2025-09-11, 20:23
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Ganska säker på att han heter Omar.
Ok, stämmer det med vänster-Omar kontrar vänstern in en reducering.
Melissa Hortman, Donald Trump, Nancy Pelosis man var ju MAGA/crackpot-typer som var gm.
Citera
2025-09-11, 20:25
Medlem
Lao Tzus avatar
David ickes analys

Citat:
©davidicke

No one deserves this. I disagreed with him on almost everything but violence is NEVER an answer. The question as always in these tragedies: Who benefits? 'They' want civil war in America and Europe. It's closer than ever now and so is tyranny. Unfortunately, that will be the response. Early reports say it was a professional sniper from some distance. It's exactly what you would expect. You can think 'Left' on 'Right' or you can be streetwise and think that force - the Cult - that works through both

'Left' and 'Right'.

As always, the OUTCOME will tell you everything.

Så ”Cui Bono” dvs till vems gagn?
Citera
2025-09-11, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Oavsett om man älskar eller hatar honom så var han en grym debattör även om han på senare tid mest har debatterat mot WOKE-studenter och det är ju lite som att göra mål utan målvakt.

Tyckte han åkte på pisk ofta också, t ex mot den snygga Cambridge-blondinen.
Citera
2025-09-11, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Charlie Kirk var långt ifrån "fredlig", och han var bevisligen inte dum. Vad trodde han riskerade hända när han i åratal har pekat ut miljontals Amerikaner som mindre värda och icke önskvärda enbart pga deras livsval, religion och etnicitet etc dvs saker som inte har ett skit med hans egna livsval att göra? Och dessutom blivit mångmiljonär på att göra det?

"I think empathy is a made up New Age term that does a lot of damage".

Charlie Kirk, "The Charlie Kirk Show", 12 oktober 2022,

Som jag skrev, nu blev någon till sist triggad och gjorde slag i saken. Och det krävs alltid bara en person.

Har du några exempel på tillfällen när Kirk brukat fysiskt våld mot oliktänkande? Var inte denna debatten en möjlighet att just debattera istället för att bruka just våld?

Jag har inte mycket till övers för hans åsikter i det stora hela men jag tycker inte han är farligare än vissa muslimska predikanter eller psykfallet Greta Thunberg. Ska vi alltid ställa oss positiva till att människor med avvikande åsikter skjuts ihjäl inför publik?
Citera
2025-09-11, 20:29
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
”Firandet” består alltså av sarkastiska kommentarer på internet, vad är ni för snöflingor som aldrig varit på internet förr? Ska ni förvänta er att alla ska sörja en avskydd högerextremist som dog av det han själv predikade?

Bara sarkastiska? Det tycks vara otroligt få sarkastiska kommentarer.

De flesta vänsterblivna är väldigt tydliga med sitt hat.

Som sagt, de får gärna fortsätta för min del. Det är bara folk med vänsterliberala åsikter som kommer drabbas när pendeln svänger, vilket den alltid gör.

Jag har en känsla av att pendeln kommer svänga väldigt hårt den här gången
Citera
2025-09-11, 20:30
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Funderar på om den är förbättrad med något AI verktyg. För det är ju ena bilden ifrån FBI. Så om det nu är ett AI verktyg så kanske man ska ta den med en nypa salt.

Som jag misstänkte då.

Så här ser MGM ut om man ber Grok göra bilden bättre:
https://pbs.twimg.com/media/G0k_lG6XMAU_H5A?format=jpg&name=900x900

Nu leds FBI av en inkompetent MAGA indian så gissningsvis kommer vi få se någon random snubbe gripen efter Groks förslag...

Citera
2025-09-11, 20:30
Medlem
Njursaltares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Till och med Aftonhoran skriver nu om alla som firar Kirks död.

