2025-09-11, 18:39
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Generellt tycker jag att man kan säga att vänstern anser att det är statens fel att en person blivit kriminell medans högern anser att det är individens fel.

Ja, lite så. Det har legat i tiden med, som säg 60-70-talet, då var allt samhällets fel, och det var bara något man trodde, även de som var lite mer högerut.

Men som du säger.

Men i denna tiden tycker jag att även vänstermänniskor lägger det mesta på individen, så omvänt mot förr.

Ska man se tidsandan ska man kolla de kallar oss mods.

Ska man se mer i nutid hur vänstern ser brott, så har de sett brott mot individen som värre och "sämre" straffat än brott mot pengar, som gav väldigt hårda straff. Så här borde TS hålla på vänstern.

Vänster- och centerkrafter har lett till att våldsbrott faktiskt straffas hårdare nu än förr.
2025-09-11, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Vilken idiotisk tolkning, försökte du ens förstå vad jag skrev eller drog du bara ut det ur röven som dina andra skitinlägg?
Att debattera med dig gör att jag får mer förståelse för dom som spöade dig, kanske slog dom inte hårt nog.

Och ännu ett exempel på att ni är på våldsbrottslingarnas sida 😃
2025-09-11, 18:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Ja, lite så. Det har legat i tiden med, som säg 60-70-talet, då var allt samhällets fel, och det var bara något man trodde, även de som var lite mer högerut.

Men som du säger.

Men i denna tiden tycker jag att även vänstermänniskor lägger det mesta på individen, så omvänt mot förr.

Ska man se tidsandan ska man kolla de kallar oss mods.

Ska man se mer i nutid hur vänstern ser brott, så har de sett brott mot individen som värre och "sämre" straffat än brott mot pengar, som gav väldigt hårda straff. Så här borde TS hålla på vänstern.

Vänster- och centerkrafter har lett till att våldsbrott faktiskt straffas hårdare nu än förr.

Nope. Bara Tidöpartierna vill sänka åldern till 13. De andra jiddrar emot det.
2025-09-11, 19:01
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Budgetunderskott som finansieras med lån är knappast vänster, med vänster hade vi haft en skattefinasierad budget och sluppit ta lån.
USA däremot har haft ett budgetunderskott sedan första världskriget då det är dyrt att kriga i främmande länder.

Nu beskriver du nazism tolkat av Himmler som var ockultist, Hitler var det inte och han var som bekant fuhrer.

Varför fortsätter du att yra om västerländskt, jag har redan redogjort för det.
Du försöker blanda bort korten så att jag ska glömma att du använde ordet "väster" och inte "västerländskt".

Du kan roa dig med att gå in på nazidelen av forumet och fråga om nazisterna där ser sig som västerlänningar eller inte.
Nej, det finns inga länder som kan placeras in i facket "västländer" som dödar oskyldiga. Samtliga västländer uppfyller kristen moralisk etik från gamla och/eller nya testamentet t.ex "Du skall icke döda". Nazismen var fascistisk och det är tillsammans med kommunism den absoluta motsatsen till Väst.

Det är f.ö. enbart Väst som har empati för människor som huvuduppgift. Östländer och nazistländer saknar t.ex totalt empati för människor.
2025-09-11, 19:21
Medlem
Det där med Sovjet,kopplingen är ju en klassisk anklagelse, men jag tror det bottnar i något djupare än så. Kanske handlar det om en ideologisk fixering vid 'strukturella orsaker' som gör att man bortförklarar individuellt ansvar och skuldbelägger samhället istället för den brottsgörande personen, ett ganska bekvämt sätt att slippa konfrontera obehagliga sanningar. Att sedan kalla det för psykopati eller sadism är ju lite väl långsökt, men frustrationen är absolut begriplig.
2025-09-11, 19:28
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Nej, det finns inga länder som kan placeras in i facket "västländer" som dödar oskyldiga.
Så inga oskyldiga har dött under USAs krig i Irak och Afghanistan?
Citat:
Samtliga västländer uppfyller kristen moralisk etik från gamla och/eller nya testamentet t.ex "Du skall icke döda".
Du verkar inte veta så mycket som du påstår, annars skulle du inte likställa moralen i G:a testamentet med moralen i det nya testamentet.
Även jag som är ateist känner till att Jesus gick emot mycket av det i g.a testamentet, annars hade det inte funnits något behov av ett nytt.
Jahve i den gamla är en avundsjuk och brutal gud medan jahve i det nya är god.

Dessutom finns "Du skall icke döda" även i Koranen.
Sverige hade G.a testamentet som grund för lagen under Karl XI och Karl XII och det var då vi avrättade flest häxor, jag är helt övertygad om att samtliga "häxor" var oskyldiga.
Citat:
Nazismen var fascistisk och det är tillsammans med kommunism den absoluta motsatsen till Väst.
Konstigt att påven Pius XII var nöjd med att ha fått vatikanstaten av Mussolini att han inte försökte rädda judarna trots att han var fullt medveten om förintelsen.
Det blev inte bättre av att en mängd nazister flydde med hjälp av vatikanen.

