Citat:
Ursprungligen postat av
Gulsmurf2
Han har själv sagt att man får acceptera ett antal mord per år i ett samhälle där man ska få bära vapen.
Nja, på samma sätt som att man "accepterar" bilolyckor genom att tillåta bilar. Betyder inte att det är mindre tragiskt att någon dör i en bilolycka bara för att de inte ville ha ett bilförbud.
Citat:
Han har jämfört abort med förintelsen och kallat aborter för värre.
Varför är det så farligt att jämföra? Jag kan jämföra mig själv med Hitler. Jag är en man, Hitler var en man. Hitler hade mustasch, jag har inte mustasch.
Se, jag överlevde en jämförelse med Hitler.
I abortlagen så tar man bort rätten till liv hos en livsduglig människa, samma som förintelsen gjorde med judarna. Sen finns det många skillnader men det betyder inte att man inte kan påpeka likheterna utan att du måste bajsa på dig för det.
Citat:
Dvs Han har satt spelreglerna ganska högt för vad man får säga och uttrycka.
Bara för att man får betyder det inte att det inte är oroväckande hur empatiskadade vänstern verkar vara.
Citat:
Det är alltid tragiskt när någon dör, och speciellt när små barn blir av med en förälder.
Men att påstå att om man skämtar det är det ett stöd till mord borde gå stick I stäv med hans vilja om yttrandefrihet.
Ja man kan väl lovprisa ett mord inom yttrandefrihetens gränser, det betyder inte att andra kan påpeka att det är olämpligt?