2025-09-13, 11:24
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Inte av R och D, hur kunde du inte ha fattat det?
För detta var en riktig rejäl halmgubbe du slängde ut och något självklart med att opolitiskt i termerna R och D.

Men nu vet du, vill du försöka igen?
Jag tror att Charlie Kirk blev skjuten för att någon hatade hans åsikter och såg honom som en ond fascist (troligen en psyksjuk person).

Vad tror du?
Citera
2025-09-13, 11:27
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Det är ett stort problem i USA.
Många abortkliniker har lagt ner på grund av rädsla.
Absolut, men det är knappast så utbrett som att kalla folk på högerkanten onda fascister/nazister. Där hänger ju stora delar av media med också.

Men du håller med om att det är ett problem som legitimerar politiskt våld?
Citera
Medlem
löls avatar
Ja vänstern firar att en meningsmotståndare blivit mördad. Ingen raketforskning där.

Det märks på kommentarerna i forumet här och andra forum.

De har blivit så höga på sitt egna moraliska högmod att de rättfärdigar mord på meningsmotståndare.

Som egentligen bara var en konservativ troende kristen.
Och för det blev han mördad.

Vänstern har använt ordet fascist så många gånger att lögnen blivit sanning 👍

Och nu står vänstern där själv som en riktig fascist och mördar de som inte håller med.
Bra jobbat 👏
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Det är bra. Charlie Kirk var en fara för samhället. Idag ska det skålas.

Här då ser vi alltså vänsterns mentalitet spegla sig i sin fornaste glans, alltså ytterligare en vänsterbliven idiot som spär på mitt hat mot vänsternissar. Tack för det, mitt hat växte just 100% mot vänstern. Keep them comments coming!
Citera
2025-09-13, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArttuWiskarin
Bara sök på google så hittar du, hans namn och transexual...
Det finns massa AI generede memes och bullshit om du "googlar".. Problemet är ju bara att du går på det :-)
Citera
2025-09-13, 11:29
Medlem
RutgerFuchss avatar
Vet att det finns människor som utryckt sig i positiva ordalag över mordet på Kirk, vilket naturligtvis är förkastligt.
Eftersom olika grupper nu försöker använda sig av mordet för politiska syften (vilket jag tycker är skit) så ska man dock vara medveten om att flera av dessa hyllningar högst sannolikt även kommer från högerextrema, som under false flag försöker att få det att framstå som fler än vad de är, genom att posta egna inlägg.
Citera
2025-09-13, 11:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Du behöver inte leta speciellt länge på X och Facebook förrän du ser första hyllningen.

Uppskattar alla som kan lämna sociala medier konton på svenskar som hyllar Charlies död. Mina algoritmer hänvisar mig endast till utländska inlägg tyvärr. Den enda jag har printat på är lady dahmers inlägg, och vill hon stolt stoltsera med att Charlies död var förtjänt så tänker jag att resterande av svenska folket ska få se det. Detsamma med alla andra svenskar som gör det, kända som okända. Dags att sätta ett ansikte på dom!
Citera
2025-09-13, 11:31
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Det tror jag många gjorde.
Du kan väl forska i någon Breiviktråd och se vad som skrevs?
Tonen på flashback brukar va hård så finns nog många som yttrat sig "okänsligt" i diverse trådar.
Borde alla de få sparken?

Finns t.om. en tråd för att skämta om Breivik?!
(FB) Anders Behring Breivik Humor.

Hur tänkte de där?
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Ja vänstern firar att en meningsmotståndare blivit mördad. Ingen raketforskning där.

De har blivit så höga på sitt egna moraliska högmod att de rättfärdigar mord på meningsmotståndare.

Och nu står vänstern där själv som en riktig fascist och mördar de som inte håller med.
Bra jobbat 👏
Hur kan man missa att hatet växer till höger och till vänster och att många generaliserar fritt och skapar demoniska bilder av sina politiska motståndare?
Citera
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Jag tycker att en mördares politiska hållning är ointressant i ett enskilt fall. Det vi vet är att politiskt våld är vanligare från höger än från vänster och att problemen finns i bägge extremerna.

Problemet som jag ser det är att vi har människor som utövar våld mot det fria ordet och där borde alla som är emot våld mot åsikter, kunna samlas för att bekämpa och fördöma det.

Det fria order är bara roligt och mysigt om man delar värdegrunden med den som talar.
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl

Bra jobbat 👏

Hur var det där med lyktstolparna i Flen igen?

Det fetade gäller alldeles för många individer. Oavsett politisk tillhörighet. Folk är så jävla fulla av sig själv, och snabba i att se brister hos andra.
Citera
2025-09-13, 11:34
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Absolut, men det är knappast så utbrett som att kalla folk på högerkanten onda fascister/nazister. Där hänger ju stora delar av media med också.

Men du håller med om att det är ett problem som legitimerar politiskt våld?
Samtidigt, vad innebär det när Trump och Kirk menar att transor inte ska få bära vapen och insinuerar att alla transor är psykiskt sjuka?

När Kirk säger att man ska öppna mentalsjukhus och masslåsa in folk, vad betyder det?

Är det inte fascism när man inte har rätt att försvara sig bara för man har klänning och läppstift som halva befolkningen?

När Trump benådar upprorsmakarna som stormade parlamentet och dödade en polis, vad är det om inte fascism?
Citera
2025-09-13, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kesolukt
Nån som har videon?
Nej, jag vill inte se det som nån cool grej, tycker det är vidrigt.

Om du söker på X så kommer du få se mordet, finns från minst 3 vinklar vad jag har sett, så det betyder nog att det finns ännu fler filmer.

Här är en av de lindrigare, men ändå en avrättning…

https://x.com/realpoliticsir/status/1965908010188067005?s=46&t=qujsXWgC79dMvkzV_U034Q
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in