Citat:
Jag lyssnar också på vad han själv sa och det han sa i jubilee videoklippet när han diskuterade med den där kvinnan överensstämer med den logiska följden som jag beskrev tidigare. Så det är bara snack att jag inte går efter det som Charlie sa. Det är precis det jag gör.
Men av någon komisk anledning så verkar det som att det som Charlie sa inte längre gäller bara för att han har dött för vi kan inte veta om det är så att han fortfarande hade stått fast vid sina ståndpunkter ifall han levde idag. Detta talar för att du har extremt låg tilltro till Charlies förmåga att forma stabila ståndpunkter kring olika frågor.
Hur tror du man testar någon annans åsikter? Jo, det gör man genom logik mycket. Man kan absolut ta exempel på hypotetiska scenarion.
Men jag förstår, du har så låg tilltro till att Charlie Kirk står fast vid det han sa i Jubilee klippet (vilket är en röd flagga) så det finns därför ingen anledning att presentera de logiska följderna av hans ståndpunkter. Det är i princip det du säger.
Att värdera detta: https://en.wikipedia.org/wiki/Zygote, en liten cell, som består av DNA material, som man inte ens kan se med blotta ögat utan ett mikroskop, med inga moraliska kvaliteter, mer än sin dotters välbefinnande, psykiska hälsa och liv är inget annat än kristen fanatism.
Dotterns välbefinnande --> möjligheten att få undvika trauma och psykiskt lidande genom att inte behöva föda ett barn som har kommit till genom incestvåldtäkt.
Dotterns liv --> möjligheten för henne att slippa behöva ha en ökad risk för seriösa komplikationer för att rädda en enskild cell som innehåller DNA material (zygot). Det är säkrare för henne ta bort zygoten än att behöva föda ett framtida barn.
Fan vad korkade folk är som är pro-life absolutister. Det är en absurd ställning i frågan. Aja, lycka till med tramsandet. Tur de flesta människor kan tänka och resonera på ett bra sätt.