2025-09-11, 22:09
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crerand
Vidrigt inlägg. Återgå till dina fantasier om Greta Thunberg istället för att sprida hat.

Fantasierna om Greta är alltid där!

Men på en punkt instämmer jag med Charlie; jag har också väldigt svårt för Jesus påbud om att vända andra kinden till om någon lappar till en, och att man ska älska sina fiender och be för dem som förföljer en...
Citera
2025-09-11, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fausto
2023 - 24 hade Sverige ca 4 - 5.5 skjutvapenmord per capita. USA hade 5.6 - 6.7. Europeiskt genomsnitt är 1.6.

"In 2023, the gun death rate in the US was approximately 13.7 per 100,000 people."

https://publichealth.jhu.edu/center-for-gun-violence-solutions/annual-gun-violence-data#:~:text=In%202023%2C%20someone%20was%20killed ,stroke%2C%20and%20liver%20dis ease%20combined.

"In 2023, the number of victims of fatal gun violence in Sweden was 53, with 121 confirmed cases of lethal violence (including non-firearm deaths), or a homicide rate of 1.15 per 100,000 inhabitants."

https://bra.se/english/statistics/shootings-and-violence
Citera
2025-09-11, 22:10
Medlem
ncr04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fausto
Haha, absolut, jag är trött. Per 100000 invånare, skulle det varit.
Problemet med det är att Sveriges totala mordfrekvens ligger på drygt 1 per 100 000 invånare..
Citera
2025-09-11, 22:12
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Om hav skjutit med en 30-06 som det ryktas, går det veta ungefär hur långt från mynningen kulan passerar ljudvallen?

Direkt när kulan lämnar mynningen.
Citera
2025-09-11, 22:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Några citat av honom som cirkulerar på reddit..

“I think empathy is a made up New Age term that does a lot of damage” -Charlie Kirk

"Death penalties should be public, should be quick, it should be televised. I think at a certain age, its an initiation...What age should you start to see public executions?"

"empathy is how the left is hijacking the narrative" - Charlie Kirk

”I can't stand the word empathy, actually. I think empathy is a made-up, new age term that — it does a lot of damage."

—Charlie Kirk

och

the values he spread while alive.

• ⁠Gay people should be stoned to death

• ⁠Most people are scared when they see a black pilot flying a plane

• ⁠Taylor Swift should reject feminism and submit to her husband

• ⁠No one should be allowed to retire

• ⁠Leftists should not be allowed to move to red states

• ⁠British Colonialism was what "made the world decent"

• ⁠The guy who assaulted the Pelosi's should be bailed out

• ⁠Religious freedom should be terminated

• ⁠Multiple black politicians "stole white people’s spots"

• ⁠MLK Jr was "an awful person"

• ⁠The Great Replacement Theory is reality

• ⁠Hydroxychloroquine cures COVID

• ⁠Vaccine requirements are "medical apartheid"

⁠Guns deaths are acceptable in order to have a 2nd amendment

• ⁠Women’s natural place is under their husband’s control

• ⁠Parents should prevent their daughters from taking birth control

• ⁠George Floyd had it coming, the Jan 6th protestors didn’t

• ⁠The 1964 Civil Rights Act was a "huge mistake"

• ⁠Encouraged parents to protest mask mandates

• ⁠Mamdani winning in NY was a travesty because Muslims did 9/11

• ⁠Muslims only come to America to destabilize Western Civilization

• ⁠Palestine "doesn’t exist" and those who support it are like the KKK

Vet inte om jag håller med om det du säger.. han verkar inte ens vilja ha min empati.. så ja han förtjänar väl det han fick..

Ordet empati har kapats av extremvänstern och bör nog undvikas i politiska debatter. Det är bara att läsa i den här tråden så inser du att dessa människor är hemska och snarare saknar empati. De använder uttryck som "empati" av taktiska skäl.

I övrigt en massa falska citat.
Citera
2025-09-11, 22:13
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Du är en hemsk och hatisk person.

Varför då? För att jag inte älskar en person som går emot alla mina moraliska ståndpunkter, och som vill ta ifrån mig alla mina mänskliga rättigheter och behandla mig som en sämre sorteringens kamel???

Han förtjänade absolut inte att dö, och politiskt våld leder aldrig till något bra, men jag vidhåller att han var en vidrig människa med vidriga åsikter.
Citera
2025-09-11, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Varför då? För att jag inte älskar en person som går emot alla mina moraliska ståndpunkter, och som vill ta ifrån mig alla mina mänskliga rättigheter och behandla mig som en sämre sorteringens kamel???