[/quote]Det är f.ö. enbart Väst som har empati för människor som huvuduppgift. Östländer och nazistländer saknar t.ex totalt empati för människor.
[/quote]
Vet ej vad du yrar om men däremot vet jag att buddhister brukar ha mer empati med sina medmänniskor än kristna.
2025-09-11, 19:31
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olivoljetorsk
Personligen tycker jag att 13 åringar inte ska begå brott alls och gör dom det är det ett misslyckande av samhället och föräldrarna.
När jag var 13 år fanns det inte på kartan att vi skulle skjuta någon för pengar.
2025-09-11, 19:34
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Och ännu ett exempel på att ni är på våldsbrottslingarnas sida 😃
Med tanke på hur oärligt dy debatterar så kan jag mycket väl förstå lusten att ge dig en smäll så att du skärper till dig, bevisligen hjälper det ju inte att försöka debattera med dig då du saknar kapaciteten att förstå annat än mycket enkla frågor.
2025-09-11, 19:37
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:

Straffskärpning i praxis har hänt under sossarna redan. Rätt mycket faktiskt. Så man har kunnat göra en hel del utan att ändra lagarna. Så man ska inte stirra sig blind på lagändringar.

Säg t ex grov misshandel, förr i tiden så var det rätt vanligt att man kom undan med ett års fängelse. Idag dömer man på ett helt annat sätt ibland till 4-6 år, det hade aldrig hänt förr.
2025-09-11, 19:42
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Att din självisolation och egenkonstruerade ekokammare gjort att du tycker det är bekvämare att fantisera om vad andra är och inte är... och glömma dina egna tidigare små uttalanden.

Men det är din tråd... så... ja vad kan det bero på ditt påstående? Jag tror att det är dom hemliga mästarna, den djupa staten, och att vi alla har en demonisk insekt inplanterad som styr hur vi känner? Nåt sånt?

Ja det är ju absolut inte så att vänstermuppar inklusive minst en socialdemokratisk f.d polischef systematiskt har ursäktat och sympatiserat med i synnerhet utländska brottslingar i Sverige

Nä det måste vara nån "demonisk insekt" man tror på då

Så otroligt världsfrånvänt alltihop!
2025-09-11, 19:47
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Så inga oskyldiga har dött under USAs krig i Irak och Afghanistan?

Du verkar inte veta så mycket som du påstår, annars skulle du inte likställa moralen i G:a testamentet med moralen i det nya testamentet.
Även jag som är ateist känner till att Jesus gick emot mycket av det i g.a testamentet, annars hade det inte funnits något behov av ett nytt.
Jahve i den gamla är en avundsjuk och brutal gud medan jahve i det nya är god.

Dessutom finns "Du skall icke döda" även i Koranen.
Sverige hade G.a testamentet som grund för lagen under Karl XI och Karl XII och det var då vi avrättade flest häxor, jag är helt övertygad om att samtliga "häxor" var oskyldiga.
Konstigt att påven Pius XII var nöjd med att ha fått vatikanstaten av Mussolini att han inte försökte rädda judarna trots att han var fullt medveten om förintelsen.
Det blev inte bättre av att en mängd nazister flydde med hjälp av vatikanen.
Det kallas för Krig, när man har helt separata regler från det vanliga samhället. I krig är det tillåtet att döda hur mycket som helst, även för USA och Sverige.

Gamla och Nya testamentet kompletterar varann utmärkt och gör tillsammans Västvärldens bas, världens bästa länder att bo i med fokus på humanism och omtanke.

Att döda häxor var fullständigt efter bibeln, häxor var djävulens hantlangare.

Burma, Sri Lanka, Vietnam, Kambodja är enligt googling fyra av världens 7 största buddistiska länder och historiskt extremt krigiska och några direkt onda, så googla du buddism en gång till.
Senast redigerad av Paris24 2025-09-11 kl. 19:49.
2025-09-11, 20:03
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det kallas för Krig, när man har helt separata regler från det vanliga samhället. I krig är det tillåtet att döda hur mycket som helst, även för USA och Sverige.
Har du aldrig hört talas om krigslagar?
Sedan har över 70 oskyldigt dömda avrättats i USA, dessa bevisade genom DNA-test.
Så hur du än vrider det har USA dödat oskyldiga.
Har svårt att se hur invånarna i Hiroshima förtjänade att upplösas i atomer 1945.

Citat:
Gamla och Nya testamentet kompletterar varann utmärkt och gör tillsammans Västvärldens bas, världens bästa länder att bo i med fokus på humanism och omtanke.
Konstigt att G.a Testamentet förbjuder fläskkött medan Jesus påstås ha tillåtit det, känns som att man tolkar religiösa texter selektivt.
Med tanke på att Bibelns texter skrevs främst i Palestina så kan man undra varför det området varit i nästan konstant krig i mannaminne.
Citat:
Att döda häxor var fullständigt efter bibeln, häxor var djävulens hantlangare.
Hoppas att du skämtar men vem vet.
Att notera är annars att det i Sverige avrättades runt 300 häxor medan över 700 män avrättades för tidelag, oftast med sina kor.
Citat:
Burma, Sri Lanka, Vietnam, Kambodja är enligt googling fyra av världens 8 största buddistiska länder och historiskt extremt krigiska och några direkt onda, så googla du buddism en gång till.
Fast när dom kristna länderna Storbritannien och Frankrike kom och mördade för att skapa sina kolonialmakter blev det knappast bättre.
T.om det brutala Vietnamkriget startade genom att den katolska eliten förtryckte buddhisterna, du har kanske sett bilder där vietnamesiska munkar brände sig själva levande för att väcka opinion i världen, gick inget vidare utan istället kom USA och bombade sönder landet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in