2025-09-13, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArttuWiskarin
https://www.dailymail.co.uk/news/article-15092613/Tyler-Robinson-Discord-dark-online-footprint-Charlie-Kirk.html

Läs, det var en transexuell vänsterterrorist. Som vanligt

Har jag sagt att det skulle vara något annat? Men att cherrypicka och bygga sin uppfattning utifrån sin ideologiska övertygelse förändrar inte vedertagen fakta. Och den är att de dödliga politiska våldet i usa representeras av en högersympatiserande majoritet. Men med det säger jag inte heller att det inte förekommer dödligt politiskt våld från vänster.
Citera
2025-09-13, 00:47
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Många skulle anse att denna avrättning var en hämnd.

Många på vänsterkanten?
Citera
2025-09-13, 00:47
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Förstod du verkligen inte? Lol

Jag förstod . Du kallade det hyckleri. Men mitt inlägg handlade om högern i USA och deras syn på yttrandefrihet samt deras hyckleri. Din poäng om 'vänstern' var ett sidospår som inte svarade på det jag skrev. Så... utveckla gärna. Lol.
Citera
2025-09-13, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArttuWiskarin
https://www.dailymail.co.uk/news/article-15092613/Tyler-Robinson-Discord-dark-online-footprint-Charlie-Kirk.html

Han var vänsterextremist. Pappa ville väl inte betala könsoperation.

Nu kommer han hängas istället, rätt åt honom
Inget i din länk styrker på något sätt vad du påstår ovan. https://www.thehollywoodgossip.com/2025/09/tyler-robinson-groyper-affiliation-discord-page-spark-new-debate-on-social-media/ solklart är att alla i hans familj, vänner och släktingar var hard-core MAGA
Senast redigerad av slipperyslope 2025-09-13 kl. 00:51.
Citera
2025-09-13, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miss.liiiii
Absolut inte!! Jag står inte bakom Breivik och alla skolskjutningar där oskyldiga barn fått mist sitt liv. Där har jag önskat GM’s den vidrigaste döden dom kan få utstå. Hade någon gett en ordentlig hämnd mot Breivik till exempel så hade jag jublat. Som sagt, PÖBELNS sida.

Så länge du är konsekvent har jag inget mer att ifrågasätta
Citera
2025-09-13, 00:51
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Jag förstod . Du kallade det hyckleri. Men mitt inlägg handlade om högern i USA och deras syn på yttrandefrihet samt deras hyckleri. Din poäng om 'vänstern' var ett sidospår som inte svarade på det jag skrev. Så... utveckla gärna. Lol.

Det var ganska enkelt att förstå. Vänstern har i flera år velat censurera sociala medier. De påbörjade den debatten. Går inte att förneka.
Citera
2025-09-13, 00:52
Medlem
Ankan-mannens avatar
Han tyckte att rätten att bära vapen är värt att några dör, så jag antar att han tyckte det var okej att han var en av de några.

Nästan som om han uppmanade folk att skjuta honom.
Citera
2025-09-13, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Hmm … Var fanns din upprördhet när iranska forskare – många av dem också fäder – mördades? (Se till exempel https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Israeli_assassinations.)

Qasem Soleimani var dessutom make och far till tre döttrar, men det hindrade inte USA från att döda honom utan domstolsprövning.

Varför väcker mordet på Charlie Kirk sådan indignation, när liknande utomrättsliga avrättningar av föräldrar med anklagad koppling till extremism ofta passerar obemärkt? Handlar det inte om en dubbelmoral kring vilka liv som anses värdefulla?

En extrem dubbelmoral, men det är så det funkar i den skenheliga skithögern
Citera
2025-09-13, 00:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Hmm … Var fanns din upprördhet när iranska forskare – många av dem också fäder – mördades? (Se till exempel https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Israeli_assassinations.)

Qasem Soleimani var dessutom make och far till tre döttrar, men det hindrade inte USA från att döda honom utan domstolsprövning.

Varför väcker mordet på Charlie Kirk sådan indignation, när liknande utomrättsliga avrättningar av föräldrar med anklagad koppling till extremism ofta passerar obemärkt? Handlar det inte om en dubbelmoral kring vilka liv som anses värdefulla?

Jag har aldrig ens hört talats om det där mordet, det är inte mitt fel att endast visa nyheter blåses upp i media. Med det sagt står jag ej bakom det mordet, och usa generellt borde stå till svars för alla oskyldiga liv dom har på deras fingrar. FRUKTANSVÄRT är det när barn mister sina föräldrar….
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matrixmorpheus
Källa?

Här däremot så framgår det från hans mormor att hela familjen inkl Tyler är maga. https://www.dailymail.co.uk/news/article-15092645/grandma-tyler-robinson-innocent-Charlie-Kirk-assassination.html

Varför skulle en republikan, mörda personen som mer eller mindre styrde en organisation som med facit i hand mobiliserade kanske 100 000 röster i marginalstaterna? Jag säger inte att det är omöjligt att Tyler var republikan, men om du skulle hitta en dödslista skriven av en Afs eller NMO-sympatisör så kommer inte Åkessons namn finnas på den.

F.ö så säger även hans mormor att han är världens snällaste och blygaste människan och att han måste vara oskyldig. Samma snyftartiklar som också publiceras i svenska tidningar, mammor till gängkriminella. Skulle ta den intervjun men en nypa salt.
Citera
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det var ganska enkelt att förstå. Vänstern har i flera år velat censurera sociala medier. De påbörjade den debatten. Går inte att förneka.

Att sociala medier tar bort hat och desinformation är inte censur, det är moderering på privata plattformar. Högern i USA däremot skriker om yttrandefrihet men vill fängsla, deportera eller inte släppa in folk för deras åsikter. Det är den dubbelmoralen jag pekade på. Jag antar att du förstår skillnadnen på privata företag och staten.
Citera
2025-09-13, 00:57
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Han tyckte att rätten att bära vapen är värt att några dör, så jag antar att han tyckte det var okej att han var en av de några.

Nästan som om han uppmanade folk att skjuta honom.
Sjukt dåligt jämförelse.

Det är som att säga" ankan-mannen tyckte det var okej att folk körde bilar så jag antar han tyckte det var okej när hans fru blev påkörd av ett rattfyllo i 150kmh.".

Ja, i usa är det många skjutningar men det är även många som får sina liv räddade av skjutvapen, tex när någon bryter sig in i deras hem eller är våldsam på stan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in