2025-09-11, 21:57
Medlem
ncr04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fausto
2023 - 24 hade Sverige ca 4 - 5.5 skjutvapenmord per capita. USA hade 5.6 - 6.7. Europeiskt genomsnitt är 1.6.
4 - 5.5 skjutvapenmord per capita...

Kan inte vara många svenskar kvar då..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmHolmes
Du vet att du ljuger och håller på. Öppna ögonen bara kamrat, the truth will set you free:

'Slain right-wing influencer Charlie Kirk once used his platform to call for a “patriot” to bail out the man who broke into Speaker Emerita Nancy Pelosi’s house in San Francisco and attacked her husband with a hammer. Kirk, who was one of the loudest, most youthful voices on the MAGA far-right, made the comments on a 2022 episode of his podcast, “The Charlie Kirk Show.”'

https://www.kron4.com/news/bay-area/charlie-kirk-once-called-for-patriot-to-bail-out-paul-pelosi-assailant-david-depape/

så varför länkar du inte episoden där han gör det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Saken blir inte heller bättre när kända politiska influensers går ut och säger "Someone has to do it". Dvs att någon måste ta saken i akt och mörda.
Detta budskap är uppenbarligen lyckat då det får vissa psykiskt sjuka vänsterfolk/transor att begå mord.
Det är en medveten taktik från demokraterna, de vill precis som här i EU slå sönder samhället, de här politikerna som säger detta är oftast neger kvinnor som har blivit inkvoterade till politiska uppdrag pga de är stenkorkade
korkade och lätta att styra av sina ägare
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Lägger den här dvs i PU/USA pga den politiska dimensionen, dvs den "konservative" aktivisten och välkände MAGA-profilen Charlie Kirk har enligt uppgift skottskadats, skadeläge oklart för närvarande, vid ett event i Utah:

https://edition.cnn.com/2025/09/10/politics/charlie-kirk-shooting-utah-valley-university

https://www.newsweek.com/charlie-kirk-republican-shot-utah-valley-live-updates-2127895

Filmklipp av händelsen: https://x.com/realgreggd/status/1965848734358712541

*Edit* Nya uppgifter gör gällande att skytten befann sig på ett tak knappt 200 meter bort.

De politiska konsekvenserna blir ett inbördeskrig. Inte på en gång, men det här kommer att räknas som en viktig milstolpe.

Psykfallsvänstern vill alltså mörda kristna mittenpolitiker.

Det finns tiotals miljoner republikaner som är betydligt mer baserade. Och tungt beväpnade.
Citera
2025-09-11, 22:00
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Ja så är det ju. Men har du någon information alls om var kulan träffat eller utgår du som jag från filmklippet?

Mediauppgifter känns vaga här även om dom skriker hals.

Jag tippar fortfarande på en träff i halsen, det som gör mig lite tveksam givet kalibern är att den inte slår igenom efter vad jag kan se. Av det som finns tillgängligt i skrivande stund är det svårt att dra några säkra slutsatser.
Citera
2025-09-11, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rollokolan
Tänk att jag röstar SD men hatar Kirk och Trump av varje fiber i min kropp. Bara för att man är höger i Sverige måste man inte älska fascisterna och den orangea apan i Usa. Kirks död betyder lika lite för mig som vilken KKK medlem som helst.

Sverige har varit långt på vänsterkanten under dem senaste decennierna och KD mfl framstår som långt mer vänsterorienterade än demokraterna i USA. Med din känsloanstormning och retorik så bör du inför nästa val lägga rösten på V eller MP i stället.
Citera
2025-09-11, 22:02
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Ja, med lite större kaliber och väldigt hög hastighet så blir det sånn tryckvåg att det blir så pass mycket undertryck efter kulan, som skapar ”sug”/vakuum som i det här fallet drar med sig t-shirten en bit. Det är ren fysik.

Jag trodde också att det var åt det hållet, men några säger att det är trams. Oh well.

Om hav skjutit med en 30-06 som det ryktas, går det veta ungefär hur långt från mynningen kulan passerar ljudvallen?
Citera
2025-09-11, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Ok.

Inte ens när kulan går igenom ljudvallen?

Jo det funkar så. Lyssna inte på fifiini och andra korkade idioter. De tror att det är nån märklig magi eller aliens eller något.

I själva verket är det mycket enkel fysik. Det blir alltid lägre tryck efter en kula och som beroende på massa och hastighet skapar mer eller mindre ”sug”.

Detta kan man enkelt experimentera med genom att skjuta/kasta iväg en en boll genom rök, sten med slangbella, eller blåsa ärtor med ett ärtrör. Vad som helst: Observera sedan vad som händer med röken efter det du skjuter iväg.

Uppenbarligen var det ett ganska grovkalibrigt vapen med mycket hög hastighet som gjorde detta.
Citera
2025-09-11, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
4 - 5.5 skjutvapenmord per capita...

Kan inte vara många svenskar kvar då..
Haha, absolut, jag är trött. Per 100000 invånare, skulle det varit.
Citera
2025-09-11, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Jag trodde också att det var åt det hållet, men några säger att det är trams. Oh well.

Om hav skjutit med en 30-06 som det ryktas, går det veta ungefär hur långt från mynningen kulan passerar ljudvallen?

Ja det kan man enkelt räkna ut eller ta reda på om man vet hastigheten.
Citera
2025-09-11, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Du är tre timmar sen gubben.

(FB) MAGA-profilen Charlie Kirk skjuten (bekräftat död 2025-09-10)

Du var en timme sen grabben.
(FB) MAGA-profilen Charlie Kirk skjuten (bekräftat död 2025-09-10)
Citera
2025-09-11, 22:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Givetvis är det fel att mörda folk, och politiska mord leder aldrig till något bra.

Men från min synpunkt var Kirk en usel människa med usla åsikter vars högsta mål var att skada och förtrycka sådana som mig själv... (jag är tjej och gillar andra tjejer).

Att han blev mördad gör honom inte till en bra människa eller martyr; han spred hatpropaganda in i det sista, och om det finns ett helvete så sitter han längst nere där tillsammans med Thatcher och Jan Myrdal.

Du är en hemsk och hatisk person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in