2025-09-11, 16:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av blibbottczkhentzhk
Så kulorna flög alltså aldrig, och hundratals kameror fabricerade materialet i realtid? Då borde du kontakta Nobelkommittén direkt, du har just bevisat att både fysik, optik och verkligheten själv är en enda stor bluff. Starkt jobbat.

Heee...ja o av alla dom hundratals kamerorna så lyckades INGEN filma det öra som "kulan" träffade...

Sorgligt med alla dessa programmerade etablissemangslydhjon.

Hur du kan undgå se och förstå att allt var riggad teater, gömda handen kontrollerar ALLT, Trump, Biden och alla andra är skådisar, de 2 "partierna är 2 WINGS of the samt bird (fågeln fenix)

Den löjliga farsen då capitolium "stormades" var också fejk, FOI

Här fejkas också det mesta, "Rickard Andersson " som "sköt muslimer " i Örebro härförleden, varken finns eller fanns, allt var riggad teater, så även "attacken," på Drottninggatan...
systemet är riggat.
Ditt "röstande" betyder 0....
Citera
Medlem
Arcanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
Du liksom många andra tänker och skriver alldeles för svart/vitt och polariserande. Han drog ofta liknelsen med bilar. Ska vi förbjuda bilar pga alla dödsfall i trafiken? Ska man acceptera några dödsfall för att ha rätten att köra bil? Ser du inte helheten eller försöker du bara "vinna" nån slags tävling som inte finns?

Sinnessvagt argument då det inte finns inta finns några likheter mellan vapen och bilar. Ett vapens syfte är att kunna skada och döda andra levande varelser. En bils syfte är att kunna transportera sig från punkt A till punkt B.
Citera
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Man får som vanligt fundera på vem som tjänar på mordet.

1. Nu försvann Epsteinlistan från nyheterna
2. MAGA är beredda på inbördeskrig.

Låter som Trump inspireras av Putin.

Oh please, inte mera vänsterretorik...
Citera
2025-09-11, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Vadå psykopat?

Jag hyllar en fallen hjältes legacy, om gud gav mördaren ett vapen så han kunde döda en djävulsdyrkare, vem är jag att ställa mig ivägen för Gud och göra annat än ACCEPTERA?

Vi kan ju inte förbjuda bilar så vi måste ACCEPTERA att några blir påkörda.
Det är bara sanningen.
ACCEPTERA!
Jag kan svara här åt alla som verkar ha svårt med läsförståelse.

Ja jag accepterar att Charlie Kirk dog, men jag tror inte du fattar riktigt vad du själv eller han menar med acceptera.

Acceptera i detta sammanhanget betyder inte att man är likgiltig, rättfärdiggör eller hyllar mordet. Acceptera betyder att man trots mordet inte anser det vara ett bra beslut att ändra lagen.

Att vara både psykopat och ha problem med läsförståelsen kan inte vara en enkel kombo.
Citera
2025-09-11, 16:42
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Friktansvärd video, hur kan man göra sådär mot en annan människa, vem denne än är och åsikter har :-( Det var tydligt direkt att han inte skulle klara de där, skott som sköt bort ena halspulsådern, venen och nerver som skapade frysningen i hans kropp som gick in i chock direkt och stängde ner. Helt obegtipligt att någon kretin ens spekulerar att han kommer överleva efter sett den där videon! Hade han inte tuppat av men blödit hade han kunnat klara sig kanske med liten chans. Troligtvis jaktgevär. Det var ingen utbildad sniper heller, de siktar inte på sidan av halsen.

Han bör inte ha hunnit uppfatta själv vad som hände öht eller känt nån smärta. En ren och smärtfri död skulle jag tro och det är alltid en liten tröst iaf.

Nu får vi damma det 10 år gamla uttrycket "Je suis Charlie" igen i yttrandefrihetens namn.
Citera
2025-09-11, 16:44
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Han preciserade dock inte vilka dessa sätt och vis kunde vara. Det skulle minsann ha varit underhållande att höra.

