2025-09-13, 12:56
Bannlyst
Sunt förnuft. Saknar du det kan du kontakta din kommun och be om hjälp.
Citera
2025-09-13, 13:09
Medlem
Varför inte sätta bindorna på bromspår och framme för ollonet i kalsonger ?!
Citera
2025-09-13, 13:11
Medlem
David Beckman köper alltid boxershorts och gör av med gamla...
Citera
2025-09-13, 13:15
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Det är en parodi på alla förståsigpåare som alltid utan undantag översvämmar såna här trådar.

En del av råden här ger samtidigt en smärtsam insikt om hur hög medelåldern blivit på det här forumet. Rådet om 60 grader för kalsonger var nog aktuellt för 30-40 år sen men med den mycket högre kvaliteten på dagens tvättmedel saknar gradantalet i stort sett all relevans.

Är det dock så att det står 60 grader på tvättlappen ska man naturligtvis följa det.

Ja du slog nog huvudet rätt på spiken!
Citera
2025-09-13, 13:17
Medlem
daskapitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Nu är det inte mitt recept men från svenskhalsokost.se

Jag själv använder granatäpple eterisk olja eftersom det är det enda som jag har hemma. Men annars kan man använda rosmarinolja, lavendelolja eller eukalyptusolja. Kan inte se något problem i varför inte tea tree ska funka ? Jag tror alla sorts eterisk olja funkar.

Lysande bäste Herre!
Glömde att köpa ättika när jag cyklade till affären i förmiddags men detta ska jag definitivt prova !!!
Tack för tipset.

Angående kalsonger så har jag särskilda sådana när jag cyklar. Då jag vill cykla med komfort längre sträckor så har jag därmed särskilda kallingar för ändamålet.
Typ åtsittande Boxers i antingen bambu eller elastan/polyester. Dessa tvättas lätt för hand och torkar snabbt.
Annars så mina vanliga löst åtsittande Boxers bytas i princip varje dag för att när det tryter tvättas i maskin 60 grader.
I värsta fall så får man gå "commando" på tvätt dagen.
Lite av en nudist ändå i vanliga fall med skyddad insyn i trädgården...
Citera
2025-09-13, 13:32
Medlem
Vakna > byter (hela dagen) > byter (ska sova hela natten) >
Citera
2025-09-13, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Är vare sig inkontinent fram eller bak, så man kör väl en okulärbesiktning och känner om de luktar typ knallpulver. Klarar de testerna så kan man absolut ha dem en 3-4 dagar.

Tvättar för övrigt alla kläder i 40, och kan tala om för alla hypokondriker att jag lever och mår bra ändå.

Med den logiken tvättar du väl inte händerna efter att ha varit på muggen heller?
Citera
2025-09-13, 14:29
Medlem
PerniWhas avatar
Byter kallingar var 2:a var 3:e dag. Använda slängs i tvättunnan och tvättas tillsammans med resten av tvätten som hör ihop.
Citera
2025-09-13, 15:26
Medlem
Sunimods avatar
Dags att omyndigförklara TS.
Vet man inte om när och hur man tvättar underkläder. Så jävla patetiskt.
Citera
2025-09-13, 15:32
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
Nej, bäst att bara blanda kalsongerna med den vanliga tvätten.

När kalsongerna torkat så sorterar man dem i sin garderob. Jag har kanske runt 30 par kalsonger uppdelat i två högar (15 per hög). De som tvättats under veckan hamnar nederst i den bakre högen.

När man tallar från hyllan tar man kalsongerna i den främre högen som är överst. Dessa kalsonger är de som tvättats längst tillbaka.

Tvättar du alla kläder i 60 grader?
Citera
2025-09-13, 16:46
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsaDelRey
Med den logiken tvättar du väl inte händerna efter att ha varit på muggen heller?

Nej han tvättar bara händerna om dom luktar bajs eller knallpulver.
Citera
2025-09-13, 18:18
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Är vare sig inkontinent fram eller bak, så man kör väl en okulärbesiktning och känner om de luktar typ knallpulver. Klarar de testerna så kan man absolut ha dem en 3-4 dagar.

Tvättar för övrigt alla kläder i 40, och kan tala om för alla hypokondriker att jag lever och mår bra ändå.

Samma här. Blir nästan alltid 40 grader för allt inklusive kalsongerna. Brukar bara köra tvätt i 60 grader om det finns någonting som är mycket smutsigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in