2025-09-13, 19:38
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss.liiiii
Jag gillar också det sista du la till, det är typiskt vänstermentalitet. ”Oj någon från högern har rätt, så nu går vi på personligt istället för att svälja stoltheten och inse att en från högern visst hade rätt!”. Det är vad ni är bäst på, skrika, förnedra, låta högst osv men aldrig erkänna att ni har fel. :-)
Som en person i mitten vill jag upplysa dig om att högern och vänstern är lika goda kålsupare när det kommer till att "skrika, förnedra, låta högst osv".
Denna gång tar högern priset för hyckleri; en man blir skjuten, hans livsgärning var att sprida konspirationsteorier och hat, han har argumenterat för fri tillgång till vapen och sagt att empati är en svaghet. Högern skiter på sig av ilska när man påtalar att han föll på sitt eget svärd. Givetvis tar Trump tillfället i akt för att splittra landet ytterligare, ovärdigt.
Citera
2025-09-13, 19:39
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AD15
Skottet träffar kanten av hans skyddsplatta han hade under tröjan. Därför ingångshålet blev så stort. Troligtvis fortsatte den deformerade kulan upp i hjärnan. Jag tror inte kulan lämnade huvudet.
Är det bekräftat att han hade skydd under tröjan? Jag trodde först att skottet studsade på nyckelbenet.
Citera
2025-09-13, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Tror att det är väldigt uppenbart att utgångshålet var i nacken, rakt igenom halsen.

Har du kollat hur kulan verkligen träffade?
Citera
2025-09-13, 19:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Ah så du är efterbliven. Det är innebörden när man skriver vänstern. Och vad har det detta med mansplaining att göra? Outa du dig själv som en tjej? Inte för att det har någon relevans i ämnet. Nej du kan inte ge fler exempel på viktiga personer som representerar vänstern för du har inga exempel.

Ah, en vänsterman kallar en kvinna för efterbliven. Jag visste att ni hade det inom er, era mansgrisar! Tack för mansplainingen, men att skriva vänstern här i Sverige då menar man inte hela vänstern utan helt enkelt folk som röstar på vänstern så det så. Hade jag menat hela vänstern hade jag givetvis skrivit ”hela vänstern”.
Citera
2025-09-13, 19:41
Medlem
otellos avatar
Citat:
Skrev jag vänstern eller hela vänstern? Jävla nöt. Mansplaining at it’s best. Jag kan ge fler exempel men det kommer inte ha någon påverkan på dig. Du är blind för människorna som röstar på ditt parti och det är ju ganska standard vänstermentalitet som sagt. Jag hade rätt du hade feeeeeel nanananana
Om du inte menar vänstern generellt så borde du nog skriva "delar av vänstern".
Citera
2025-09-13, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Precis som högern i USA gjort när demokrater blivit dödade i politiskt motiverat våld?

Vidrigt att man är så falska att man helt plötsligt börjar bry sig om människor och deras säkerhet bara för det är en konservativ som blev dödad, när demokrater dog sket man i vilket eller tom firade det.

Charlie Kirk trodde inte på empati, skumt att visa empati till honom pga detta då det är hån mot hans värderingar och tro. Han försvarade och usas vapenlagar, som leder till många skolskjutningar varje år, och folk som dog av dessa lagar försvarade han. Så egentligen ser han inget fel med att han blev dödad om man utgår från hans egna värderingar.

Säger inte att han förtjänade att dö, trots att han var en moraliskt rutten person så hade han barn och fru som inte förtjänar lidandet. Även onda människor såsom Charlie Kirk kan ändras och bli mer mänskliga.

Du är så full av skit. Vilka kända demokratiska politiker har blivit mördade på sistone?

"Charlie Kirk trodde inte på empati"
Han var snarare emot att termen kapats och missbrukas i politiska sammanhang. Psykfallsvänstern ylar om empati när det i själva verket handlar om egenintresse.

Du ser ju själv hur låg empati dessa människor har, när de hyllar mordet på Kirk.
Citera
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Hur bär man en AR-15 concealed?

Nu bär man ju oftast pistol som CCW, men det finns en relativt stor genre inom den rörelsen som försöker få med AR med korta pipor och ”Law-folders”

https://www.lawtactical.com/ar_folding_stock_adapter_gen_3_m_p/99312.htm

Exempel:
https://shortbarrelshepherd.com/
Citera
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ah, en vänsterman kallar en kvinna för efterbliven. Jag visste att ni hade det inom er, era mansgrisar! Tack för mansplainingen, men att skriva vänstern här i Sverige då menar man inte hela vänstern utan helt enkelt folk som röstar på vänstern så det så. Hade jag menat hela vänstern hade jag givetvis skrivit ”hela vänstern”.

Så du är efterbliven? Tack för det. Nej i Sverige, när man skriver vänstern, så antyder man hela vänstern. Lär dig det tills nästa gång du försöker argumentera.

Nu kan alla se att Miss.liiiii är här för att skapa ilska som han eller hon själv manifesterat. Inte mer än så.
Citera
2025-09-13, 19:43
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Den finns överallt, surfa in på 4chan.org/pol så lär du se den direkt. Den är kort men obehaglig, han blir skjuten i halsen och blodet sprutar.
Såg inget vidare ut detta! Fan vad fort det gick! Livet är skört!
Citera
2025-09-13, 19:46
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Målet för skjutningen talar väl som sagt var mycket starkt för att det skulle vara en ”höger-vänster” grej. Ville personen bara ha uppmärksamhet hade han väl kunnat skjuta någon helt opolitisk känd person.

Nja, där håller jag inte helt med dig. Det ska nog vara nån alldeles extra känd person för att få till lika mycket rabalder som det här.

Och så håller det inte rent logiskt, det kan mycket väl ha varit "vänster-höger", men det kan också mycket väl ha varit nåt annat. Och sist och slutligen var Kirk bara en politisk influencer (också om han försökte få republikanska partiet att ute honom till kandidat och hjälpa honom att bli folkvald till kongressen), så ett politiskt drivet "vänster-höger"-mord kan det inte vara (eftersom Kirk inte var politiker). Det är sannolikt ideologiskt drivet, men skytten var en introvert 22-åring som mest spelade datorspel... det är liksom litet sökt att klistra "vänster-fanatiker" i pannan på honom helt utan säkra bevis.
Citera
2025-09-13, 19:48
Medlem
otellos avatar
Citat:
Har jag sagt att hela vänstern har hånat hans mord? Givetvis inte. Sluta lägg ord i mun på mig. Men däremot är det VÄLDIGT många från vänstern som gör just det. Förväntar mig dock inget annat av sådana rabiata människor. Ja du får tycka att jag är en snowflake, kunde inte bry mig mindre faktiskt haha! Men i slutändan hade jag rätt och du fel nanananaaaaa
Känslan är att många högerspöken försöker måla upp en bild av att vänstern generellt firar på gatorna. Jag fick intrycket av att Trump sade detta i sitt tal. Sjukt ovärdigt.

Sen är det skillnad på att inte sörja och att fira. Jag tycker själv att Charlie Kirk var en sopa, han tillförde ingenting av värde. Jag kan inte påstå att jag sörjer hans bortgång, men jag tycker inte att man ska tolerera politiska avrättningar.
Citera
2025-09-13, 19:48
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Är det bekräftat att han hade skydd under tröjan? Jag trodde först att skottet studsade på nyckelbenet.
Det låter väldigt högt så jag tror det först träffade något som inte finns i kroppen. Dock är jag ingen vapenexpert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in