2025-09-11, 08:50
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Som flera påpekat är det inte svårt att träffa ett stillasittande mål på 200 meter med ett gevär, vilket som helst egentligen, så länge man har stöd. Det klarar vilken kompetent jägare eller person med militär bakgrund som helst. Dessutom siktar en erfaren skytt inte mot halsen, den träffytan är alldeles för liten, så skottet är nog att betrakta som en "halvmiss". Så man kan inte dra några särskilt långtgående slutsatser alls om skyttens identitet utifrån tillvägagångssättet, förutom att skytten troligtvis var väl förberedd, det var knappast ett impulsdåd.

Hämndmotiv kanske? Kirk hade ju tidigare uttalat sig lite nonchalant om masskjutningar som ett pris man får betala, någon som förlorat en anhörig i en masskjutning (ganska många personer) kan ju vilja statuera exempel med honom.

Med tanke på beskjutningen av Trump, är det inte konstigt att säkerheten på taken är större? Nu är det självklart inte lika stort säkerhetspådrag för Kirk som för Trump. Men att hålla koll på tak med "bra potential" borde inte vara allt för svårt. Speciellt om det rör sig om ett avstånd på 200m.

Det är sorgligt att folk, oavsett vilken politisk sida, ska behöva sitta bakom skottsäkert glas för att kunna genomföra öppna debatter. Usa är en jävla röra. Saknar tiderna när presidentkandidaterna behandlade varandra med respekt, och inte bara försökte håna varandra.
Citera
2025-09-11, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Jag tror skytten var inskjuten på geväret utan ljuddämpare, det lät som ett ljuddämpat vapen på klippen. Så kulans hastighet blev lägre så kanske han hade siktet ställt på 200m och siktade på huvudet.
En van skytt vet förstås sådant men det kan vara så enkelt.
Helt klart halvmantlad kula kanske en 308 Winchester.

Normala ljuddämpare påverkar inte hastigheten, men det kan ju hända att träffpunkten påverkas. Konstigt dock om en van skytt skulle skjuta in vapnet utan dämpare. Kalibern kan jag inte uttala mig om, men det är ju inget märkvärdigt skott så troligtvis inte heller någon märkvärdig kaliber.
Citera
2025-09-11, 08:52
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMcJill-Phd
Problemet med ditt argument är att "redneck-hillabillies" inte har något som helst motiv att mörda Kirk vars åsikter de huvudsakligen sympatiserar med, medan våldsvänstern, som sedan länge hatat Kirk med en passion, anser sig ha alla skäl i världen att ta honom av daga.
Du fantiserar om motiv, vilka motiv har galningar??
Och de flesta galningar med vapen i US är inga vänster inte.
Citera
2025-09-11, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Vänstern är alltid våldsammast. Två mordförsök på Trump och nu detta attentat. Det är aldrig några högerungdomar som förföljer vänsterpolitiker och skriker och skränar.

Missat dåden mot Pelosi och Hortman?
Citera
Medlem
Sven5678s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Gammal term för klass 1 gevär ämnade för jakt i Sverige med kaliber så stor kaliber som används i sverige för jakt (även om nu .308 är vanligare då den är billigare och gör jobbet lika bra och smäller inte lika högt). Termen kommer från tyskan...

Ps. ogooglat från gammalt (läs dåligt) minne. ds
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
ett vanligt kulvapen (gevär) med kikarsikte och hög kaliber, som vanligen används för älgjakt
Ok, ett repetergevär alltså. Vill inte titta på videon men är inte vanligaste geväret i staterna typ
.222/.223 Remington automat, går väl att köpa likt folk köper mjölk o smör i andra länder
Citera
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Du menar att du själv är en god människa som önskar någons barn skadas och föräldrar brinna inne?

Har inte sagt att jag är god.
Citera
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Förbannade vänstersvin och troligtvis en demokrat - kanske trans, som begått detta politiska mord - detta då CK verkligen satt åt dessa och lämnat många vid podiet med byxorna nere. Höll inte med om allt men han var intelligent och vältalig och detta kan såklart inte skrikvänstern tåla. Detta är ett typiskt sätt för den amerikanska anti-högern att kväsa debatten och yttrandefriheten. Mycket av det han sa var sunt förnuft, kryddat med lite för mycket religiositet, för min smak. Men, i det stora hela en man jag gillade att lyssna på, för det mesta. Inte följt Kirk mer än ett par månader, men slika mord berör!

Förbannade mördarsvin!

"Vältalig"? Har du sett han debattera? Han undviker att svara på frågor, pratar över personer, drar fakta ur röven och använder sig av sina MAGA-bros i publiken som hurrar så fort han säger något halvt hånande. Personer som Kirk bidrar inte till någonting annat än att splittra ett redan splittrat land.

Kolla när han försöker debattera på riktigt istället: https://youtu.be/dkiM-z0Mzyg?si=9uZSA0IbNkMBuxoP
Citera
2025-09-11, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Finns det något töntigare än folk online som hyllar mord? Menar inte bara i detta fall, utan rent generellt. Det är bara så dekadent, konstigt och allmänt trasigt beteende. Men antar att dessa tuffingar känner sig riktigt coola

Rekommenderar ingen att kolla på videon, för övrigt. Önskar jag hade avstått.

Detta är specifikt för vänstern. Inte ovanligt att man hör vänsterfolk här hemma i Sverige som önskar livet ur Trump, Åkesson osv. Jag har aldrig hört en högermänniska önska livet ur någon vänstermänniska faktiskt. Inte ens här på Flashback.
Citera
2025-09-11, 08:54
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Normala ljuddämpare påverkar inte hastigheten, men det kan ju hända att träffpunkten påverkas. Konstigt dock om en van skytt skulle skjuta in vapnet utan dämpare. Kalibern kan jag inte uttala mig om, men det är ju inget märkvärdigt skott så troligtvis inte heller någon märkvärdig kaliber.
Ja jag tror inte heller det är en märkvärdig kaliber men te x 308 ger inte mycket rök ifrån sig.
Citera
2025-09-11, 08:56
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
FBI kommer nog kolla studentgruppen som bjöd in honom extra noga då dessa borde suttit på "förhandsinformation" om tid- och plats så att skytten kunnat reka i god tid före...
Citera
2025-09-11, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dildobagginz
”To offend a strong man, tell him a lie; to offend a weak man, tell him the truth.”

Fattar inte vad du menar riktigt men försöker tolka det?

Vänstern är svag och han sa därför sanningen. Vänstern blev arg och sköt honom?????

Försök kämpa igenom dina inlägg mer så man fattar direkt och slipper gissa vad du menar.
Citera
2025-09-11, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Detta är specifikt för vänstern. Inte ovanligt att man hör vänsterfolk här hemma i Sverige som önskar livet ur Trump, Åkesson osv. Jag har aldrig hört en högermänniska önska livet ur någon vänstermänniska faktiskt. Inte ens här på Flashback.

Grattis, jag har varit här i typ 20 år. Detta är hall of fame material, bland det mest idiotiska jag sett någon skriva
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in