2025-09-12, 06:39
Medlem
Nu har jag inte gått igenom exakt alla poster, men jag måste säga att jag är grymt förvånad över att människor här inne faktiskt sitter och skriver OM det var rätt att han dog eller inte pga sina ÅSIKTER och förmåga att föra en debatt. Men nästan ingenting om skytten, hur han tog sig upp på taket, hur han måste ha planerat och vetat om området, inte mycket spekulation eller poster om han måste ha kunskap om vart han skulle placera sig, vart tältet stod, chansade han? Hur fick han in ett gevär på taket utan att någon märkte. jag menar en skola med så mycket elever har ju säkerhet och det hade säkert Charlie med.
Citera
2025-09-12, 06:41
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Nu har jag inte gått igenom exakt alla poster, men jag måste säga att jag är grymt förvånad över att människor här inne faktiskt sitter och skriver OM det var rätt att han dog eller inte pga sina ÅSIKTER och förmåga att föra en debatt. Men nästan ingenting om skytten, hur han tog sig upp på taket, hur han måste ha planerat och vetat om området, inte mycket spekulation eller poster om han måste ha kunskap om vart han skulle placera sig, vart tältet stod, chansade han? Hur fick han in ett gevär på taket utan att någon märkte. jag menar en skola med så mycket elever har ju säkerhet och det hade säkert Charlie med.
Fast det finns ju en tråd för det med. Denna handlar ju kring det politiska.
Citera
2025-09-12, 06:43
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Skrattemojis, så innovativt!

Givetvis var han provokativ av andra anledningar än Miljöpartiet, de har ju olika åsikter om exakt allt.

Du får väl titta på hans debatter själv. Han är påläst och snabbtänkt vilket gör honom till en bra debattör. Det betyder inte att jag tycker att han har rätt varje gång. Man kan ändå vara skicklig i debatt, förstår du??

Nä nu ska vi högerextrema snart upp och jobba så att vi kan försörja vänstern. Gonatt.

Då tackar jag för erkännandet att han var provokativ och noterar att du inte kan nämna ett enda starkt argument från denna "mästerdebattör"

Patetiskt.
Citera
2025-09-12, 06:44
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Ingen förtjänar att dö men Kirk var en ond fundamentalist

Detta är en woke vidrig feminist som verkligen bevisar att Kirk var helt rätt ute. USA är uppenbart i inbördeskrig, men högern har inte slagit tillbaka än...

Detta är ju precis den taktik wokeisterna använder sig och reaktionerna efter hans död bevisar det med eftertryck.
Citera
2025-09-12, 06:45
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Jag imponeras av intelligens och logiska resonemang. Nej jag imponeras inte av känslostormar och prejudicerande åsikter.

Så kan du ge exempel på när Kirk briljerat mot någon annan än en collegestudent? Min gissning är Nej, Kirk var en clown.
Citera
2025-09-12, 06:47
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Ditt lilla jävla äckel du försvarar en ren avrättning av en oskyldig människa, en far, make och son. Ni vidriga jävla äckliga vänsterpack borde fan inte tillåtas i samhället. Man borde låsa in er alla. Du är en genomrutten vidrig individ. Fy fan för dig.

Jag instämmer, man skriver inte hatiskt precis efter en människa dött.
Citera
2025-09-12, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Ingen förtjänar att dö men Kirk var en ond fundamentalist

Det är snarare Stacey Patton som är en ond fundamentalist.

Hon missbrukar sitt inflytande över lättpåverkade elever till att hjärntvätta dem.

Och hon verkligen hatar att bli granskad.
Citera
2025-09-12, 06:56
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Den där flyktvägen var väldigt riskabel ändå. Han hade kunnat bryta benen och då hade han inte varit svår att ta fast.

Fyfan vad inkompetenta FBI är.

Han har säkert hunnit operera sig till kvinna vid det här laget.
Det är uppenbarligen en oorganiserad person som springer på taket. Kan man binda honom vid vapnet så säkerligen en ensam gm. Han tycks i så fall ha haft en fungerande plan för mordet men knappt alls planerat flykten. Hade en polisbil sett honom springa på taket hade han blivit stoppad även om de inte känt till attentatet.

FBI är ju inte ens informerade i detta skede men de kommer att jaga upp honom om de tillåts göra det.
Citera
2025-09-12, 06:57
Medlem
Kan någon hjälpa mig? Överallt står det att skyttens avstånd var 200 meter men när jag mäter i Google Maps får jag det inte till mer än 130 meter? Försöker jag hitta en position som är 200 meter ifrån hamnar jag i bakkant av taket skytten befann sig på.
Citera
2025-09-12, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Detta är en woke vidrig feminist som verkligen bevisar att Kirk var helt rätt ute. USA är uppenbart i inbördeskrig, men högern har inte slagit tillbaka än...

Detta är ju precis den taktik wokeisterna använder sig och reaktionerna efter hans död bevisar det med eftertryck.

De visar verkligen sitt rätta ansikte nu.

De anser att Kirk förtjänade att dö för att han anser att det finns två kön och att arbeten bör tillsättas utifrån kompetens, inte utifrån hudfärg.

Åsikter som delas av en mycket stor majoritet amerikaner.

Den enda slutsats denna majoritet amerikaner nu kan dra är ju: "De där blåhåriga med näsringar är tydligen inte bara löjliga. De är onda. De vill att vi skall dö."
Citera
2025-09-12, 07:01
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Kan någon hjälpa mig? Överallt står det att skyttens avstånd var 200 meter men när jag mäter i Google Maps får jag det inte till mer än 130 meter? Försöker jag hitta en position som är 200 meter ifrån hamnar jag i bakkant av taket skytten befann sig på.

180 meter säger de flesta nyhetskällor. AP/CNN/FOX.

Men vem fan vet om det stämmer...
Senast redigerad av ziracorn 2025-09-12 kl. 07:04.
Citera
2025-09-12, 07:03
Medlem
Här är en som har sin bild klar över dådet:

Citat:
Republikanen Brian Colton har ändå analysen av dådet klart för sig.
Den radikala vänstern, resonerar han, visar ännu en gång upp sitt våldsamma tryne.
– Jag har sett det eskalera under senaste fem, tio åren, säger Colton. Det grova politiska våldet från vänstern gentemot den del av Republikanerna som jag själv sympatiserar med. Tidigare, under radioprataren Rush Limbaughs dagar, var det mest hätsk debatt. Under Limbaughs efterträdare Charlie Kirk har missnöjet exploderat till ett militariserat våld.På senare tid, resonerar Colton, är det ”marxistiska transaktivister” som gått allra längst. Demokraternas elitskikt har krönt den transsexuella minoriteten till en adel med särskilda privilegier, som han ser saken.
https://www.dn.se/varlden/republikan-i-utah-skyller-mordet-pa-transrorelsen/

Lite märkligt hur polariseringen ökat i USA..men det har det å andra sidan gjort i Sverige också. Tyvärr i Sverige tror jag politiska extrema konflikter kommer delas i tre snart: ytterhöger,yttervänster och islamister.
Senast redigerad av DrGiggles 2025-09-12 kl. 07:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in