Citat:
Ursprungligen postat av
Graavarg
Det finns i själva verket inget som pekar på att han var nånting, varken vänster eller höger.
Det finns bara en massa grejer som alla medier upprepar efter varandra men som ingen har härleda till någon riktig person. Istället påstås det att "en vän har sagt... dittan och dattan". Att inte gilla Kirk innebär inte att man är "vänster" (det är massor med "höger" som inte gillade Kirk, och en del "ännu mer till höger" verkade nästan hata honom), och hans farmor påstår idag att hon aldrig hört honom säga nåt vänster.
Med tanke på den vansinniga mängden av felaktig information som snurrar omkring på internet är det nog bäst att ta allt med en nypa salt, tills man får en tillförlitlig referens. Killen var 22 år, han kan ha fått för sig i stort sett vilka förvirrade orsaker som helst varför "Kirk måste dö"...
Jag håller med om att det inte finns mycket information än kring skytten - men inskriptionen på åtminstone en av kulorna talar ju åtminstone för att han har radikaliserats åt vänsterhållet. Mig veterligen finns det ingen på den yttersta högersidan som ser ordet "fascist" som ett skällsord.
Det var the Guardian som publicerade en artikel (notis?) om hans vän som berättade om Robinsons påstådda vänstersympatier. En artikel som senare verkar ha tagits bort?
https://x.com/CollinRugg/status/1966623627530453177
Självklart finns det många på högerkanten som inte gillar Kirk. Jag själv som kristen har många gånger undrat hur han kan sova på nätterna med hans urskuldande av Israels pågående folkmord. Jag har dock väldigt svårt för att se att de skulle få för sig att ta livet av honom, speciellt som de hade användning av honom. Kirks evenemang och stora följarskara var någonting som till exempel Fuentes brukade dra nytta av och blöda följare från.