2025-09-12, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
För alla normala människor är det både konstigt och märkligt.
Han är president inte nån jävla maga-retard på youtube.

Den radikala vänstern har lekt rövare utan konsekvenser i flera år. Det är helt rätt att han gör något åt saken.

Detta är banditer som inte bidrar med något i samhället.
Citera
2025-09-12, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Trump kommer antagligen gå in för att terrorklassa Antifa nu. Han har försökt förut men inte lyckats, troligtvis för att det finns sympatisörer inom rättsväsendet.

Hoppas att han lyckas denna gången. Terrorister är precis vad de är!
Citera
2025-09-12, 22:58
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Jag är van att debattera nollor som dig. Har gjort det sen tidigt 90-tal.
Ni har en tendens att slänga ur er en massa lögner och strunt för ni kan aldrig vinna en saklig debatt.
Jag är uppenbarligen mer påläst än dig.

Jag ska dock förtydliga mig lite. Av dom svarta som röstar. Jag är givetvis fullt medveten om att alla svarta såväl som vita inte röstar. Tar dock för givet att såna självklarheter inte behöver påpekas.

Min siffra 90% är den jag lärt mig sen tidigare och det brukar ligga kring 90% eller strax under.

Exempel:
Barack Obama (2008 & 2012): runt 95 % av svarta väljare röstade på honom.
Hillary Clinton (2016): ca 89 % av svarta väljare.
Joe Biden (2020): ca 92 % av svarta väljare.

Få svarta som röstar? Det är jag som inte är påläst? Om mer än 60% av alla svarta röstar så är det inte få. Det är en majoritet. Ska du debattera med mig kan du börja med att vara påläst.

Du har lärt dig en siffra alltså? Eller flera siffror. Jösses. Ange källor på dina sifferpåståenden eller försvinn.
Citera
2025-09-12, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Trump kommer antagligen gå in för att terrorklassa Antifa nu. Han har försökt förut men inte lyckats, troligtvis för att det finns sympatisörer inom rättsväsendet.

Hoppas det lyckas. På tiden.
Citera
2025-09-12, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donatelli
Vilket ramaskri det skulle vart om det varit Greta Thunberg eller någon annan känd kommunist. Oj oj oj media hade gått i taket.

Till skillnad från nu?

Skrivs ju som top nyhet till och med i Sverige där väldigt få vet vem Charlie är.
Citera
2025-09-12, 23:01
Medlem
Kozooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pattinson94
Han var registrerad republikan men det säger inte mycket alls. Ställ dig frågan, varför skulle en republikan vilja döda den republikanska kandidaten (och dö på kuppen)? Det är lite som om en SD-röstare skulle försöka mörda Jimmie Åkesson.Det kräver många logiska hopp jämfört med förklaringen att han registrerade sig republikan någon gång, och ändrade sin åsikt, kanske att han bara valde att registrera sig republikan när han var yngre och inte brydde sig om politik.

Inte registrerad alls och han har inte röstat en enda gång i sitt liv så bad babblar du om ditt kräk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
In a phone interview on Friday, one of Tyler Robinson’s high school friends, who asked to remain anonymous, told the Guardian that the suspect was “pretty left on everything” and was “the only member of his family that was really leftist.”

“The rest of his family was very hard Republican” the friend said.

Around sophomore year, the friend said that Robinson became more extreme in his political views and would “always just be ranting and arguing about them.”

The friend said that they played video games together a lot in high school and noted that the bullet engraving with the arrows was a reference to Helldivers 2 – which we mentioned earlier. He said that the arrows specifically were in reference to “calling in a big bomb that exists” in the game “called the 500 kilogram”.

When the friend saw the news on Friday, he said that he was shocked. “I knew he [Robinson] had strong political views, but I never thought it would even go near that far.”

https://www.theguardian.com/us-news/live/2025/sep/12/charlie-kirk-shooter-suspect-latest-news-updates-donald-trump-utah#top-of-blog

Tack, borde förhoppningsvis få det hyggligt stora antalet korkade poster i tråden, att släppa tankarna på att GM var högersympatisör eller MAGA-anhängare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lordalatar
Nej det kan du inte hitta. Du får tänka på att de flesta på högerkanten är högutbildade personer med hög lön och en familj att tänka på. Ofta har de många barn. Vänstern utgörs till största delen av personer som har det ekonomiskt svårt eftersom de inte har klarat av sin utbildning eller har andra problem som gör att de har svårt att få ihop sin ekonomi. Ofta vill de leva på andras pengar istället för att inse sin situation och skaffa egna.

Okej, Charlottesville, Pittsburgh usas dödligaste antisemitiska attack, El Paso där en massa latinos på ett Walmart, Boogaloo morden, stormningen av Kapitolium, i Buffalo där tio svarta amerikaner mördades, Minnesota i år där delstatspolitiker sköts ihjäl. Några exemplen på de senaste åren i usa, alla begångna av av högersympatisörer.

Höger- och vänsterväljare finns i alla utbildnings- och inkomstgrupper. Högutbildade i storstäder röstar ofta vänster, medan många låg- och medelinkomsttagare röstar höger. Tittar man även på usa är
Maga i större utsträckning lågutbildade och mera beroende av statliga program tex medicaid. Men vidare att påstå att vänstern lever på andras pengar är en fråga om perspektiv, det kan man få diskutera om.
Citera
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
MASSOR av vänsterliberaler får just nu sparken från sina jobb efter att ha firat att Kirk blev mördad

Bara några exempel:

https://x.com/saras76/status/1966568360357097724?t=WD7V6ipNrOVmIWu3gWi_iw&s=19

https://x.com/BGatesIsaPyscho/status/1966570522881204433?t=_laCKF_T_UKZrRsVsQnhxw&s=19

https://x.com/Antunes1/status/1966513578883625060?t=hJFHte_T6sUW-IOVlDSzNw&s=19

Nu väntar vi på storstädningen inom militären också som Hegseth lovade

Bra! Jag hörde att utlänningar med visum till USA som gör detsamma blir utkastade från landet!
Citera
2025-09-12, 23:02
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Hans fru Erika är mycket vacker och barnen verkar gulliga och fina. Googla lite så får du se.

Så du baserar det på att du sett en bild?
Citera
2025-09-12, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
För alla normala människor är det både konstigt och märkligt.
Han är president inte nån jävla maga-retard på youtube.

Även ganska märkligt hur andra än fanatiska kristdemokrater kan sympatisera med en religiös dåre i 2000-talets Sverige. Dom här tea party dårarna står ju långt höger om normal borgerlig politik i Sverige.
Citera
2025-09-12, 23:06
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Japp, men det finns bara EN verklighet. Så ju mer vi vet om verkligheten desto mer överens är vi, allihopa. Om den utgör basen för oss alla.

Och mänskligheten har jobbat och jobbar stenhårt på att rama in den, framförallt från "upplysningen" framåt. Dvs. den största delen av mänskligheten, sen finns det vissa avarter som vill försöka göra om verkligheten till nåt annat...

Majoriteten av kulturkriget i västvärlden står mellan folk som tror på objektiv verklighet och de som tror på subjektiv verklighet (woke).

Så stiftar man en lag som refererar till verkligheten så kommer woke ta över narrativet och döma folk såsom de gör i Storbritannien då wokemänniskor tror att verkligheten skapas genom hur vi uppfattar och förmedlar den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in