2025-09-11, 22:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Scrollar men lite på X så verkar det vara många liberaler/vänstermänniskor som lämnar det sjunkande vänsterskeppet. De står inte ut med alla psykotiska galningar längre. Skådespelet och hjärntvätten börjar gå över. Folk börjar vakna.

Man kan inte längre säga ”det är lika illa på båda sidor”. Den tiden är förbi.

Kvar på vänstersidan kommer nästan enbart vara empatilösa miserabla och psykotiska galningar.

Det handlar om genetiskt defekta människor.

They're Not 'Woke.' They're 'Spiteful Mutants.'
https://www.youtube.com/watch?v=IjjvNEHPl7Q
Citera
2025-09-11, 22:55
Medlem
SwampDoggs avatar
Kirk utmålas som en galen extremist. Från en amerikansk synvinkel var han rätt så moderat. Men han mördades inte för sina åsikter, han mördas för att han var en framgångsrik kommunikatör som nådde fram till unga vuxna.

Han har självklart inte uttryckt önskan om att homosexuella ska stenas, det klippet är taget ur sitt sammanhang. Bara att se något av de alla klipp där han konverserar med homosexuella.
Citera
2025-09-11, 22:57
Medlem
hjaelploskilles avatar
Skytten framstår mer och mer som en groyper utifrån bilderna som cirkulerar just nu. Och det är vad jag sa på typ sida 10.
Citera
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Ändå vann han nästan alltid mot det verklighetsfrämmande vänsterslöddret.

Han vann mot amerikanska collegestudenter

Så fort han möter lite motstånd så är han otroligt svag
Citera
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ordet empati har kapats av extremvänstern och bör nog undvikas i politiska debatter. Det är bara att läsa i den här tråden så inser du att dessa människor är hemska och snarare saknar empati. De använder uttryck som "empati" av taktiska skäl.

I övrigt en massa falska citat.
Empati är hur vi förstår våra medmänniskor. Är man psykopat har man ingen empati. Att någon skulle använda ett ord som empati taktiskt, det verkar bara underligt. Hur skulle det ens kunna gå till?

Kirk stod för en massa vidriga saker och levde på polarisering och hat. Det är i alla fall mitt intryck av vad som har sagts om honom sedan hans död blev känd. Jag tog nämligen aldrig del av något av det han hade att säga, vilket visade sig vara bra då jag inte vill ha hat i mitt liv.

Du verkar sitta fast i ett Kirk-narrativ där du tror dig se en extremvänster som vill göra illa. En vänster som använder ordet empati taktiskt. Du lät dig bli polariserad av Kirk och liknande personer.
Citera
Medlem
Amerikanska demokraterna, är mer nära svenska moderaterna, rent ideologiskt sett. Därför röstade jag vänster när jag bodde där, och höger i Sverige. Amerikanska högern, republikanerna…är några mil längre till höger om SD. Just sayin’

Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Det finns längre inspelningar på Youtube som bevisar att Kirk var en Amerikansk moderat (inte fascist) med klassiskt konservativa värderingar. Han hade talets gåva, vilket störde kommunistpacket som hatade honom.
Citera
2025-09-11, 22:59
Medlem
Hirdmans avatar
Skrollade förbi en video på TikTok där en kvinna påstår sig vara en tidigare kriminaltekniker och lyftar fram sina teorier om hur snabbt Kirk dog och hur kroppen reagerar vid liknande trauma.

Har sökt men inte hittat någon som länkat detta tidigare. Användarnamnet på kontot som lagt upp den på TikTok är @rxcs720

Har laddat upp videon så att ni slipper kolla via TikTok.

Video
Citera
2025-09-11, 23:00
Medlem
Pansarhanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Empati är hur vi förstår våra medmänniskor. Är man psykopat har man ingen empati. Att någon skulle använda ett ord som empati taktiskt, det verkar bara underligt. Hur skulle det ens kunna gå till?

Kirk stod för en massa vidriga saker och levde på polarisering och hat. Det är i alla fall mitt intryck av vad som har sagts om honom sedan hans död blev känd. Jag tog nämligen aldrig del av något av det han hade att säga, vilket visade sig vara bra då jag inte vill ha hat i mitt liv.

Du verkar sitta fast i ett Kirk-narrativ där du tror dig se en extremvänster som vill göra illa. En vänster som använder ordet empati taktiskt. Du lät dig bli polariserad av Kirk och liknande personer.

Vilka vidriga saker? Kärnfamiljen? Att abort är mord? Definitionen av kvinna?
Kan du säga mig vad det är som är vidrigt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore

Ja extremvänstern vill göra oss illa. Att montera ner samhället, kärnfamiljen och allt som byggts upp av generationer är deras högsta önskan. Frågor på det?
Citera
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Ingen av er kunde ta Kirk.

Inte ens era ledare som Senile Basement Hidin' Bidén, Cackling Hyena Kameltoe Harris, The Retard Tim Walz. Det där var era toppnamn. Så kom inte och snacka. Vi vet vilket skrot och korn ni är i "debatter". Ni "vinner" dom genom gråtskrik. Det ser vi ju enbart på hur ni beter er på FB. Aldrig har ni fakta, enbart kränkta känslor. Som barn.

Fem svar på mitt inlägg om att exemplifiera istället för att svamla. Samtliga helt utan exempel.

Som sagt…
Citera
2025-09-11, 23:01
Medlem
Kirk är smart nog och säger vad Trump vill höra för att göra karriär vid Trumps sida. Pengar, pengar och mer pengar
Citera
2025-09-11, 23:01
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hippiecamo
Amerikanska demokraterna, är mer nära svenska moderaterna, rent ideologiskt sett. Därför röstade jag vänster när jag bodde där, och höger i Sverige. Amerikanska högern, republikanerna…är några mil längre till höger om SD. Just sayin’

Nej. Det dagens Dems sysslar med är inte vad Moderaterna ens förutspåkade under Ruinfeldt. Deras skatter och slösande får Vänsterpartiet att se seriösa ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in