Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-09-12, 14:57
Medlem
Stark-Senaps avatar
Taco Bell. Det är väl kedjan amerikaner själva i första hand associerar med artificiell skitmat som ger akut diarré.

Men det kommer ju från USA. Så jag är säker på att dumsvenskar kommer köa dagar i förväg om skiten skulle öppna i Sverige.

Lilla ängsliga svensken med sin cykelhjälm blir så glad så glad över att det finns ett stort företag i det stora fina landet USA som ens har hört talas om Sverige. Så man går man ur huse nästan för att stödja detta företag, av ren tacksamhet.
Citera
2025-09-12, 15:07
Medlem
Mecanicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Gjorde inte TB ett försök i Sverige på 70 eller 80-talet men fick lägga ner??
Eller minns jag helt fel?

Från Wikipedia:

"Taco Bell fanns en kort period i Lidköping i slutet på 1990-talet."
Citera
2025-09-12, 15:09
Medlem
Testat Taco Bell andra sidan Atlanten och det var absolut inget att hänga i granen. Jag tror de blandar köttet med bönor, i vart fall så var det som e brun kletig gegga som skulle föreställa köttet, var fadd i smaken och sen hade man ont i magen. Jag tog ett par tuggor bara innan jag tappade aptiten helt. Kör de ren nötfärs och kryddor, så som man är van att äta den här i Sverige kanske de kan ro hem det, annars kan de behålla den sörjan.
Citera
2025-09-12, 15:20
Avstängd
Crabby88s avatar
Finns det verkligen plats för mer snabbmat restauranger i Sverige?
taco är standars för svensson, men det vill "man" äta hemma. Inte sitta på en lokal och slabba med maten.
Nä, jag tror inte det blir något bra.
Citera
2025-09-12, 15:22
Medlem
De kommer nog kunna hålla relativt låga priser jämfört med svenska restauranger och kedjor och folk kommer vilja testa något nytt. Så länge som maten uppskattas så kan det nog bli en succé.

Men mitt minne av Taco Bell är att det inte var något vidare.
Citera
2025-09-12, 15:23
Medlem
DraconianTimess avatar
Taco Bells koncept är att leverera "mexikansk" mat billigt, så man skall nog inte förvänta sig något gastronomiskt underverk.
Huruvida billigt det kommer att bli med svenska skatter, löner etc, återstår och se.
Sedan brukar varje stad med lite matkultur ha någon sorts mexikansk restaurang eller foodtruck. Bara till att önska Taco Bell lycka till!

Fallgrop: Man behöver ju inte göra som Max, anställa kaosbabbar som ignorerar precis alla hygienrutiner och "uppfinner" nya så som att diska toasitsen i diskmaskinen tillsammans med matbrickor.
Även McDonald´s och Burger King har gjort bort sig där.

Är det smaken som räknas? Kanske inte. KFC har verkar det gå fint för, fastän deras mat smakar pappkartong. Även Max verkar det inte gå någon nöd på fastän de gått från goda hamburgare till kalsongvarm kattmat.

Kändisar: Bianca Ingrosso, Princessan Madde, porrstjärnan Puma Swede.... bara att välja någon till att göra reklam för Taco Bells produkter så är nog succén ett faktum.
Citera
2025-09-12, 15:30
Medlem
adddicts avatar
Jag gillar det. Kul att dom öppnar
Citera
2025-09-12, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Trots ett antal USA-resor i mina dagar har jag inte provat det.
Vad tror ni? Hit eller flopp i Sverige?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1400238

Ruskigt oseriösa ägare som inte tar svensk valuta från kunderna i sverige och taco bell har ju massa giftig gmo mat i usa.

Restaurangbranschen är ju mycket mer slapphänt pga inga regleringar och när både subway och seven eleven,circle k,okq8 säljer gmo baguetter i sverige och gmo bownies,kärleksmums,muffins antar jag att en del ingredienser till taco bell som tillexempel majs,taco,ris kommer beställas från usa och andra gmo länder + polskt,tyskt antibiotikakött så det blir stort nej på den.
Senast redigerad av Blatteman 2025-09-12 kl. 15:39.
Citera
2025-09-12, 15:33
Medlem
Grontarskonts avatar
Har testat i USA!

Taco Bar slår Taco Bell med hästlängder och då är Taco Bar inte ens så särskilt bra!
Citera
2025-09-12, 15:34
Medlem
Kommer nog gå bra för dom, Svensken älskar tacos och mexikansk-influerad mat.

Att maten är skit vet vi redan, MC Donalds, BK, Max, KFC är alla skit.

Nu, om jag får för mig att äta billigt skit någon gång så hade Taco bell definitivt varit ett alternativ.

Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Har testat i USA!

Taco Bar slår Taco Bell med hästlängder och då är Taco Bar inte ens så särskilt bra!

Taco bar, skojar du? Taco bar är så uruselt att man undrar hur dom ens lyckas hålla sig kvar.
Citera
2025-09-12, 15:37
Flopp. Ingen hit i staterna heller. Det är knappt nån mat i brödet längre.
Citera
2025-09-12, 15:40
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mecanicus
Från Wikipedia:

"Taco Bell fanns en kort period i Lidköping i slutet på 1990-talet."

Intressant då om det är nån läsare i tråden som käkade på Taco Bell i Lidköping på 90talet och om maten isåfall var lika kass som den är i USA?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in