2025-09-13, 13:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghyld
Vi ser att både i USA och Sverige är agenda att smutsa ner Kirks namn istället för visa respekt för offret.
Det var fullständigt vansinne att skjuta honom.

Det går finfint att ta fullt avstånd ang idioten till mördare - och fortsatt förkasta Kirks agenda.

Personligen respekterade jag inte Kirk och hans rabiata, extrema åsikter för fem öre.

Det kommer inte ändras bara för att han är död och/ eller presenteras av anhängare som nån kristen martyr och politisk hjälte.
Citera
2025-09-13, 13:43
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Och för att klargöra, det där med diverse inskriptioner på kulor/patroner är redan styrkt att det är direkt kopplat till något eller några av de tv-spel som MGM tillbringade en stor del av sina vakna timmar med att spela.
⬅️➡️⬇️⬇️⬇️ är en kod i svenskutvecklade spelet helldivers där jorden har en enda regering och jorden kallas super earth.
Figurerna i spelet kämpar för super earth mot utomjordingar och ⬅️➡️⬇️⬇️⬇️ används för att kalla in luftförstärkning av en stor bomb som dödar de flesta utomjordingar med en träff.
Figurerna skriker även slagord som "for democracy" utan att fatta vad demokrati betyder, det är typ parodi.

Vilken hylsa var det gärningsmannen sköt med?
Citera
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Jag tror också den här tidiga indoktrineringen i religiös fanatism är grundläggande för senare identitetskris.
Blanda sen in vapen och 2nd amendment i det hela så blir det som bäddat för trubbel.
Det är svårt att tänka resonabelt för resten av livet när man tidigt utsätts för sån här intellektuell våldtäkt.
Tror mer på det här som förklaring än politik.

Visst är det så. Tänk att konstant bli itutad en massa religiös och politisk skit om hur världen ser ut och din roll i den under de formativa åren, och sen när det är dags att ta ansvar för sitt eget liv så upptäcker man att det man fått till sig till 90% var bullshit och att man pga indoktrineringen dessutom saknar grundläggande sociala färdigheter och förståelse till den mån att man inte bara inte kan smälta in, utan inte ens klarar av att hantera tillvaron man nu förutsätts inte bara leva utan bli framgångsrik i.

Jag misstänker att Charlie Kirk bara blev en bekväm måltavla av rent praktiska skäl, motivet är grundat i självhat och bitterhet, möjligen också en typ av hämnd på föräldrar och omgivningen som MGM anser ljugit för honom och förstört hans liv.
Citera
Medlem
ghylds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollokolan
Men, han förtjänar ju verkligen ingen respekt med sina extrem åsikter, så vad är problemet? Försöket till tyst minut i EU parlamentet var ju bara patetiskt. Varför ägna tid åt en politisk nobody som hatar Europa? Lite firande hade suttit bättre.
Ge exempel med länkar till hans "extrema åsikter" som gör att han inte förtjänar att bli behandlad med respekt vid sin död som nästan alla människor förtjänar att göra i mitt tycke.
Citera
2025-09-13, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Trots hundratals påstående om att MGM skulle var varit "vänster" än mindre ha kopplingar till "AFA" så har inte ett spår av belägg för detta framkommit, annat än rena spekulationer från diverse random inlägg och andra som helt uppenbart försöker bygga ett som det verkar, helt grundlöst narrativ av politiska skäl.

Tvärt om, av det som hittills framkommit så är det styrkt att MGM kom från en minst sagt högerkonservativ, religiös familj beskriven som "die-hard MAGA" samt att han bland annat donerade till Trump´s kampanj 2020.

Har du källor till ditt påstående? Och för att klargöra, det där med diverse inskriptioner på kulor/patroner är redan styrkt att det är direkt kopplat till något eller några av de tv-spel som MGM tillbringade en stor del av sina vakna timmar med att spela.

Så, har du källor? För grundlösa påståenden är ju inte värt någonting.

Har du källor till dina påståenden?

Hur som helst det som har kommit fram är svagt. Men det går att göra kopplingar.