Han förtjänade absolut inte att dö, och politiskt våld leder aldrig till något bra, men jag vidhåller att han var en vidrig människa med vidriga åsikter.

Varför ger du inte exempel på vilka rättigheter han ville ta ifrån dig? Flera har efterfrågat detta men du duckar av någon anledning. Ja han var motståndare till abort för att han värderade liv utefter den kristna läran. Fler exempel?
Citera
2025-09-11, 22:19
Medlem
Lao Tzus avatar
Joe Rogan, värdens störste podcaster, reagerar live på nyheten

https://www.thedailybeast.com/joe-rogan-learned-of-charlie-kirks-shooting-during-podcast-taping/
Citera
2025-09-11, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Några citat av honom som cirkulerar på reddit..

“I think empathy is a made up New Age term that does a lot of damage” -Charlie Kirk

"Death penalties should be public, should be quick, it should be televised. I think at a certain age, its an initiation...What age should you start to see public executions?"

"empathy is how the left is hijacking the narrative" - Charlie Kirk

”I can't stand the word empathy, actually. I think empathy is a made-up, new age term that — it does a lot of damage."

—Charlie Kirk

och

the values he spread while alive.

• ⁠Gay people should be stoned to death

• ⁠Most people are scared when they see a black pilot flying a plane

• ⁠Taylor Swift should reject feminism and submit to her husband

• ⁠No one should be allowed to retire

• ⁠Leftists should not be allowed to move to red states

• ⁠British Colonialism was what "made the world decent"

• ⁠The guy who assaulted the Pelosi's should be bailed out

• ⁠Religious freedom should be terminated

• ⁠Multiple black politicians "stole white people’s spots"

• ⁠MLK Jr was "an awful person"

• ⁠The Great Replacement Theory is reality

• ⁠Hydroxychloroquine cures COVID

• ⁠Vaccine requirements are "medical apartheid"

⁠Guns deaths are acceptable in order to have a 2nd amendment

• ⁠Women’s natural place is under their husband’s control

• ⁠Parents should prevent their daughters from taking birth control

• ⁠George Floyd had it coming, the Jan 6th protestors didn’t

• ⁠The 1964 Civil Rights Act was a "huge mistake"

• ⁠Encouraged parents to protest mask mandates

• ⁠Mamdani winning in NY was a travesty because Muslims did 9/11

• ⁠Muslims only come to America to destabilize Western Civilization

• ⁠Palestine "doesn’t exist" and those who support it are like the KKK

Vet inte om jag håller med om det du säger.. han verkar inte ens vilja ha min empati.. så ja han förtjänar väl det han fick..

Reddit är kanske inte den bästa källan med tanke på deras vänsterorientering. Hur som helst, merparten av dessa uttalanden låter fullständigt absurda men man bör ha i åtanke att dessa är tagna ur sitt sammanhang. Vad har sagts innan och var i meningen kommer uttalandet från.
Citera
2025-09-11, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose

Är det inte så att du hatade honom för att han var en patriotisk vit man som värnade om kärnfamiljen och den egna befolkningen. Allt det som du mest troligt hatar.
Citera
2025-09-11, 22:20
Medlem
Erik Östs avatar
Jag röstade NEJ till elit-projektet EU 1994 av helt andra skäl när det begav sig men nu fick jag ytterligare vikt i min vågskål när man får se hur EU-toppen hanterar mordet på Charlie Kirk.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/varlden/hogljudda-protester-mot-sd-politikern-/

Usch, j-la sjuka maktsvin bara!
Senast redigerad av Erik Öst 2025-09-11 kl. 22:26.
Citera
2025-09-11, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag tippar fortfarande på en träff i halsen, det som gör mig lite tveksam givet kalibern är att den inte slår igenom efter vad jag kan se. Av det som finns tillgängligt i skrivande stund är det svårt att dra några säkra slutsatser.

Jag känner inte att jag behöver se bevis för att den gick igenom, det måste den gjort. Man såg direkt att han redan var död.
Det finns inte många ställen på kroppen som klarar av en liknande påskjutning.

Det finns film som visar rätt tydligt iaf ungefär var kulan träffar och med vilket tryck hans kropp förlorar blod snabbt. Skottet tar under halsen, i höjd med nyckelbenet. Har du sett den?

Jag ser inget alls som tyder på att kulan har studsat i kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in