2025-09-12, 17:10
Avslutad
Chick-fil-a hade varit något här! Finns dock bara i usa..
Citera
2025-09-12, 17:10
Medlem
Riktigt äcklig mat, geggigt som fan och sinnessjukt usel kvalitet.

Men svensken gillar ju tacos och har inte riktigt koll på hur en taco ska smaka. Jag tror de håller sig flytande på en del ställen men knappast någon braksuccé.

Vettefan om svenskens USA bojkott kommer ha någon påverkan på lägsta sortens snabbmat, man är liksom inte där och käkar för att få näring, predika för sina moraler, eller ens testa en ny smakupplevelse.

Man drar dit för att skamset trycka i sig en portion matkoma med nachos on the side för att minuten senare ångra det valet.
Citera
2025-09-12, 17:18
Medlem
sverige behöver inte mer ultraprocessad mat
Citera
2025-09-12, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Just nu är ekonomin är lite skakig för många människor och en del restauranter går lite illa, detta i kombination med att många svenskar bojkottar amerikanska företag, är det nog inte optimalt för ett amerikanskt företag i restaurantbranschen att försöka etablera sig i Sverige öht. Skulle föreslå att de väntar några år.

Instämmer. Sedan kan man fundera på hur stor efterfrågan är? Taco Bell är förvisso ett välkänt varumärke som många svenskar känner till, men det gör vi ju även med Wendys, Olive Garden och In-n-Out Burger, det innebär inte per automatik att det skulle gå bra här.

Jag gick för övrigt förbi Five Guys vid plattan i förrgår, där har hypen verkligen lagt sig och det ser ganska dött ut. Gissar att det inte finns kvar om två år. Tror Taco Bell hade haft ungefär samma resa.
Citera
2025-09-12, 17:36
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Instämmer. Sedan kan man fundera på hur stor efterfrågan är? Taco Bell är förvisso ett välkänt varumärke som många svenskar känner till, men det gör vi ju även med Wendys, Olive Garden och In-n-Out Burger, det innebär inte per automatik att det skulle gå bra här.

Jag gick för övrigt förbi Five Guys vid plattan i förrgår, där har hypen verkligen lagt sig och det ser ganska dött ut. Gissar att det inte finns kvar om två år. Tror Taco Bell hade haft ungefär samma resa.

Samtidigt är Stockholm väldigt trendkänsligt. Vissa ställen är otroligt populära, för att ett par år vara folktomma. Så jag förstår inte att dessa företag alltid vill starta verksamheten i Stockholm. Visst bor mycket människor där, men i längden hade det nog varit bättre i att skita i de tre största städerna och etablera sig i städer i storleksordningen 4-30 istället. Billigare hyror, mindre utbud och inte lika trendkänsligt. Men jag kanske har fel ...
Citera
2025-09-12, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Samtidigt är Stockholm väldigt trendkänsligt. Vissa ställen är otroligt populära, för att ett par år vara folktomma. Så jag förstår inte att dessa företag alltid vill starta verksamheten i Stockholm. Visst bor mycket människor där, men i längden hade det nog varit bättre i att skita i de tre största städerna och etablera sig i städer i storleksordningen 4-30 istället. Billigare hyror, mindre utbud och inte lika trendkänsligt. Men jag kanske har fel ...

Jo, det kan jag hålla med dig om. Men frågan är om Taco Bell kommer uppfattas som trendigt? Jag tänker nog mest att det är ett ställe där fattiga amerikaner äter. Ska bli kul att se hur de väljer att positionera varumärket. Enda kedjan som konkurrerar är ju Taco Bar, men de har ändå växt till ett 60-tal restauranger i landet.
Citera
2025-09-12, 17:43
Medlem
Fantens avatar
Är inte halva poängen med Taco Bell att du kan få en taco för en dollar? Lycka till med det i Sverige.
MoS är dock ett vettigt ställe att öppna på, tänker att dom som vill käka Taco Bell är samma personer som vill hänga i en maaaaaaall.
Citera
2025-09-12, 17:56
Medlem
bithaxs avatar
Så ett gäng ishockey-babbar som nästan kursat brödernas går vidare med att ragga upp tacho bell.
Vad kan gå fel?
Senast redigerad av bithax 2025-09-12 kl. 18:01.
Citera
2025-09-12, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Konsistensen är en katastrof. När jag käkade det i USA var "köttfärsen" totalt söndermald och mer som nån form av gröt. Undrar va fan de blandar ut färsen med och hur mycket som är kött.

Taco Bell, Tack o Hej sade min kompis. Här äter jag aldrig igen

Jag tog också en TB i staterna för några år sedan, och som du säger så var köttfärsen som en gröt så jag slängde hälften. Skulle aldrig få för mig att äta där igen och förstår heller inte hur någon annan är villig att betala för det..
Citera
2025-09-12, 17:58
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Ryktas om Mall of Scandinavia. Och där finns redan El Birria som har en helt annan kvalitet och anseende. Så det kan nog bli tufft för Taco Bell.

Det finns också Zocalo i Mall of Scandinavia. Det är typ den enda restaurangen där som är värd att äta på utöver indiskt i foodcourten. Allt annat är överprisat skit.
Senast redigerad av bithax 2025-09-12 kl. 18:01.
Citera
2025-09-12, 18:01
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Jo, det kan jag hålla med dig om. Men frågan är om Taco Bell kommer uppfattas som trendigt? Jag tänker nog mest att det är ett ställe där fattiga amerikaner äter. Ska bli kul att se hur de väljer att positionera varumärket. Enda kedjan som konkurrerar är ju Taco Bar, men de har ändå växt till ett 60-tal restauranger i landet.

Trendigt bland målgrupperna, som troligtvis kommer vara desamma som Donken. Barnfamiljer, ungdomar, invandrare (beroende på om det är fläsk i eller bara nötkött) och WT.
Citera
2025-09-12, 18:01
Medlem
haresEars avatar
Jag har käkat på Taco Bell i USA. Det smakar I princip exakt som svensk fredagstaco, iaf deras wrap med tortillabröd och köttfärs.

Det var rätt nice att gå in och beställa en stor fet wrap, men absolut ingen smaksensation.

Taco går dock att väldigt enkelt göra hemma, lika gott, det är inte som pizza, smash burgare eller bra slafsburgare, de är svårare att få till bra hemma. Taco är sjukt enkelt.

Köttfärs, spiskummin, paprikapulver, vitlök, lite chili, koka ner mer olja å lite vatten så det blir en tjockare röra. Servera med kalla tillbehör.

Näe kommer inte bli en hit, svenskar har för hög standard själva på skräptaco
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in