Till ex

Bullet casings in the rifle had phrases engraved on them, police said, including, “Oh bella ciao, bella ciao, bella ciao, ciao ciao” – an apparent reference to an Italian anti-fascist song that has since taken on new meanings in video gaming and online culture. (CNN)
Citera
2025-09-13, 13:51
Medlem
Rollokolans avatar
Citat:
Ge exempel med länkar till hans "extrema åsikter" som gör att han inte förtjänar att bli behandlad med respekt vid sin död som nästan alla människor förtjänar att göra i mitt tycke.
Bara att han hellre ser ett våldtaget barn dö när hon ska föda vådltäktsmannens barn än att hon ska få göra abort räcker men listan är lång. Han tycker att abort är värre än förintelsen. Han åker till Grönland och mutar grönlänningar i en miniatyromröstning att rösta för att Grönland ska tillhöra Usa. Den omröstningen användes sedan kraftigt av Trump i hans försök att köra över Danmark. Hans retorik leder till stort lidande och i förlängningen dödsfall för oskyldiga. Sen att han verkligen avskydde Europa gör ju att jag som bosatt i Europa ser det som att en fiende har fallit. Självklart ska inte en sådan person hedras i EU. Vi ska glädjas.
Citera
2025-09-13, 13:52
Medlem
vonfnass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KristianLiv
Du är ju trög. De politikerna du nämner var vänster, ja. Men vänstern som den var för bara 15 år sen finns inte kvar längre. Det är många miljoner av oss i världen som fortfarande identifierar oss som vänster men som är tvungna rösta "höger" för det är där alla normala har samlats då vänstern har dragit iväg åt ett håll idag som är så extremt och våldsamt att man bara inte kan stå kvar med de personerna.
Yes, jag är trög. Good talk. Väldigt produktivt. Vet inte varför jag förväntar mig en produktiv diskussion på Flashback. Men ja, jag är ju trög.

Över en natt gick vänstern från att vara alldeles för känslosamma, godtrogna idioter som tror på allas lika värde till att vara onda och hjärtlösa. Högern är den nya helylle farbrorn. En Bert Karlsson, helt enkelt.
Snacka om gaslighting på internationellt bred front. Förstår inte vilka det är ni försöker lura?

Peace out.
Citera
2025-09-13, 13:52
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:

Öppen fråga, varför skulle Charlie Kirk ha förtjänat respekt från någon av de miljontals amerikaner som bara vill leva sina liv i fred och på det sätt de själva väljer, allt medans Kirk gjorde karriär (som han dessutom blev mångmiljonär på) genom att öppet propagera för att dessa etniska och sociala grupperingar av amerikaner inte skulle ha samma medborgerliga och/eller juridiska rättigheter som alla andra?

Det är synd om hans familj, särskilt hans barn. Hans fru/änka verkar tyvärr vara hämndlysten och vill peka ut andra än MGM som ansvariga vilket kanske är förståeligt, men synd eftersom de känslorna äter upp dig inifrån om du inte kan hantera dom.
Citera
2025-09-13, 13:53
Medlem
ArttuWiskarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Det finns massa AI generede memes och bullshit om du "googlar".. Problemet är ju bara att du går på det :-)

Nej där har du fel, finns tydliga bildbevis där han har transflaggan. Man har även kollat om det var AI-genererad bild och det var det inte
Citera
2025-09-13, 13:54
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Men USA är kristet och Trump som är kristen har ju redan sagt att han vill se dödsstraff för Tyler Robinson.

Det där "du skall icke dräpa" är inget kristna håller högt.
Tvärtom, kristna håller budorden högt, även du varje dag utan att tänka på det, och det är därför västvärlden är överlägset att leva i och ett enda mord som på Kirk blir mest lästa tråden på FB. Skjutvapen i USA är ett undantag som har med gamla Vilda väster att göra och USA skulle vara ett bättre land med färre vapen. Men det är inte min sak att bestämma över dem.
Citera
2025-09-13, 13:55
Medlem
ArttuWiskarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Det står ju f-n inte det i dailymail.. du verkar ju faktiskt lite efterbliven om du inte kan läsa..

https://www.newsweek.com/groyper-cha...uentes-2129114

Kan du inte läsa eller? Står han är vänsterextremist klart o tydligt

LOL länkar till en no name media som bara spyr ut vänsterpropaganda. Har inte ens papperstidning...what a joke. Sure bro
Citera
2025-09-13, 13:56
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Positiv! Det är alla frikyrkliga eller konservativa, även i Sverige. Vissa undantag finns förstås.
Känner noll empati för en sån person som borde ha kännedom om Israels historia, och vem som gjorde det möjligt att staten upprättades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in