Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-13, 14:52
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghyld
Ja för han förtjänar att dö för denna åsikt
Det vet jag inte, men svårt att känna empati för en empatilös. Nu är plötsligt MAGA-högern väldigt empatiska.
Citera
2025-09-13, 14:52
Avstängd
Kungenshoras avatar
Det här är alltså mannen som blev skjuten:

Enligt flera rapporter hade Charlie Kirk uttalat sig kritiskt om USA:s stöd till Ukraina, om president Zelenskyj, och om Krim. Här är några specifika punkter:

Han motsatte sig att USA skickade militärt stöd (arms or financial aid) till Ukraina.

Han kallade Volodymyr Zelenskyj “CIA-puppet” och “gangster”.

Han ansåg att Krim tillhör Ryssland och att det aldrig borde ha överlåtits till Ukraina.

Han menade att konflikten i början skulle ses som en “gränskonflikt” snarare än ett fullskaligt krig.

Han sade att Zelenskyj “skickat sina egna att ett meningslöst slakt” (”a senseless massacre”).
Han skulle kallats rysstroll här!
Citera
2025-09-13, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Vakna människa. Han var en del av en incelhögergrupp som tyckte att Kirk inte var tillräckligt konservativ. För i helvete, sluta se det du vill se.

Det är inget som man avrättar folk för.

”Hej, han är på våran sida, men inte tillräckligt långt ut på våran sida, vi mördar honom”.
Citera
2025-09-13, 14:53
Medlem
ghylds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollokolan
Bara att han hellre ser ett våldtaget barn dö när hon ska föda vådltäktsmannens barn än att hon ska få göra abort räcker men listan är lång. Han tycker att abort är värre än förintelsen. Han åker till Grönland och mutar grönlänningar i en miniatyromröstning att rösta för att Grönland ska tillhöra Usa. Den omröstningen användes sedan kraftigt av Trump i hans försök att köra över Danmark. Hans retorik leder till stort lidande och i förlängningen dödsfall för oskyldiga. Sen att han verkligen avskydde Europa gör ju att jag som bosatt i Europa ser det som att en fiende har fallit. Självklart ska inte en sådan person hedras i EU. Vi ska glädjas.
Om du hade över 1000 timmars debatt hade du aldrig gjort ett dåligt argument som hade fått dig att se dålig ut?

"You are using dehumanizing language, saying ‘oh, it’s an embryo’; no, that's a baby, made in the image of God, deserving protection. It is never right to justify the mass termination of people under the guise of saying that they are unwanted. That's how we get Auschwitz, that's how we got the greatest horror of the 20th century."

Inte ett klockrent argument men hat?

"Kirk was asked what he would do if his 10-year-old daughter were sexually assaulted and became pregnant. He responded that he would make her carry the pregnancy to term, saying it would be "one act of violence" (the rape) rather than "two" (rape plus abortion). He added that the child could be adopted out, emphasizing that "the child is innocent."

Det är uppenbart att det inte handlar om hat som man förtjänar att dö av... Detta är hans synsätt och det får man respektera och argumentera emot i en demokrati inte bli mördad.

Dock håller jag med om att det är självklart att dottern som ska ha sista ordet om hon vill bära ett barn som blivit till under en våldtäkt allt annat är befängt.

Men vad du säger är att kontroversiella takes inte ska få göras? Mig veterligen är inte det demokrati.

Att han hatar Europa är inte sant, senast idag så såg jag ett klipp där han öser beröm och kärlek över Storbritannien och USAs arv från Storbritannien och Europa - samtidigt som han beklagar sig över censuren som råder I Storbritannien.
Citera
2025-09-13, 14:55
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det är inget som man avrättar folk för.

”Hej, han är på våran sida, men inte tillräckligt långt ut på våran sida, vi mördar honom”.
"Man"?

En kula var det.
Hur många tryckte på avtryckaren?
Citera
2025-09-13, 14:56
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss.liiiii
Vänstern är experter på konspirationsteorier så kör upp dom någonstans du. Jajamen det där är jag, jag sörjer att två barn sett deras pappa bli avrättad. För du vet, vi känner för våra medmänniskor i högern! Förstår att det är en okänd mark för er i vänstern att ha någon slags medmänsklighet.
Fortsätt med din pearl-clutching. Charlie Kirk har själv sagt att empati är en svaghet.
Jag säger inte att han förtjänade att dö, jag säger att han var en hatisk individ som spred antidemokratiska konspirationsteorier, knappast någon man kan förväntas sörja.
Citera
2025-09-13, 14:57
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Det här är alltså mannen som blev skjuten:

Enligt flera rapporter hade Charlie Kirk uttalat sig kritiskt om USA:s stöd till Ukraina, om president Zelenskyj, och om Krim. Här är några specifika punkter:

Han motsatte sig att USA skickade militärt stöd (arms or financial aid) till Ukraina.

Han kallade Volodymyr Zelenskyj “CIA-puppet” och “gangster”.

Han ansåg att Krim tillhör Ryssland och att det aldrig borde ha överlåtits till Ukraina.

Han menade att konflikten i början skulle ses som en “gränskonflikt” snarare än ett fullskaligt krig.

Han sade att Zelenskyj “skickat sina egna att ett meningslöst slakt” (”a senseless massacre”).
Han skulle kallats rysstroll här!

Jag har blivit kallad rysstroll många gånger när jag tog ställning mot Sveriges inträde i NATO. Det kanske säger ner om klimatet i Sverige än om Kirks uttalanden.
Citera
2025-09-13, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
"Man"?

En kula var det.
Hur många tryckte på avtryckaren?

Jag antar att du inte är intresserad av att svara på inlägget.
Citera
2025-09-13, 14:58
Medlem
ghylds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Öppen fråga, varför skulle Charlie Kirk ha förtjänat respekt från någon av de miljontals amerikaner som bara vill leva sina liv i fred och på det sätt de själva väljer, allt medans Kirk gjorde karriär (som han dessutom blev mångmiljonär på) genom att öppet propagera för att dessa etniska och sociala grupperingar av amerikaner inte skulle ha samma medborgerliga och/eller juridiska rättigheter som alla andra?

Det är synd om hans familj, särskilt hans barn. Hans fru/änka verkar tyvärr vara hämndlysten och vill peka ut andra än MGM som ansvariga vilket kanske är förståeligt, men synd eftersom de känslorna äter upp dig inifrån om du inte kan hantera dom.

"öppet propagera för att dessa etniska och sociala grupperingar av amerikaner inte skulle ha samma medborgerliga och/eller juridiska rättigheter som alla andra?"

Han är emot DEI, inkvotering baserat på hudfärg och illegal invandring menar du?
Citera
2025-09-13, 14:59
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghyld
Med ORD eller? Annars varför satt han inte i fängelse?
Man kan skada människor och samhälle utan att personligen ta till fysiskt våld.
Citera
2025-09-13, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Man kan skada människor och samhälle utan att personligen ta till fysiskt våld.

Visst kan man det.
Det kallas demokrati, på gott och ont.
Citera
2025-09-13, 15:02
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Vakna människa. Han var en del av en incelhögergrupp som tyckte att Kirk inte var tillräckligt konservativ. För i helvete, sluta se det du vill se.

Hahah det var verkligen det mest störda jag läst i denna tråden. Skriv in dig på psyket jävla foliehatt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in