• 1
  • 2
2025-09-11, 09:55
Medlem
llundberg57s avatar
https://www.expressen.se/nyheter/pol...g-urforbannad/

”‏Vi har hela tiden försökt bidra. Men vi har upptäckt att vi inte släpps in – om vi inte först ger upp vår arabiska och muslimska identitet.”
Inas Alhamwi uppmuntrar dessutom muslimska kvinnor att inte besöka manliga läkare och frisörer eller träna på beblandade gym eller dansa på platser där okända män befinner sig.

Tackar fan att hon ska ge upp sin arabiska identitet!!! Hon ska bete sig som en svensk om vill bo i Sverige! Hur fan kan hon ens tro något annat. Fy fan!
Varför skulle denna ohyra inte utvisas till något arabland? Jag säger sparka ut henne i förra veckan redan!
Citera
2025-09-11, 10:21
Medlem
Det är bara en naturlig utveckling på den kurs detta land haft i årtionden skulle jag säga. Samhällen inom samhället är redan utbrett så jag är mer förvånad att det tagit så lång tid innan invandrare och deras barn själva börjat argumentera för detta. De kan ju fortsätta identifiera sig som muslimer, araber eller vad som helst, med kulturella inslag som kusingiften, hederskultur och strunta helt i svenska språket och ändå få allt.

Jag vet inte riktigt hur man ska sammanfatta det hela, men vi framställer ju oss som ett land fyllt av dumsnälla individer som delar ut pengar och bostäder helt utan motprestation till all världens folk (men allra helst till araber och afrikaner). Sedan skriver media dagligen om hur rasistiska och hemska vi etniska svenskar är, hur illa invandrare behandlas osv. Slutresultatet blir att invandrarna inte alls är tacksamma, utan ser ner på Sverige och svenskarna, ja till och med hatar dem.

Varför vi vill ha det såhär kan man ju fråga sig, men vi har ju röstat för det i 50 år. Det är som det är helt enkelt
Citera
2025-09-11, 10:21
Medlem
Dylika uttalanden bör S-Magda tvingas kommentera vilket gör att hela hennes tvångsblandningspolitik faller platt. Om de parasitiska muslimblattarna från dag ett säger att de inte tänker lyfta ett finger så spelar ju stalinistiska folkomflyttningar ingen roll.

Låt oss vara ärliga, S tror ju inte ens själva på att detta har någon funktion. Däremot blir det en muta till SD-anhängare inom Byggnads och ett sätt att ge sken av att ha en "plan" för att lösa problemen med blattefieringen.
Citera
2025-09-11, 10:38
Medlem
Det är bättre att hon och dom som tycker likadant åker till ett arabland. Jävligt tröttsamt med invandrare som inte vill integreras i det Svenska samhället.
Citera
2025-09-11, 10:44
Medlem
Hellesylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Det är bättre att hon och dom som tycker likadant åker till ett arabland. Jävligt tröttsamt med invandrare som inte vill integreras i det Svenska samhället.

Det lönar sig på sikt. Vi behöver allah invandrare för att hålla gång i ekonomin, rädda välfärden och säkra framtidens pensioner.

Vi måste vara snälla mot allah nya svenskar annars drar de till något annat land och Sverige förlorar sin framtid.

Inas Alhamwi låter som en vettig person, som kan gå mycket långt i svensk politik.
Citera
2025-09-11, 10:48
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Vad gör hon då här? har man dessa åsikter så tycker jag man ska bli utvisad direkt.
Citera
2025-09-11, 11:11
Medlem
Detta jävla daltande med flyktingar, invandrande arbetskraft, ensamkommande problem till ungdomar som kommer hit.
Finns ett talesätt som heter " Ta Seden Dit Man Kommer" Har dom flytt från krig, religion eller annat så kan dom lämna det hemma i det land dom flytt ifrån. Vill de inte lära sig svenska seder o språk så kan de simma hem igen eller till ett annat jävla muslimland.
Överlämnar ordet till Magdalenas och hennes parti som inte såg det komma förrän det var försent, skulle vilja höras hennes förklaring varför det blivit som det blivit utan att hon ska skylla ifrån sig på andra partier. Det är ju allmänt känt att det funnits några landsförrädare i sossarnas partitopp.
Citera
2025-09-11, 11:14
Medlem
Muslimerna som kommer till Sverige i stort antal ser nog inte att de ska bevara Sverige svenskt, utan mer att de får ett nytt fint land att bebo (själva). I det längre perspektivet om 50-75 år så har de såklart rätt i sitt antagande med den politik som våra kära politiker omhuldar.

