2025-09-12, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denied
Så som du skriver om saken är det uppenbart att du inte vet något om saken och bakgrund. Den som är intresserad kan enkelt gräva i det, men jag kommer inte ens försöka sammanfatta det för dig här och nu. Anjo vet troligtvis ganska mycket om saken, det är knappast så att han av en ren slump slänger upp detta i sin Live utan att känna till mer än vad som står i två skärmdumpar någon har skickat till honom. Axel babblade om beteende i sin töntiga FrågorTillAnjo-video, som B&B skriker sig blå om att den är 4 månader gammal trots att den lades upp 3 aug. 2025, och Anjo gav oss en hint/teaser om Axels beteende - och det är gissningsvis vad vi har att förvänta oss framöver från Anjo, fler exempel på Axels beteende eftersom Axel klagar och grinar så fruktansvärt på Anjos beteende, eller vad tror du?

För att leka psykologer som i "Lisens ögon" i en youtube-podd kan avläsa att Lisen kommer utbrista "ÄNTLIGEN!" när Anjo dör, så är temusektarna otroligt dåliga på att förutse vad Anjo kommer göra content av.

Medviktarna blev som tagna på sängen när Anjo började titta närmare på Medvikts kollegor i samband med att Medviks proklamerade att han var så omtyckt på sitt jobb. "Chock!"

Nu hintar Anjo helt öppet att han tittar närmare på Axels beteende genom åren efter att Axel går ut som en dyngrak gammal skäggig gubbe som klagar och gråter om Anjos beteende. Näha? Kommer Anjo göra content av Axels beteende nu? "Chock!"

"Inte alls" förutsägbart

Temusekten är ju totalt verklighetsfrånvända, och verkligen sämst i världen på att läsa av andra människor - speciellt Anjo
Senast redigerad av Ioniq6 2025-09-12 kl. 15:16.
Citera
2025-09-12, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Men du. Spegelbild på det.

Jasså? Jag har ju vartfall medgett att Axel framfört viss konstruktiv och legitim kritik men eftersom han är avsändaren är det få som tar den på allvar.

För dig däremot som är oerhört känslomässigt investerad skulle du aldig kunna se annat än att Anjo blir slaktad även om ytterst få håller med dig.
Citera
2025-09-12, 15:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ult
Redan sett var det tröttaste live jag sett från han hittills noll självrannsakan. Och man kan tro att han argumenterar som ett barn. Fattar att det kanske tilltalar dig men istället för att ta ansvar och svarar på kritiken som framförts så beter han sig som ett litet barn.
Om du tycker det var en bra live och hans svarade på Axels video då säger det ändå en del om dig faktiskt. Ni kan inte vara så här puckade, tror det handlar mer om vem som säger saker än själva sakfrågorna

Sa inget om bra live, men du hävdade att han blockade folk. Det gjorde han inte
Citera
2025-09-12, 15:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ult
Behåring på tjejer är inte min grej direkt heller men blir man äcklad av det när man är vuxen så har man problem. Det var det han menade att man drar stora penseldrag när man beskriver något gör väl alla.
Men du kanske är autist och inte förstår sånt där

Med tanke på vilka stora penseldrag Axel och Medviktarna själv tar när de reagerar på Anjo och co så.. just detta skribenten beskrev är absolut förtalsangränsande som Axel hade sagt.
Citera
2025-09-12, 15:14
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DSJ95
Jasså? Jag har ju vartfall medgett att Axel framfört viss konstruktiv och legitim kritik men eftersom han är avsändaren är det få som tar den på allvar.

För dig däremot som är oerhört känslomässigt investerad skulle du aldig kunna se annat än att Anjo blir slaktad även om ytterst få håller med dig.

Jaja, det är fint av dig som kan medge det om Axel.
men det får stå för dig. Jag tycker inte om anjo, så jag ser fram emot hans slakt. Sen kan jag inte bry mig mindre om det är 1 eller 5000 som håller med mig.

Känslomässigt investerad ? Nä, inte direkt. Jag kan tycka illa om människor utan att det tar någon energi eller på något sätt förhindrar mig i vardagen. Ser anjo mer som ett kadaver som sakta ruttnas bort.
Citera
2025-09-12, 15:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av denied
Vilka "vi" pratar du om? DU kanske inte vet något, verkar givet, men många andra vet. Den "chubbe" som dog finns en tråd om här:
(FB) Person hittad död i Uddevalla - 2022-06-15

De flesta som vet något om Haveristerna vet exakt vad det handlar om, vet vem Loan Sundman är, vem Martin på bilden tillsammans med Axel är, vem "dinglarflicka" är och vet exakt varför Axel, där och då, kände att det var fritt fram på Twitter att bete sig som en psykopat. De flesta vet också varför personen kastade in en sten i Axels fönsterruta, eller det är i alla fall vad Axel påstår, men det är ju inte så att personen blev dömd för att ha gjort det. Axel har väl i sin paranoia feberdrömt ihop att det var han som gjorde det.

