Citat:
Ursprungligen postat av
krosh
Den största konsekvensen utanför Kirks familj är hur detta används som politiskt slagträ. Västvärlden (inte minst USA) tappar för att vi håller på med idiotfrågor istället för samhällsbyggande. Prata invandring, ungdomsgäng eller identitetspolitik tar bort fokus från massa stora jobbiga frågor som kräver att man är lite insatt.
Jag är vänster i klassisk benärkelse. Dvs det höger/vänsterskalan står för. Hur mycket offentlig sektor vi ska ha när det kommer till infrastruktur, skola, sjukvård och rättsväsendet. Är man en tänkande individ bör man se att sönderprivatiseringen av det här landet inte varit bra.
Nuförtiden kallar man allt möjligt för höger och vänster, men invandring, miljö, straffsatser och identitetspolitik osv har egentligen inte ett dugg med höger/vänsterskalan att göra. Jag värnar svensk natur och miljö men det hade jag kunnat göra som höger också.
Höger/vänsterbegreppet är så oerhört urvattnat nu när man ska försöka ta in en jäkla massa saker. Wokeism etc är jag fruktansvärt trött på. Det är en kulturpolitisk tillhörighet. Det har inte med höger/vänster att göra egentligen. Kirks hela person gick ut på att cementera dessa fack. Höger skulle vara det som var hans höger, och vänster det som var hans version av vänster. Lyssna var inte hans starka sida eller intresse.
Jag är också väldigt trött på det här larviga jävla kulturkriget. Här är de som identifierar sig som den nya typen av höger drivande. De vill ha det. Svenska politiker som Ebba och Jimmy vill ha det? Varför? Jo för det ska bli lättare att rösta på dom. Rösta på dom för all del men gör det baserat på vilket samhälle vi vill bygga. Inte ett jävla sandlådekrig med bibelcitat, hittepå om hårdare straff och fler poliser eller om karlar med rosa hår ska få adoptera barn.
Mycket bra skrivet.👍👍👍
Det som pågår, är vad jänkarna kallar för "wag the dog". Vi kallar det för "ett spel för galleriet".
Håll massorna sysselsatta med tjäbbel, så kan eliten styra världen utan att någon märker något.
Och med styra menas att styra om pengaflödet, och rikta det uppåt mot eliten.
Gemene man får det sämre och sämre, och blir itutad att det beror på "dom andra". Dvs motståndarna på höger- vänsterskalan.
Allt är bara så dumt, så dumt.