2025-09-13, 19:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Ge ETT exempel. Det kan verkligen inte vara svårt.

En kille som har detta som profilvisningsnamn ”🇵🇸🇵🇸🇵🇸👆🏽👆🏽” kommenterar:
” @🇵🇸🇵🇸🇵🇸☝🏽☝🏽: Så jaaaaaaaa hoppas på fler såna som han”
Sen skrattar han åt en bild på Charlies fru med barn i samma inlägg på Aftonbladets TikTok. Alltså det där det står ”filmer som påstås visa Charlie Kirks mördare”
Citera
2025-09-13, 19:11
Avstängd
EpicUsernames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss.liiiii
Sen skrattar han åt en bild på Charlies fru med barn i samma inlägg på Aftonbladets TikTok. Alltså det där det står ”filmer som påstås visa Charlie Kirks mördare”
Vad förväntade du dig? Dessa blodtörstiga typer som firar när judiska barn och kvinnor blir slaktade är inte kända för sin empati snarare brist på empatisk förmåga. Givetvis är inte alla palestinier sådana finns många bra palestinier och pro Palestine folk (ofta bara vilseledda/lurade människor som tror att dom står för godhet medan dom springer ärenden för ondskan) men den extrema högljudda gruppen som hatar judar och stödjer Hamas är precis samma skrot och korn som IS.
Citera
2025-09-13, 19:12
Medlem
Ledarens avatar
Citat:

Så 3, varav 2 helt irrelavanta anonyma personer postar hyllningar om mordet på Charlie Kirk och helt plötsligt är det hela vänstern? Högern har verkligen fått en hjärnröta som jag inte tror de kommer ut ur.

Det är verkligen intressant hur högern gillar att kalla andra snowflakes men blir sen väldigt upprörda över hur folk på andra sidan deras politiska skala reagerar.
Senast redigerad av Ledaren 2025-09-13 kl. 19:14.
Citera
2025-09-13, 19:12
Medlem
Kungenshoras avatar
Den av hylsorna som fått mest uppmärksamhet är den med texten "Fascist, Catch ⬆️➡️⬇️⬇️⬇️."

Pilarna syftar på ett kommando i svenskutvecklade spelet Helldivers.
Om man spelar spelet med handkontroll och trycker D-paden i riktningarna skickar rymdskeppet ner en bomb som heter "Eagle 500kg bomb".
Denna bomb:
https://helldivers.wiki.gg/wiki/Eagle_500kg_Bomb

Den beskrivs såhär av ship management terminal:
"A large bomb obliterating almost any target close to impact. Make sure to clear the area. Big Booms!"

Trycker man enstaka gånger på D-paden i olika riktningar ropar gubben ut olika kommandon till medspelarna, kommandon som "stay here, wait, stop, affirmative, roger that, Yes, on the double, move, No, Negative", kommandon som man kan kommunicera med medspelarna snabbt och ineffektiv med alltså.

Spelets story bygger på satir, jorden har tagits över av en enda regering och jorden kallas superjorden.
Superjorden skickar ut soldater i rymden för att kämpa för "demokrati" mot utomjordingar.

Ni som tar de här inskriptionerna på allvar kan troligen känna er lurade.
Att han ens referar till spelet Helldivers tyder på att killen är satirisk.
Stor chans att såväl vänster, mitten som höger kan känna sig trollade alltså!
Senast redigerad av Kungenshora 2025-09-13 kl. 19:18.
Citera
2025-09-13, 19:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Precis som högern i USA gjort när demokrater blivit dödade i politiskt motiverat våld?

Vidrigt att man är så falska att man helt plötsligt börjar bry sig om människor och deras säkerhet bara för det är en konservativ som blev dödad, när demokrater dog sket man i vilket eller tom firade det.

Charlie Kirk trodde inte på empati, skumt att visa empati till honom pga detta då det är hån mot hans värderingar och tro. Han försvarade och usas vapenlagar, som leder till många skolskjutningar varje år, och folk som dog av dessa lagar försvarade han. Så egentligen ser han inget fel med att han blev dödad om man utgår från hans egna värderingar.

Säger inte att han förtjänade att dö, trots att han var en moraliskt rutten person så hade han barn och fru som inte förtjänar lidandet. Även onda människor såsom Charlie Kirk kan ändras och bli mer mänskliga.

Jaså? Jag kan inte minnas någon storm på sociala medier där högern firar att någon vänster har blivit mördad.

Var dom demokraterna lika kända som kirk? Tog du som är vänsterlagd illa upp över att dom dog? Nej? Nej, isåfall går det inte att jämföra. Det är skillnad på om kamala blir mördad vs en okänd/inte lika känd människa som jobbar för partiet.

Han valde att inte använda sig utav empati av flera olika anledningar, han föredrog sympati. Spelar det någon roll i din mening, om man föredrar sympati framför empati?
Citera
2025-09-13, 19:15
Avslutad
Citat:
Så 3, varav 2 helt irrelavanta anonyma personer postar hyllningar om mordet på Charlie Kirk och helt plötsligt är det hela vänstern? Högern har verkligen fått en hjärnröta som jag inte tror de kommer ut ur.

