2025-09-13, 10:24
Medlem
Vad skall man göra när ett billigt SSD-minne börjar
lägga kopieringsskydd på kopiorna d.v.s. ett grå fält
över största delen av bilden.
Tacksam för svar
Citera
2025-09-13, 10:26
Medlem
GIMP-SUITs avatar
Låter som korruption? Köp ny disk, från Elgiganten, svindyr men äkta, och försök flytta all gammal data till nya disken. Gör det innan korruptionen blir än mer utbredd.
Citera
2025-09-13, 10:27
Medlem
triptykens avatar
Ursäkta?

Har du köpt en billig SSD, satt in den i datorn och... Sen börjar den sätta "grå rutor" på saker? "Kopieringsskydd"?

Tror jag totalt missuppfattat dig, och med chansen att det inte bara är jag som är trött på en lördag, kan du förklara litet mer exakt vad som har hänt?
Citera
2025-09-13, 10:33
Medlem
GIMP-SUITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Ursäkta?

Har du köpt en billig SSD, satt in den i datorn och... Sen börjar den sätta "grå rutor" på saker? "Kopieringsskydd"?

Tror jag totalt missuppfattat dig, och med chansen att det inte bara är jag som är trött på en lördag, kan du förklara litet mer exakt vad som har hänt?
Tänk att TS har en bild med en brud med feta pattar, men med hans billiga SSD från Temu med "2TB" som egentligen är skit, så har datan nu börjat bli korrupt i takt med att lagringen överstiger 500gb eller 200gb eller hur stor denna disk nu egentligen är. Och för att tillåta skrivning av ny data för att ge intrycket att det är en bit kvar till 2TB, så skrivs random övrig data över.

Tragedin i det hela är att när TS nu öppnar bilden på bruden så har det blivit "grått" där pattarna en gång var.
Citera
2025-09-13, 10:34
Medlem
link71s avatar
Du har inte gjort något själv för det skulle hända ? Köp inte billigt skit nästa gång , inet har bra utbredd.
Citera
2025-09-13, 10:40
Medlem
Ytterligare en som gått på bedrägeriet.
(FB) Cecilia, 34, köpte fejk hårddisk – förlorade bilder
Så går det när snålheten bedrar visheten.
Citera
2025-09-13, 10:43
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Tänk att TS har en bild med en brud med feta pattar, men med hans billiga SSD från Temu med "2TB" som egentligen är skit, så har datan nu börjat bli korrupt i takt med att lagringen överstiger 500gb eller 200gb eller hur stor denna disk nu egentligen är. Och för att tillåta skrivning av ny data för att ge intrycket att det är en bit kvar till 2TB, så skrivs random övrig data över.

Tragedin i det hela är att när TS nu öppnar bilden på bruden så har det blivit "grått" där pattarna en gång var.

Ok tror jag hajjar... men herrejesus det måste vart en billig jävla hårddisk i så fall?

Tack som fan för förklaring (ska dra i mig mer kaffe nu så jag inte är helt släppt )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in