Det var nog svårt att titta bort hur länge som helst med tanke på hur många det är som både hånar och firar hans död:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Gypn09/charlie-kirks-dod-firas-i-sociala-medier

Vänsterliberaler runtom i världen gräver sin egen grav just nu.
tangerine trumpet firar nu att fokus försvunnit från epstein och slovenska köpekvinnan
Citera
2025-09-11, 20:32
Medlem
0Z8Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Jag gjorde en mer medicinsk chansbedömning och du gör en mer emotionell tolkning av videon. Men det är absolut möjligt jag underskattade riskerna med tanke på vilken typ av skada han fick, men hade han fått en partiell ruptur kunde det fortfarande ge kraftig fontän men vara kirurgiskt räddningsbar. Mycket blod är inte samma sak som automatiskt död, som vissa tror, även om det är illa. "Armar låser sig i spasmer" kan lika gärna vara en kortvarig neurologisk reaktion eller chock, inte nödvändigtvis omedelbar hjärndöd.

Vad tror vi för övrigt de politiska konsekvenserna av detta är? Martyrskap inom MAGA-rörelsen?
Emotionell tolkning? Medicinsk chansbedömning? LOL
Citera
2025-09-11, 20:33
Medlem
RutgerFuchss avatar
Gör inte det här till en vänster/höger-grej. Idioter finns på bägge sidor.
När den demokratiska politikern Melissa Hortmann och hennes man mördades i juni, var det mängder av högeridioter som raljerande och firade i sociala medier.

Skit är skit, var dennän kommer ifrån.
https://wisconsinexaminer.com/2025/06/19/van-ordens-assassination-mockery-is-a-danger-sign/
Citera
2025-09-11, 20:34
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det hedrar dem om de objektivt kan se vansinnet för vad det är.

Det är ju, bara i den här tråden, djupt tragikomiskt att se att samma användare som nu sitter och gottar sig åt mordet på en debattör de inte håller med, är de som också suttit i månader och gråtit krokodiltårar över diverse palestinska terroristers öden och äventyr efter att de attackerat Israel. De har svingat ord som "empatilös" och "omänsklig" omkring sig hej vilt mot alla som inte helhjärtat står på Hamas sida mot Israel, på grund av sin förmenta medmänsklighet.

Vi ser ju vad den medmänskligheten är värd här.

Japp, det är olika åldrar på "avhopparna", men påfallande många är unga runt 20 år. De sörjer nu att de förlorat så många vänner efter att dessa jublat åt mordet och att de är chockade över vad de nu insett. Och "avhopparna" är utan tvekan riktiga feminister, jag har kollat tillbaka och de har producerat många feministiska inlägg år tillbaka. Detta kan som sagt bli en riktig smocka mot wokerörelsen när fler och fler anhängare vaknar ur mardrömmen...
Citera
2025-09-11, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jo, jägare skjuter på rörliga mål. Herregud...

Rörliga mål innebär inte på språng, du kanske tror som stolpskottet att det är bara att sikta 10cm framför huvudet på ett rådjur så blir det en perfekt träff som helt utesluter skadeskjutning.

Trump stod inom en snäv cirkel men var ändå rörlig, vilket räddade hans liv. Amatör-skytt som ville skjuta han i huvudet, fail.

Kirk satt ner, är inte alls lika yvig som Trump, lite lättare att träffa.
Citera
2025-09-11, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcane
Ja precis! Myten om martyren Charlie Kirk som värvade ungdomen i kampen mot ondsinta ”lilahåriga nosringsgalningar”, och fegt mördades av dessa, är naturligtvis en stor politisk tillgång för MAGA-rörelsen.
En trist bieffekt av vad jag skrev, men jag förnekar inte att den kommer att få maximal effekt på neutraliserandet av psykosvänsterns stormtrupper.

Det är slut på det roliga nu, Trump tramsar inte när han säger att han ska ta itu med problemet. Om man menar allvar med alla satanistiska beskrivningar av Trumps karaktär bör man vara hyfsat rädd nu.

Eller skojade man bara med fascistsnacket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in