prov på skrämmer mig rent ut sagt. Vad hände med dialogen emellan civiliserade människor? ( Notera civiliserade, inte hatiska extremvänster kufar)

Eran våldsförhärligande terror och hatretorik måste kriminaliseras omgående så att vi kan återgå till den civiliserande debatten.
Citera
2025-09-14, 10:56
Medlem
PrippsFats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alecanan
haha, det har jag aldrig haft något problem med att människor har en annan världssyn. Kanska bara lite bara när man tycker att det är motiverat att göra religion till policy.

Ja, om vi ska ägna oss åt kollektiv skuldbeläggning. När Kapitolium stormades och mobben skrek ”hang Mike Pence” eller när en högerextremist skjuter folk, så äre hela högern som står för våldet och mördandet?
Och exakt hur många hur många sköt de högerextrema där? Jag kan svara, noll.

Lipsill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in