Det är bara en naturlig utveckling på den kurs detta land haft i årtionden skulle jag säga. Samhällen inom samhället är redan utbrett så jag är mer förvånad att det tagit så lång tid innan invandrare och deras barn själva börjat argumentera för detta. De kan ju fortsätta identifiera sig som muslimer, araber eller vad som helst, med kulturella inslag som kusingiften, hederskultur och strunta helt i svenska språket och ändå få allt.
Jag vet inte riktigt hur man ska sammanfatta det hela, men vi framställer ju oss som ett land fyllt av dumsnälla individer som delar ut pengar och bostäder helt utan motprestation till all världens folk (men allra helst till araber och afrikaner). Sedan skriver media dagligen om hur rasistiska och hemska vi etniska svenskar är, hur illa invandrare behandlas osv. Slutresultatet blir att invandrarna inte alls är tacksamma, utan ser ner på Sverige och svenskarna, ja till och med hatar dem.
Varför vi vill ha det såhär kan man ju fråga sig, men vi har ju röstat för det i 50 år. Det är som det är helt enkelt