Ena är absolut inte anonym, hennes konto är helt öppet (hon med transflaggan). Jag kan fortsätta hela kvällen, men jag har ju ett liv utanför Flashback också. Och to be fair så gav jag dig tre exempel trots att du bara bad om ett. :-)
Citera
2025-09-13, 19:16
Avslutad
Citat:

Det är verkligen intressant hur högern gillar att kalla andra snowflakes men blir sen väldigt upprörda över hur folk på andra sidan deras politiska skala reagerar.

Jag gillar också det sista du la till, det är typiskt vänstermentalitet. ”Oj någon från högern har rätt, så nu går vi på personligt istället för att svälja stoltheten och inse att en från högern visst hade rätt!”. Det är vad ni är bäst på, skrika, förnedra, låta högst osv men aldrig erkänna att ni har fel. :-)
Citera
2025-09-13, 19:17
Avstängd
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
"Hänger" på X? Det är inte vem som helst som får dessa screenshots, dumfan. Det är inte bara screenshots utan länkar till själva kommentarerna som verifierar.

https://x.com/DeputySecState/status/1966114506116927972?t=gZ28sQsRZCJUga3bq7x5rw&s=19

Är detta vem som helst menar du som folk skickar sina tips till?

Firar man att någon blivit mördad framför sin familj så får man ta konsekvenserna också.

Japp, det är "vem som helst". Han är politiskt tillsatt och jobbar under Marco Rubio på amerikanska UD och är en politisk "jawohl, mein führer"-streber.

Vad tror du att han har att göra med USA säkerhet och vem som får komma in i landet? Han har bara hakat på den här grejen och gör sig till för att få "pluspoäng".

Jag kan förstå att tycker det är roligt att försöka skrämma dina meningsmotståndare på FB, men om du på allvar tror att en statsekreterare tänker göra bort sig genom att skicka en massa anonyma screenshots vidare till de amerikanska myndigheter som faktiskt ansvarar för USAs säkerhet så behöver du professionell hjälp. Dessutom med avsikten att hindra dem från att komma in i USA...

Men nu kan du ett screenshot av det här också, och skicka det omedelbums till statssekreteraren på amerikanska UD, så kanske det känns litet bättre...
Senast redigerad av Graavarg 2025-09-13 kl. 19:27.
Citera
2025-09-13, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Vad förväntade du dig? Dessa blodtörstiga typer som firar när judiska barn och kvinnor blir slaktade är inte kända för sin empati snarare brist på empatisk förmåga. Givetvis är inte alla palestinier sådana finns många bra palestinier och pro Palestine folk (ofta bara vilseledda/lurade människor som tror att dom står för godhet medan dom springer ärenden för ondskan) men den extrema högljudda gruppen som hatar judar och stödjer Hamas är precis samma skrot och korn som IS.

Jag förväntar mig inget annat av såna typer, vi från högern är inte direkt kända för att vara PRO palestine. Men det är bara läsa det jag skrivit tidigare, även en transkvinna och lady dahmer har hånat hans död. Finns många fler men ärligt talat så får man göra lite jobb själv om man vill ha bevis.
Citera
2025-09-13, 19:20
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Japp, nånting är det säkert. Och självklart kan det vara nåt slags "vänsterfixering". Men just nu finns det ingenting som skulle tyda på att det är en "vänster-höger"-grej.

Tvärtom verkar det som om all den information som spridits och som skulle peka åt det hållet inte stämmer. Den "vän" som ska ha sagt att TR blivit "mera vänster" har inte kunnat lokaliseras, och ingen vet riktigt hur den nyheten började spridas. Och allt det där med "antifa-symboler" verkar inte stämma.

Men så till vida har du helt rätt, att om man går så långt att man lönnmördar nån på ett möte med tusentals människor så nog tror man sig ha en orsak.
Målet för skjutningen talar väl som sagt var mycket starkt för att det skulle vara en ”höger-vänster” grej. Ville personen bara ha uppmärksamhet hade han väl kunnat skjuta någon helt opolitisk känd person.
Citera
2025-09-13, 19:21
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ena är absolut inte anonym, hennes konto är helt öppet (hon med transflaggan). Jag kan fortsätta hela kvällen, men jag har ju ett liv utanför Flashback också. Och to be fair så gav jag dig tre exempel trots att du bara bad om ett. :-)

Jaså, ett öppet konto = representativ för hela vänstern? 😂 Om ett fåtal personer uttrycker extrema åsikter betyder det fortfarande inte att hela gruppen delar dem. Du kan fortsätta hela kvällen, men det ändrar inte det faktum att dra alla över en kam är hjärnröta, oavsett politisk färg. Du gör dig själv arg verkar det som. Du letar upp folk i kommentarsfält för att sedan raljera på flashback. Snowflake indeed.
Citera
2025-09-13, 19:22
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Jag har aldrig hört talas om denne Charlie Kirk innan. Var är videon där han blir skjuten?
Den finns överallt, surfa in på 4chan.org/pol så lär du se den direkt. Den är kort men obehaglig, han blir skjuten i halsen och blodet sprutar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in