2025-09-11, 16:20
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Det är bra att veta att ni "goda" demokratiska socialliberaler samtycker till att folk blir mördade för de har åsikter som ni inte gillar.
Lars Johansson,
Läs vad jag skrev. Utgå från det som står och inte dina fantasifoster du projicerar. Jag har inte samtyckt till ett skit.
Citera
2025-09-11, 16:21
Medlem
Mordvapnet hittat
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/o3XlxR/fbi-mojliga-mordvapnet-mot-charlie-kirk-har-hittats
Citera
2025-09-11, 16:22
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Hamasledare dödar och/eller planerar att döda oskyldiga.

Kirk skadade ingen, förutom kränkta snöflingors känslor.

Du ser skillnaden?
Nu talade jag om hans åsikter som är likvärdiga ISIS/Hamas och inte något om att man får döda honom för det. Läs, snälla du.
Jag är förvånad att så många gråter över en youtuber med samma syn på jämställdhet som ISIS.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Han har själv sagt att man får acceptera ett antal mord per år i ett samhälle där man ska få bära vapen.
Nja, på samma sätt som att man "accepterar" bilolyckor genom att tillåta bilar. Betyder inte att det är mindre tragiskt att någon dör i en bilolycka bara för att de inte ville ha ett bilförbud.

Citat:
Han har jämfört abort med förintelsen och kallat aborter för värre.
Varför är det så farligt att jämföra? Jag kan jämföra mig själv med Hitler. Jag är en man, Hitler var en man. Hitler hade mustasch, jag har inte mustasch.

Se, jag överlevde en jämförelse med Hitler.

I abortlagen så tar man bort rätten till liv hos en livsduglig människa, samma som förintelsen gjorde med judarna. Sen finns det många skillnader men det betyder inte att man inte kan påpeka likheterna utan att du måste bajsa på dig för det.

Citat:
Dvs Han har satt spelreglerna ganska högt för vad man får säga och uttrycka.
Bara för att man får betyder det inte att det inte är oroväckande hur empatiskadade vänstern verkar vara.

Citat:
Det är alltid tragiskt när någon dör, och speciellt när små barn blir av med en förälder.

Men att påstå att om man skämtar det är det ett stöd till mord borde gå stick I stäv med hans vilja om yttrandefrihet.
Ja man kan väl lovprisa ett mord inom yttrandefrihetens gränser, det betyder inte att andra kan påpeka att det är olämpligt?
Senast redigerad av Kameroda 2025-09-11 kl. 16:25.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Det är inget politiskt mord. Varifrån får du det?

Polisen har sagt det under sina presskonferenser.
Citera
2025-09-11, 16:23
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
Kirk har såvitt jag vet inte medverkat i några mord eller våldtäkter.

Men grattis till ett bra trollförsök. Tror nog att får kommer svälja betet dock.
Vem har påstått det? Vi talar om värderingar. Misslyckat försök av dig att skifta fokus.
Citera
2025-09-11, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Men nu sa han att det är Gud som har gett amerikaner rätten att bära vapen.
Borde han då inte träffats i halsen av guds kula?
Fortsätt gräva dig ned i psykopatgropen du, jag lämnar nog det så.
Citera
2025-09-11, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Så han sa att man får acceptera några mord för att ha rätten att bära vapen?

Du nekar inte till det!

Du liksom många andra tänker och skriver alldeles för svart/vitt och polariserande. Han drog ofta liknelsen med bilar. Ska vi förbjuda bilar pga alla dödsfall i trafiken? Ska man acceptera några dödsfall för att ha rätten att köra bil? Ser du inte helheten eller försöker du bara "vinna" nån slags tävling som inte finns?
Citera
2025-09-11, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
Du liksom många andra tänker och skriver alldeles för svart/vitt och polariserande. Han drog ofta liknelsen med bilar. Ska vi förbjuda bilar pga alla dödsfall i trafiken? Ska man acceptera några dödsfall för att ha rätten att köra bil? Ser du inte helheten eller försöker du bara "vinna" nån slags tävling som inte finns?
Jag tror de har fattat att de har fel, nu trollar de bara.
Citera
2025-09-11, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet

Det där är ju bara ett slitet argument hos vapenlobbyn i USA...
Citera
2025-09-11, 16:27
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Fortsätt gräva dig ned i psykopatgropen du, jag lämnar nog det så.
Jag får väl fira att Gud gav amerikanen ett vapen så han kunde agera guds förlängda arm och ta en annan amerikanjävel av daga.

Det betyder givetvis även att jäveln hamnar i helvetet där han hör hemma.

Tack gode gud!
Amen!
Citera
2025-09-11, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Det där är ju bara ett slitet argument hos vapenlobbyn i USA...
Ändå har du inget motargument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in