2025-09-13, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EncoEnlu
De klipp jag sett var han duktig på debatt. Galet påläst vilket gjorde han slaktade många med dåliga kunskaper. Trist att det inte går att lösa olika åsikter utan våld. Han var trots allt en farsa.

Nej, du har fel, Kirk ljög frekvent med sådant som inte stämde med fakta.

Med knäppa påståenden så var han en propaganda människa.
Citera
2025-09-13, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Det var faktiskt bland det sjukaste tal jag någonsin har sett/hört. Hur kunde hennes rådgivare släppa fram henne i det skicket?

Hon framstod som ondsint, hämndlysten och hotfull. Istället för att vädja om försoning och uppmuntra till fredliga debatter så eldade hon på den hätska stämningen och de djupa motsättningarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Saxofonjude
Vilka uttalanden från henne gjorde att du fick den uppfattningen?
Det undrar jag också. Lägger upp en länk till talet Erika höll, så finns det som referens för att hänvisa till.

https://www.google.com/amp/s/abcnews.go.com/amp/US/charlie-kirks-widow-erika-set-deliver-1st-public/story%3fid=125528319
Citera
2025-09-13, 05:39
Medlem
Saxofonjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Trump är den värsta att attackera fri media, ingen annan president har varit värre.

Eller vänta nu, om man jämför med diktatorer i andra länder så är Trump i samma nivå med Putin, Kim och Xi.

Labila kan man ju säga om 6 januari Maga idioterna.

Så dina påståenden håller aldrig, se på Breivik och morden på demokraterna i Minnesota bara någon månad tidigare.

Fri media som sprider lögner och dynga. Vänsterliberal smörja som smädat Trump ändå sen han började med politik för att han är en politisk fiende.

Jämför man Trump med diktatorer är man helt ute och cyklar, ljuger medvetet och gör det enbart för att smäda.

Mina påståenden görs inte mindre sanna för att du nämner andra dåd eller ett terrordåd i Norge. Tråden handlar inte om det.
Citera
2025-09-13, 05:43
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplandia90
Alla ni som pratade om att han radikaliserats sista tiden av anti-fa här inne ljög utan att kolla upp det ens?
Det verkar mer som att han var en nisch inom maga eller vad man ska kalla det
https://www.youtube.com/watch?v=rKQ1Y8-j2lE

Åter igen väldig skumt att FBI chefen sa " see u in Valhalla, brother" ....USA har en rutten topp
Ja, verkligen. Den som ens har sniffat på en grundkurs i nordisk mytologi vet att inträdet till Valhalla kräver att man dör i strid. Och då talar vi inte om strider i form av ordväxlingar i debatter eller juridiska tvister.

Om vi ska prata om Valhalla på allvar har faktiskt de gängkriminella som skjuter varandra i förorterna, hur tragiskt det än är, en större "chans" att nå dit än vare sig Charlie Kirk eller FBI-chefen Patel, om man nu mot förmodan tror på något sådant, förstås.
Citera
2025-09-13, 05:46
Medlem
Saxofonjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Robinson's familjs politiska åsikter tycks tydligt MAGA.

Hans egna politiska åsikter är mer oklara, men tydligt mer höger än vänster. En förvirrad ung man?

Tabloiden Daily Mail skriver litegrann om Robinson:

https://www.dailymail.co.uk/news/article-15092613/Tyler-Robinson-Discord-dark-online-footprint-Charlie-Kirk.html

Du läste inte ens din egna länk. Det är så tydligt det kan bli.

Citat:
Authorities said he inscribed messages on bullets referring to internet culture and anti-fascist sentiments before firing the shot that killed Kirk on Wednesday.

According to Utah governor Spencer Cox, one of the bullets was engraved with 'Notices bulge OwO, what’s this?', a meme used to troll 'furries' and transgender people.

Furries are a community who adopt anthropomorphized animal personas, sometimes in a sexual context.

The website 'Know Your Meme' points to the phrase reportedly engraved on the bullet being used online to troll furries.

OWO is intended to represent a wide-eyed face of surprise, with 'notices bulge' referring to the male appendage.

Read More
Everything we know about Charlie Kirk shooting suspect after Utah assassination
article image
Another engraving said 'Hey Fascists! Catch', alongside an up arrow, a right arrow symbol and another three arrows pointing downwards.

