2025-09-12, 13:03
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så du kan alltså inte nämna en enda vänsterpolitiker som vill förbjuda vapen

Och du upplever att den huvudsakliga debatten kring AR15 har varit dess utseende istället för dess funktion??? På fullaste allvar???

Vilka är "man"?

Jag har inte påstått att det finns politiker i usa som öppet driver frågan om att förbjuda alla vapen. Jag pratar om flera av de som debatterat mot Kirk.

När det gäller AR15 är det till exempel inte längre tillåtet för jakt i Sverige. Inte heller vapen som ”påminner om automatkarbiner”. Sen att det finns andra vapen med precis samma funktion som är tillåtna säger mig att det är utseendet som är avgörande. Annars kunde man ju helt enkelt enbart förbjuda en funktion man anser olämplig. Många förespråkare av mer kontroll i USA verkar också stirra sig blind på just aR15, trots att många andra vapen finns som gör exakt samma sak, elller mer.
Citera
2025-09-12, 13:05
Medlem
Imponerande skjutit måste jag säga.
Citera
2025-09-12, 13:06
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Detta är regisserat av republikanerna. Det började hetta till med Epstein-gate och detta är en solklar manöver.

Jag ser att ni i vänstern är kvar i konspirationsteoriträsket, där ni älskar att vara. Ledsen lilla tokvänsterkärring, jag pratar inte med konspirationsteoretiker.

Ni dödade den enda inom högern som var villig att prata med er.
Senast redigerad av JagSkaFixaDig 2025-09-12 kl. 13:20.
Citera
2025-09-12, 13:07
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det jag mer ser nu är att högern söker en konfrontation med våld, och hur dålig ursäkten än är så vill dom ändå ha våld.
Vi normal vill inte ha våld, och vi vill ha bort vapen från olämpliga och hårdare regler.
Men låt mig gissa, ingen tid för tänka på detta nu, utan nu är det tid för att be istället och glömma
Dock här så blir det inte lägg för fascisterna, och med tanke på att de klarar inte av att inte lyfta hela tiden.
Men då kommer frågan var gång, bättre vapenlagar kanske?
Driver du med oss nu? En person på högerkanten blir mördad för sina åsikters skull och du får det till att HÖGERN söker konfrontation med våld?

Om något så kanske du borde fundera lite på hur man avhumaniserar politiska motståndare genom att kalla dem fascister/nazister och hur det gör det lättare att rättfärdiga våld mot dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Nej det är sant. Men en fet arbetslös gris här menar att Trump och Charlie Kirk är samma sak och att Charlie Kirk därmed är jättepopulär.
Charlie Kirk var jättepopulär och kommer att vara saknad, till skillnad från dig som kommer att pipa ut genom historiens bakdörr som om du aldrig existerat. Gråt gärna en skvätt när insikten om din totala meningslöshet slår dig.
Citera
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Så du ser ingen Ironi att en vapensupporter som själv sagt att man får räkna med lite colleteral damage pga av att alla går runt med vapen i USA då blir skjuten?!

Fördjävligt att han blev skjuten men svårt att tycka synd om honom som person pga. hans värderingar!
Jag står mycket långt ifrån Kirk värderingsmässigt, men ditt ställningstagande är ovärdigt, oanständigt och osmakligt. Det är väl för fan klart att det är synd om nån och dennes anhöriga om den blir mördad pga sina åsikter!! Fattar man inte det står man för betydligt sämre värderingar än Charlie Kirk.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-09-12 kl. 13:11.
Citera
Avslutad
Man kan hoppas på att det börjar ske grejer i Sverige här efter den här händelsen. Vår yttrandefrihet är hotad och vänstern gör som vanligt, istället för att argumentera så tystar dom ner sina motståndare genom att mörda dom…. Vänstern ska få smaka på sin egna medicin
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag tror snarare att man måste lyssna på vad Kirk faktiskt säger till alla. Debatten är det enda vettiga alternativet.

När folk slutar prata med varann så växer hatet och då tar man förr eller senare till våld istället för att försöka prata.
Visst är det så!

Jag ser två vilsna synpunkter som båda vill ha rätt i den numera ordstyckade tillvaron. Dualitet heter spelet.

Formatet ger en kamp som slutade med att ena sidans anförare dog. Domarn blåste av spelet då gott folk gick hem och ny uppställning väntas då ingen kan vinna ett tankekrig mer än tid för ett nytt meningslöst blabla.

Religös och motsatsens strid kallades för tuppfäktning och kan vara underhållande även om ena parten trillar av pinnen pga allvarlig men väntad skada.

Allt väl, inga individer vaken föds eller dör.

Segraren är alltid Livet som går vidare med fler o fler hyss enligt egen smak. Somliga kallar Livet för Gud, ok!

Livet, Själen styr Allt. Ingen trillar av på fel station.

Skön helg alla som tror de är tuppar och övriga saktmodiga. Tack för att ni kom till sista dansen med K vs Okänd.
Ny inbjudan ligger färdigt att klickas på i evighet, tror jag. OBS NY uppställning.

Trump haha, Motsatsen haha kör hårt o skratta gärna för det är ett spel, det enda som finns i stan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Men det är också lite vanskligt att säga sånt plus att empati är tvivelaktigt om man är en så kontroversiell person.
Och din poäng är..?
Citera
2025-09-12, 13:08
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
Avväpning för att minska risken för organiserade uppror av folk som ”fått nog” skulle ju kunna vara en bidragande orsak till att detta händer globalt.
Samma efter örebrodådet, där inte ens aR15 användes, men all outcome blev att aR15 skall tvångsinlösas i Sverige.
Varför? Det var ju inte alls denna vapentyp som användes. Något annat måste ju ligga bakom, kan man tänka. Eller varför tror ni man vill åt just detta vapen, just nu?

Ja det är märkligt och korkat. Finns ju massor av halvautomatiska studsare som gör precis samma sak, eller mer. Förbudet symboliskt, tror jag. Kanske önskan om att äga ett också.
Citera
2025-09-12, 13:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Jag står mycket långt ifrån Kirk värderingsmässigt, men ditt ställningstagande är ovärdigt, oanständigt och osmakligt. Det är väl för fan klart att det än synd om nån och dennes anhöriga om den blir mördad pga sina åsikter!! Fattar man inte det står man för betydligt sämre värderingar än Charlie Kirk.
Såna som "Grontarskont" är anledningen till att såna härmord sker.
De är inte friska i huvet
Citera
2025-09-12, 13:09
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Jag påpekar återigen: jag söker inte din empati. Jag vill bara att du håller käften eftersom du inte har vett att begripa vad man säger och inte säger när en person har mördats. Du visar bara prov på osedvanligt usel fingertoppskänsla när du inte förstår när dina rationaliseringar inte är önskvärda.

Galghumor är att se bölandet från alla dessa människor som får sparken från sina jobb för att de rationaliserar mordet på Charlie Kirk.
Du kräver empati, det som Kirk var emot.

Hur ställer du dig till att det kan ha varit gud som dödade Kirk?
Finns inte gud nu? Finns bara bögar och vänster när det passar?

Hyckleri är inte snyggt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in