2025-09-12, 06:48
Medlem
Zinsoneltdfms avatar
Då är de så att jag ska börja en kur tills nu vanliga Testo 300mg/ml men först tänkte ta en blodprov. Kollade runt och kom fram till werlabs sidan tänkte köpa den Man paket för 2395kr i paketet ingår en hel del så som (Hjärta & Kärl - Blodsocker - Blod & Järn - Vitaminer & Mineraler - Inflammation - Sköldkörtel - Hormoner - Lever - Njurar - Prostata) Vet inte dock om kanske är det mer extra en va de e nödigt, men är de någon här som vet en bättre sida som gör prover han får jätte gärna skriva det. Nu, min fråga är här eftersom jag har aldrig tagit blodprover innan vad är man ute efter vad är det man ska kolla när man får väll resultat tillbaka? och är det så att på resultatet kommer de stå om något är vid risk eller om något är i topp form eller måste man liksom avgöra det själv? tack i förhand om de e något ni undrar de e bara o fråga till
Citera
2025-09-12, 16:05
Medlem
KlappMungons avatar
Ska du ta reda på varför du känner dig fullt frisk eller vad är syftet med provtagningen?
Citera
2025-09-12, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zinsoneltdfm
Då är de så att jag ska börja en kur tills nu vanliga Testo 300mg/ml men först tänkte ta en blodprov. Kollade runt och kom fram till werlabs sidan tänkte köpa den Man paket för 2395kr i paketet ingår en hel del så som (Hjärta & Kärl - Blodsocker - Blod & Järn - Vitaminer & Mineraler - Inflammation - Sköldkörtel - Hormoner - Lever - Njurar - Prostata) Vet inte dock om kanske är det mer extra en va de e nödigt, men är de någon här som vet en bättre sida som gör prover han får jätte gärna skriva det. Nu, min fråga är här eftersom jag har aldrig tagit blodprover innan vad är man ute efter vad är det man ska kolla när man får väll resultat tillbaka? och är det så att på resultatet kommer de stå om något är vid risk eller om något är i topp form eller måste man liksom avgöra det själv? tack i förhand om de e något ni undrar de e bara o fråga till
Resultaten kommer att jämföras med normalvärden, och peka ut om du avviker på nån punkt. Det är nästan alltid så att lagom är bäst, finns sällan något bättre än mitt i normalintervallet.
Citera
2025-09-12, 18:41
Medlem
Zinsoneltdfms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Ska du ta reda på varför du känner dig fullt frisk eller vad är syftet med provtagningen?

Nej haft flera kur men aldrig tog någon blodprov fullt frisk svårt o säga de e just därför jag ville bara veta vilka punkter man ska ha koll på när man tar väl en blodprov
Citera
2025-09-12, 19:36
Medlem
Testmottagningen, du väljer individuella markörer, i detta fall rimligtvis de som är relevanta för pre-cycle bloods
Citera
2025-09-12, 22:26
Medlem
Zinsoneltdfms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ermex
Testmottagningen, du väljer individuella markörer, i detta fall rimligtvis de som är relevanta för pre-cycle bloods
Vilken paket rekommenderar du man ska köpa finns den vanliga man - man plus och en till fråga vilka markörer är relevanta för pre-cycle OCH under perioden man trycker utan paus för jag tänkte ändå köra några månader o kanske tillägga då o då lite anavar eller masteron
Senast redigerad av Zinsoneltdfm 2025-09-12 kl. 22:29.
Citera
2025-09-13, 02:49
Medlem
Testmottagningen och välj ut: Testo,
Östrogen, LDL, HB, kreatinin, ALAT.
Citera
2025-09-13, 04:32
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zinsoneltdfm

Det finns en speciell tråd i ämnet.

(FB) Hälsoanalyser, Werlabs, Blodkollen m.fl(Samlingstråd)
Citera
2025-09-13, 14:39
Medlem
Warhearts avatar
Eller så går man till hälsocentralen och ber om en hälsoundersökning för 250kr. Ska du inte kolla upp något som har med ditt bruk att göra så finns det ingen anledning att vända sig till dessa svindyra tjänster
Citera
2025-09-13, 15:45
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warheart
Eller så går man till hälsocentralen och ber om en hälsoundersökning för 250kr. Ska du inte kolla upp något som har med ditt bruk att göra så finns det ingen anledning att vända sig till dessa svindyra tjänster

Lika dyrt på vårdcentralen

Det är lika dyrt eller dyrare på Hälsocentralen, Hälsocentralen har också stora overheadkostnader som måste täckas, det är skattebetalarna som betalar allt över patientavgiften.

Det är ett missförstånd att vårdcentralen skulle vara billigt, det är bara någon annan som betalar.
Senast redigerad av trottwell 2025-09-13 kl. 16:02.
Citera
2025-09-13, 18:21
Medlem
Warhearts avatar
Det har ingen betydelse hur det mycket kostar vården. Du betalar 250kr ur din egen ficka istället för 2500kr. Det har en jävla betydelse. Skatt betalar man oavsett
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Lika dyrt på vårdcentralen

Det är lika dyrt eller dyrare på Hälsocentralen, Hälsocentralen har också stora overheadkostnader som måste täckas, det är skattebetalarna som betalar allt över patientavgiften.

Det är ett missförstånd att vårdcentralen skulle vara billigt, det är bara någon annan som betalar.
Senast redigerad av Warheart 2025-09-13 kl. 18:31.
Citera
2025-09-13, 19:57
Medlem
Zinsoneltdfms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warheart

Ingen fara jag köper helst online och behöver inte stressa över o inte säga något jag borde inte sagt dyr är det men vill man börja nått så får man betala priset o inte snåla helt enkelt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in