2025-09-12, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Minskar brottsligheten i de stater där det utövas dödsstraff?

Svar: nope

Jo, en mindre brottsling. Hur fan räknar du?
Citera
2025-09-12, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Aja, nyheten över, inget mer att skriva om. Stäng tråden
Ja mördaren visade sig av allt att döma vara en vanlig vit anglosaxisk medelklassamerikan. Säkert protestant till och med. Besvikelsen är enorm. Varför kunde han inte vara svart eller ännu hellre muslim. Eller åtminstone invandrare eller latino eller jude eller asiat eller kvinna

Gud va boring.
Citera
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Då borde inget hindra dig från att svara på frågorna:
Är vi överens om att Charlie Kirk kände till detta samband?
Är vi överens om att Charlie Kirk tjänade på bidra till polariseringen?

Jag är rätt så säker på att du inte längre diskuterar själva mordet nu, utan att du bara slösar bort andras tid med ett ointressant gräl.
Citera
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Tydligen så hängde han i ANTIFA discords i USA. Drogs nog in i vänsterradikalism på universitet.

Ändå så oväntat. Uppväxt i Utah i en kristen familj där nån från kyrkan är involverad i att få fast honom. Kärnfamiljsuppväxt. Väldigt intelligent som maxar USAs motsvarighet till högskoleprovet. Får stipendium för att studera och väljer tekniskt.

Helt seriöst tror jag att 99% av den gruppen är republikaner av hävd.

Han kanske helt enkelt var mentalt störd. Galenskapen hittade något att göra liksom. Kanske inte alls politisk egentligen.
Citera
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Ni vänsterblivna går verkligen långt.
Uppfostrade av republikaner? Vad i helvete har det med saken att göra?
Bar Trump-kostym på Halloween, ja på halloween bär man väl kostymer av ondskefulla saker? Så han gillade nog inte Trump.
Han donerade för länge sedan, vad spelar det för roll nu?

Han budskap som han lämnade efter sig är tydligt pro HBTQ och vänster. Och det är allt som betyder nått.
Och värför i helvete skulle en Trumpsupporter avrätta en av Trumps bästa valarbetare? Tänk till lite.
Ni påstår att Thomas Crook donerade pengar till demokraterna och att det bevisar att han var demokrat. Nu spelar donationer ingen roll. 🙃

Tyler Robinson är Trumps bästa valarbetare nu. Beskrivningen av honom som ni pushat stämmer uppenbarligen inte, som vanligt.
Citera
2025-09-12, 18:21
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Jag är själv kluven till dödsstraff, om någon dödat min dotter hade jag personligen satt en kula i hjärnan på denne utan att darra, men att staten med berått mod ska avrätta en människa känns olustigt.

Det är invånarna själva som röstar för det där. Så tydligen vill dom att staten ska vara lugn och fin och trygg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Är dödsstraff på straffskalan i denna delstat?

Jag är själv kluven till dödsstraff, om någon dödat min dotter hade jag personligen satt en kula i hjärnan på denne utan att darra, men att staten med berått mod ska avrätta en människa känns olustigt.

Ja. Utah har dödsstraff och det kommer man sikta på påstås det i media.
Citera
Medlem
ncr04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Haha, ni har fått tag i fel kille era jävla inavel..

Det finns mer än 20 personer i hela Utah med samma namn och efternamn som är i olika åldrar.. Man får ta och kolla vart de bor..

På eran står det ST GEORGE, UT.
Ingen aning om det är rätt person men St. George och Washington Utah är som en sammanhängande större stad. Han kan ha bott i St. George 2020. Men det kan också vara en helt annan person.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
2020 var han sjutton, är det ens samma person eller någon med samma namn?
Han red på Trump. Men var han inte för gammal för halloween.

Han var inte så gammal när bilden togs:

Citat:
In one image from Robinson's mother's social media from 2017, he was seen wearing a Donald Trump costume to Halloween
https://www.dailymail.co.uk/news/article-15086467/Tyler-Robinson-Charlie-Kirk-killer-identified-Utah-Trump.html
Citera
2025-09-12, 18:22
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Det är invånarna själva som röstar för det där. Så tydligen vill dom att staten ska vara lugn och fin och trygg.

Hur funkar det? tydligen inte så tryggt
Citera
2025-09-12, 18:23
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Hur funkar det? tydligen inte så tryggt

Om någon månad är han död ju?
Citera
2025-09-12, 18:23
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Du verkar inte kunna någonting om USAs rättssystem. 1. Presidenten utser inte juryn utan den väljs slumpmässigt. 2. Det är inte juryn som yrkar på dödsstraff, det är åklagaren.

Ok...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in