The symbols could be a reference to the Iron Front, a paramilitary group set up in opposition of the Nazi Party during the Weimar Republic period in Germany.

Social media users have also pointed to a video game called Helldivers 2, a 2024 shooter game.

A code to call in an airstrike in the game requires the player to hit up, right, followed by hitting down three times.

Another was engraved with the words of prominent Italian anti-fascist song 'Bella Ciao', which is dedicated to the Italian resistance who fought against Nazism.
Citera
2025-09-13, 06:01
Medlem
WordWarriors avatar
Charlie Kirks fru meddelar att kampen för konsevativa värderingar kommer att stärkas betydligt efter Charlies död. Ingen kan stoppa det...

Citat:
Erika Kirk's words to husband's killer: 'You have no idea what you just have unleashed'

https://www.foxnews.com/politics/erika-kirk-breaks-silence-after-husband-charlies-assassination-address-turning-point-usa-headquarter s
Citera
2025-09-13, 06:03
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxofonjude
Du läste inte ens din egna länk. Det är så tydligt det kan bli.
Jag tycker inte det är supertydligt vad som är Robinsons politiska åsikter.

Nedan en artikel om huruvida Robinson är en Groyper. Tills nu hade jag ingen koll på vad en Groyper är och vem Nick Fuentes är.

https://m.economictimes.com/news/international/us/what-is-a-groyper-and-was-tyler-robinson-a-part-of-alt-right-movement-charlie-kirk-shooting-suspect- turning-point-usa-founder-utah-valley-university-white-nationalist-christian-figure-nick-fuentes-fol lowers-unusual-ammunition-markings-video-game-helldivers-2/articleshow/123859730.cms
Citera
2025-09-13, 06:06
Bannlyst
Han som var innan Bannon? Huh blev ganska stor grej av det
Citera
2025-09-13, 06:11
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Charlie Kirks fru meddelar att kampen för konsevativa värderingar kommer att stärkas betydligt efter Charlies död. Ingen kan stoppa det...
Det är den oundvikliga effekten av en martyr. Vill man inte göra en politisk motståndare, eller i detta fall ett parti, alltså republikanerna, starkare, då dödar man inte en av deras mest framträdande talespersoner. Det är som att hälla bensin på en eld, elden växer sig bara större.
Citera
2025-09-13, 06:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Det är den oundvikliga effekten av en martyr. Vill man inte göra en politisk motståndare, eller i detta fall ett parti, alltså republikanerna, starkare, då dödar man inte en av deras mest framträdande talespersoner. Det är som att hälla bensin på en eld, elden växer sig bara större.

Vilket bara stärker min tanke om att det var dom själva som mördade honom. Han är mer värd som Martyr. Plus att det har ju jävligt effektivt avlett fokuset från Epsteinfilerna som Trump vägrar släppa. Win win för Trump och Maga.
Citera
2025-09-13, 06:19
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Vilket bara stärker min tanke om att det var dom själva som mördade honom. Han är mer värd som Martyr. Plus att det har ju jävligt effektivt avlett fokuset från Epsteinfilerna som Trump vägrar släppa. Win win för Trump och Maga.
Var försiktig med den misstanken dock. Med det sagt säger jag inte att den är sann eller falsk, utan bara att man inte bör göra den till en övertygelse utan att kunna stödja den med bevis eller fakta. Att inte göra det är nämligen startpunkten för en konspirationsteori, och vi har väl lite för många sådana just nu kan jag tycka, eller vad anser du?
Citera
2025-09-13, 06:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Var försiktig med den misstanken dock. Med det sagt säger jag inte att den är sann eller falsk, utan bara att man inte bör göra den till en övertygelse utan att kunna stödja den med bevis eller fakta. Att inte göra det är nämligen startpunkten för en konspirationsteori, och vi har väl lite för många sådana just nu kan jag tycka, eller vad anser du?

Övertygelse är det inte, men en stark misstanke. Den misstänkte GM är Mormon, föräldrarna var Maga. Enda beviset att det skulle vara nån på vänsterkanten är hylsor med trans och vänsterbudskap, men det kan ju vilken idiot som helst fabricera för att vilseleda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in