2025-09-11, 16:11
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Jag vet polare som snodde ammunition i lumpen från AK4 och gav till sin farsa. Farsan hade en 30-06 för älgjakten. Som övningsammunition så klart då den är helmantlad
Den patronen passar inte i en 30-06! Men funkar i en 308
Citera
2025-09-11, 16:12
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
You will never live in a society when you have an armed citizenry and you won’t have a single gun death. That is nonsense. It’s drivel. … I think it’s worth to have a cost of, unfortunately, some gun deaths every single year so that we can have the Second Amendment to protect our other God-given rights. That is a prudent deal. It is rational.
- Charlie Kirk, 2023 TPUSA event.

Han offrade sig själv för rätten att alla ska ha vapen. Modigt. 🙏

Han får det att låta så heroiskt, "Protect our other God-given rights". Vet han inte att andra tillägget är rätten att skjuta sönder ölburkar och en och annan melon på helgerna.
Citera
2025-09-11, 16:13
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RottenHades
Där ser man. Att bli skjuten av en .30-06 är inge kul, dock det är inget vapen - det är en kaliber

Edit: Kulan var en .30-06 och avfyrades av ett "bolt-action" Mauser gevär. Återstår att se vad FBI har att säga.

Var har du infon ifrån om vapnet? Kan själv inte hitta någonting
Citera
2025-09-11, 16:13
Medlem
https://news.sky.com/story/charlie-kirk-latest-manhunt-under-way-for-killer-as-trump-condemns-heinous-assassination-13428517

Bläddrar man ner här så anges avståndet 135m, skytt till mål.
Citera
2025-09-11, 16:14
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Personer som vill riskera dödsstraff eller livsstids fängelse för att göra politiska mord kommer skaffa sig vapen oavsett vilka vapenlagar det finns.

Det är inget politiskt mord. Varifrån får du det?
Citera
2025-09-11, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Ok men då är väl sanningen att man får acceptera mordet på Charlie för att få bära vapen?

Vad gnäller ni då om?
Bara acceptera att smakar det så kostar det?
Vem gnäller? Jag vet inte vad du menar med att "acceptera mordet". Det är ju fortfarande tragiskt och fel att mörda, även om man är för friare vapenlagar. Klarar du inte att förstå det?

Jag kan ju tycka att en bilolycka är tragisk även om jag inte vill förbjuda bilar?
Citera
2025-09-11, 16:15
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Om inte skrattet fastnar i halsen när du tänker på hans fru så har du nog bekräftat att du är psykopat.
Hans fru får väl även hon acceptera att mannen dog för sina ideal, för att man får acceptera nägra mord för att få bära vapen?

Tycker det är lite hyckleri att man nu ska tvingas sörja när man nyss skulle acceptera.
Citera
2025-09-11, 16:16
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Nej ni torskade valet i USA precis som ni kommer torska nästa. Varför tror vänstern begår sånna här mord? Ju för att ni är desperata. Efter det här kommer ni bli ännu färre och ännu mer desperata.

Ni bygger erat hat på svaghet och avundsjuka. Vi hatar er för att ni är onda.

Jag hoppas att det blir storskaligt inbördeskrig. Då kommer ni kränkta snow flakes dö som flugor…

Svenskar som är överinvesterade i Amerikansk politik och framförallt MAGA-rörelsen och Trump är nog bland det mest autistiska vi har.

"Ni torskade valet i USA", efterbliven mening. Du vann inte valet.

Ena stunden försöker du leka en god människa som inte förstår hur folk kan fira Kirks död och i andra stunden så önskar du livet av alla som är vänster. Mongo.
Citera
2025-09-11, 16:16
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Den patronen passar inte i en 30-06! Men funkar i en 308
OK. Då var det 308W hans farsa hade gissar jag.
Citera
2025-09-11, 16:18
Medlem
Vi får väl se om skytten åker fast. Jag gissar att Trump gett alla med kompetens sparken. Spännande att se om detta är början på något och om detta visar att Amerikanarna fått nog. Kanske bara ett önsketänkande från mig som är anti-Trump.
Citera
2025-09-11, 16:18
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Vem gnäller? Jag vet inte vad du menar med att "acceptera mordet". Det är ju fortfarande tragiskt och fel att mörda, även om man är för friare vapenlagar. Klarar du inte att förstå det?

Jag kan ju tycka att en bilolycka är tragisk även om jag inte vill förbjuda bilar?
Men nu sa han att det är Gud som har gett amerikaner rätten att bära vapen.
Borde han då inte träffats i halsen av guds kula?
Citera
2025-09-11, 16:19
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
OK. Då var det 308W hans farsa hade gissar jag.
Det är jag säker på! Det finns några 308 bössor som av nån anledning har svårt att ta den patronen då den skiljer sig lite grann från 308W
Hörde på nyheterna att FBI hittat bössan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in