Blev personen inte dömd för att kastat stenen? Oj men då var han ju oskyldig med tanke på hur det resonerats i Temu?
Citera
2025-09-12, 15:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Du kan ha rätt i sak, att jag inte vet vad det handlar om. Jag har mig veteligen aldrig hört ett avsnitt av dom, jag visste vagt med Axel var innan han började sin slakt av Wallenberg-baronen och han som sitter och äter helfabrikerad lasagne, mitt i sommaren i Spanien. Jag har mig väldigt svårt att se mig lyssna på det i framtiden.
Att fira att någon som gjort en illa, skadad eller på något att sätt gjort mig illa får man väl sätta i proportion. Det är fortfarande Axel som äger sina känslor. Osmakligt? Tja, det är upp till varochen. Jag skulle utan större problem fira när någon nemesis till mig avlider. Desto grövre deras död var/är. Desto mer kommer jag fira.

Axel säger en hel del grova ord. men han är transparant och ärlig, Varje fall så som jag upplever det.
Sen att lasanjo kör med " jag firar varje fall inte någons död" Där säger han att oavsett vad han gör mot någon levande. Så att fira någons död, Som inte kan ta skada av att AAxel firar. Sitter lasanjo och sårar och skadar folk som lever. Lätt att vara ledsen när det är för sent!

Så när det kommer till hur Axel beter sig så är det upp till var och en men när det kommer till hur sekten är det inte upp till var och en utan alla måste hålla med er, annars jävlar?
Citera
2025-09-12, 15:24
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Så när det kommer till hur Axel beter sig så är det upp till var och en men när det kommer till hur sekten är det inte upp till var och en utan alla måste hålla med er, annars jävlar?
Nej, absolut inte. Den/dom som inte håller med mig, Får tycka precis vad f*n den vill. Det är t.ex därför detta forum finns. Att man kan diskutera eller debattera. Bra va?
Du tycker en sak, jag trycker en sak. Sen finns där bra, och mindre bra sett att föra samtalet på.
Citera
2025-09-12, 15:28
Medlem
Alltså Anjo...

Maken till att skämma ut sig genom att bete sig som en osäker tonårrsbrud som spelar tuff.

Han kan inte besvara något eftersom han vet att han är bortgjord. Istället spelar han dum och trotsigt tuff.
Citera
2025-09-12, 15:30
Medlem
denieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Blev personen inte dömd för att kastat stenen? Oj men då var han ju oskyldig med tanke på hur det resonerats i Temu?

Nej, det blev han inte. Han blev aldrig ens misstänkt för det. Och det var förmodligen bara fejk ändå, precis som att Haveristerna fejkade att Sannas bil blev vandaliserad eller att någon skulle ha slagit en hammare i Axels ytterdörr. Stenen genom rutan var bara en av många saker Haveristerna i evigheter tjatade om att personen hade gjort mot Axel, Henko och Sanna - som många ställde sig mycket tvivelaktigt till. Loan var till en början på Haveristernas sida i den enkelriktade "konflikten" - en konflikt som Haveristerna själva såg till att hålla vid liv - men till slut såg även Loan igenom Haveristernas beteende, men hon lyckades väl trots det inte släppa den övertygelse om stenen genom rutan som Haveristernas med sitt tjat om det hade präntat in i huvudet på alla sina beundrare, inklusive Loan. En del sorts människor tror tyvärr på en lögn som om den vore sann om lögnen bara upprepas tillräckligt många gånger.

Så ja, Axel har "en hel del" i garderoben vad gäller att blaima odömda människor för brott de inte ens har begått - och det gissar jag att Anjo just nu sitter och gräver i, eller redan har grävt i. Det ska bli spännande och intressant om Anjo så småningom när han har på fötterna byter spår och istället för att granska Medviktarna istället börjar granska Axel. Axel är en outtömlig källa för content, honom kan Anjo göra content av i många många år - om han skulle orka.
Citera
2025-09-12, 15:32
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Alltså Anjo...

Maken till att skämma ut sig genom att bete sig som en osäker tonårrsbrud som spelar tuff.

Han kan inte besvara något eftersom han vet att han är bortgjord. Istället spelar han dum och trotsigt tuff.
”spelar”? Tycker lite synd om honom för han verkar inte förstå vad det handlar om. Det har han gemensamt med kompisarna Rask och Motvikt.

De skulle behöva att någon som de vågar lita på förklarar allt för dem. Först då kanske de kan inse att de inte kan förklara eller svara på frågorna.
Citera
2025-09-12, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
”spelar”? Tycker lite synd om honom för han verkar inte förstå vad det handlar om. Det har han gemensamt med kompisarna Rask och Motvikt.

De skulle behöva att någon som de vågar lita på förklarar allt för dem. Först då kanske de kan inse att de inte kan förklara eller svara på frågorna.

Oops, var lite för snäll mot Anjo där.
My bad.

Men beror det på att han verkligen är så dum?
Eller lever han i en extrem förnekelse?

Han förnekade iallafall inte att han är under utredning för grovt förtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in