Än mindre verkade han veta om de regelbundet återkommande påståendena att "Finland är Europas mest amerikaniserade land". Naturligtvis är en sån uppgift oerhört svår att belägga..Och jag antar att man också i en del andra europeiska länder anser sig inneha denna föga smickrande hedersplats - Svärje inte minst.

Som sagt - jag påpekar enkom vad han absolut INTE hade sagt...
Citera
2025-09-11, 16:44
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Nu talade jag om hans åsikter som är likvärdiga ISIS/Hamas och inte något om att man får döda honom för det. Läs, snälla du.
Jag är förvånad att så många gråter över en youtuber med samma syn på jämställdhet som ISIS.

Du frågade en jämförande fråga om vad vi tyckte när de dog. Då tar man ju självklart i beaktande deras gärningar, inte bara åsikter.

Direkt citat från dig "Ni som gråtrunkar i tråden grät ni när Hamas-ledare dog också?"
Citera
2025-09-11, 16:45
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenEvigeSvennen
Även om det är tragiskt det som har hänt så är det bra att man rensar ut internetpolitiker som Charlie Kirk. Sedan Trump blev president 2016 har det blivit en kommersialiering av politiken med hjälp av sociala medier för att exploatera polariseringen och spänningar som finns i samhället. Med det betyder det inte att jag sympatiserar med vänstern för de har sina stolpskott och det svårt att räkna dem alla. Men nu har vi en propaganda maskin som är igång dygnet runt med höger boys på X som aldrig kan hålla käften.

Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Citera
2025-09-11, 16:46
Medlem
BlessedPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Han var framgångsrik & utmanade woke-patrasket som inte klarade av att ta debatten. Vänster-slödder som hyllar hans död kommer aldrig att komma upp på hans nivå när det kommer till att vara framgångsrik & hyllad

Precis! Han kommer alltid vara hyllad som en hjälte av högern med sunt förnuft, vänstern kommer aldrig kunna radera hans storhet hur mycket de än försöker.
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
Heee...ja o av alla dom hundratals kamerorna så lyckades INGEN filma det öra som "kulan" träffade...

Sorgligt med alla dessa programmerade etablissemangslydhjon.

Hur du kan undgå se och förstå att allt var riggad teater, gömda handen kontrollerar ALLT, Trump, Biden och alla andra är skådisar, de 2 "partierna är 2 WINGS of the samt bird (fågeln fenix)

Den löjliga farsen då capitolium "stormades" var också fejk, FOI

Här fejkas också det mesta, "Rickard Andersson " som "sköt muslimer " i Örebro härförleden, varken finns eller fanns, allt var riggad teater, så även "attacken," på Drottninggatan...
systemet är riggat.
Ditt "röstande" betyder 0....

Och det här vet du för att..?
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Det verkar vara regnbågsvänstern som har varit i farten igen:

Ammunitionen var ingraverad med transgender-ord och anti-fascist-slogans, enligt Wall Street Journal.
Citera
2025-09-11, 16:47
Medlem
Phillippoos avatar
Jag håller med om den var just fruktansvärd. Jag ångrar djupt att jag kollade på den videon. Korkad som jag är kollar jag på sånt skit som ger mig kraftig ångest. Reagerade förmodligen som du när jag såg den och kunde inte ana att den skulle påverka mig så mycket.

Riktigt obehaglig video, det kändes som att jag var på plats och såg det. Det var den "inzoomade" videon jag såg. Man ser direkt att det är kört för Charlie. Såg videon igår och har mått dåligt hela dagen idag.

Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Friktansvärd video, hur kan man göra sådär mot en annan människa, vem denne än är och åsikter har :-( Det var tydligt direkt att han inte skulle klara de där, skott som sköt bort ena halspulsådern, venen och nerver som skapade frysningen i hans kropp som gick in i chock direkt och stängde ner. Helt obegtipligt att någon kretin ens spekulerar att han kommer överleva efter sett den där videon! Hade han inte tuppat av men blödit hade han kunnat klara sig kanske med liten chans. Troligtvis jaktgevär. Det var ingen utbildad sniper heller, de siktar inte på sidan av halsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in