Den enda missräkningen kanske då blir att landet blir inte så fint som det var, jag tippar att om 80-100 år så vill även muslimerna finna ett nytt fint land att bebo eftersom de precis som i sina hemländer fått det lite väl för eländigt.
Citera
2025-09-11, 13:02
Medlem
maktspels avatar
Jag förstår inte riktigt. Å ena sidan säger Alhamwi att hon vill hålla sig utanför samhället. Samtidigt skryter hon om att hon minsann är del av samhället: "- Vi går ofta till den öppna förskolan, träffar barnens sjuksköterska nästan dagligen, har kontakt med familjerådgivaren och deltar i alla aktiviteter och föräldrakurser som erbjuds".

(Är det förresten en normal del av integrering i samhället att träffa sjuksköterska nästan dagligen, eller vad handlar det om?)

Sedan hotar hon med att lämna Sverige. När Mohamsson svarar att det inte vore någon förlust, svarar Alhamwi med att kritisera Mohamssons värderingar. Borde hon inte vara glad över att Mohamssons stödjer hennes planer?
Citera
2025-09-11, 13:06
Medlem
Vönta nu, så islam kommer aöltid islamisera med andra ord. Islam och araber kommer först, sen Sverigw.

Och hon är förvånad över att ingen vill ha med henne att göra?

Islam är t.o.m en större offermwntqlitet än vad judendomen är. Falsk, gnällig och parasiterande inom alla parametrar.

Varför göder vi dessa köttsäckar utan egna överlevnadsinstinkter?
Citera
2025-09-11, 13:12
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
https://www.expressen.se/nyheter/pol...g-urforbannad/

”‏Vi har hela tiden försökt bidra. Men vi har upptäckt att vi inte släpps in – om vi inte först ger upp vår arabiska och muslimska identitet.”
Inas Alhamwi uppmuntrar dessutom muslimska kvinnor att inte besöka manliga läkare och frisörer eller träna på beblandade gym eller dansa på platser där okända män befinner sig.

Tackar fan att hon ska ge upp sin arabiska identitet!!! Hon ska bete sig som en svensk om vill bo i Sverige! Hur fan kan hon ens tro något annat. Fy fan!
Varför skulle denna ohyra inte utvisas till något arabland? Jag säger sparka ut henne i förra veckan redan!
En fråga. Har du gett upp din svenska identitet eftersom du bor i Nordamerika? Pratar och tänker du på engelska? Skippar svensk julmat för amerikansk dito? Har du börjat ogilla sill och Kalles kaviar? Firar du midsommar? Kryddar du nubbe hemma? Lyssnar på svensk TV och svensk musik och läser nyheterna från hemlandet? Varför vill du inte bli amerikan och ge upp dina gamla traditioner och kultur från det land du uppenbart inte ville bo kvar i?

Förstår du poängen jag vill göra?
Citera
2025-09-11, 14:02
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
En fråga. Har du gett upp din svenska identitet eftersom du bor i Nordamerika? Pratar och tänker du på engelska? Skippar svensk julmat för amerikansk dito? Har du börjat ogilla sill och Kalles kaviar? Firar du midsommar? Kryddar du nubbe hemma? Lyssnar på svensk TV och svensk musik och läser nyheterna från hemlandet? Varför vill du inte bli amerikan och ge upp dina gamla traditioner och kultur från det land du uppenbart inte ville bo kvar i?

Förstår du poängen jag vill göra?
Du har alltså inte fattat att jag inte längre bor i USA. Bor i Australien nuförtiden och jag är mera australisk än många av de infödda; pratar BARA engelska, har australiskt pass, jag kan nationalsången Advance Australia Fair, min sport är rugby league, alla jag känner och umgås med är australiensare. Men jag levde likadant när jag bodde i USA, jag vill verkligen vara en del av landet jag bor i, inte bo i något jävla mini-sverige utomlands.
Så du kan ta dina jävla teorier och stoppa upp dom i ditt arsle.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in