2025-09-11, 00:55
Medlem
RottenHadess avatar
Kirk har alltid varit en pro-israelisk grabb som har velat det bästa för Israel. Jag tror ej att Mossad skulle ligga bakom ett sådant dåd, då det inte gynnar dem på något sätt.

Skulle nog säga utan tvekan att GM är vänster. Likt det vi såg med Trump så tror jag att GM är störd och ville helt enkelt tysta Kirk.

Tror ej det är bra att dra in Israel i detta, ser alldeles för många som gör det. Ej logiskt. Om något så hade det varit en pro-palestinsk GM.

Citat:
Ursprungligen postat av Pedri
Skulle det kunna vara Israel som ligger bakom? Netanyahu verkar sitta uppe hela natten och tweetar vilken god vän och kämpe för Isreal och friheten som har dött. Misstänksamt aktiv.

Det slår även två flugor i en smäll, om man har en helt förvriden människofientlig nazistisk världsbild som man under några omständigheter givetvis förstås inte ska ha.

Ett, får bort fokus från det rasistiska mordet i tunnelbanan på den smäckra Ukrainskan samt den växande kritiken och momentumet mot icke vita människor i USA. Två, nu är man en skjutande galning om man kritiserar Israels förkämpar i för starka ordalag.

Charlie Kirk har Israel hundratals av i USA. Är det värt att en av dem dör för att alla andra ska få mer vind i seglen nu när opinionen varit mot dem ett tag? Ja skulle jag säga.
Citera
Avslutad
Ska tydligen ha fångat dåren enligt Kash Patel. Kanske inte var någon expert, trots allt.
Citera
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Rubrik justerad då Kirk bekräftas ha avlidit. Utgången rubrik: ”MAGA-profilen Charlie Kirk skjuten”

/Mod

Datumet är fel!
Citera
2025-09-11, 00:56
Medlem
Förstår inte vad alla pratar om att Kirk skulle ha stått för någon slags hatretorik eller att han provocerat fram detta? Jag tycker Trump ofta uttrycker sig illa, olämpligt och försämrar debattklimatet. Men Charlie Kirk?

Han har ju ställt upp i massa möjliga samtal och pratar med folk på ett väldigt sansat och bra sätt. Det är ju därför han varit så effektiv också, många yngre som tycker att han är vettig. Förstås därför han anses farlig och måste bort. Får hoppas att detta tragiska får leda till något positivt till slut.
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Datumet är fel!
Stämmer, fixat nu!
Citera
Medlem
kromosomxyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Du sitter och snyftar i din offerkofta. Yttrandefriheten lever vidare, Charlie Kirk gör det inte.

Ska du låtsas att Nordkorea inte är ditt drömland?
Så då anser du att om någon yttrar sina åsikter då har rätt att bli mördad. Sök hjälp!

Angående offerkofta är det nog du som har en hel garderob av sådana klädesplagg. Jag är stark anhängare till yttrandefrihet. Det är inte du med dina argument. Oavsett om argumenten är starkt vänstra eller starkt högra.

Om det är någon som gillar Nordkorea så är det du.
Citera
2025-09-11, 00:57
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Förstår inte vad alla pratar om att Kirk skulle ha stått för någon slags hatretorik eller att han provocerat fram detta? Jag tycker Trump ofta uttrycker sig illa, olämpligt och försämrar debattklimatet. Men Charlie Kirk?

Han har ju ställt upp i massa möjliga samtal och pratar med folk på ett väldigt sansat och bra sätt. Det är ju därför han varit så effektiv också, många yngre som tycker att han är vettig. Förstås därför han anses farlig och måste bort. Får hoppas att detta tragiska får leda till något positivt till slut.

De halvvettiga inom vänstern kommer lämna vänstern i och med detta dåd.
Citera
2025-09-11, 00:57
Medlem
skraeckodlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda

Charlie Kirks egen syn på politiskt våld är intressant i sammanhanget:

Citat:
"“Why has he not been bailed out?” Kirk said Monday on his podcast of the man who allegedly beat House Speaker Nancy Pelosi‘s husband Paul with a hammer last Friday. “By the way, if some amazing patriot out there in San Francisco or the Bay Area wants to really be a midterm hero, someone should go and bail this guy out, I bet his bail’s like thirty or forty thousand bucks.” With a smirk, he added: “Bail him out and then go ask him some questions.”

https://www.rollingstone.com/politics/politics-news/charlie-kirk-bail-out-alleged-paul-pelosi-attacker-1234621493/
Citera
2025-09-11, 00:58
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
Är det antalet lagliga vapen i rotation i Sverige som bidragit till alla dessa skjutningar och sprängningar?

Efter Rickard Anderssons skolskjutning förbjöds det halvautomatiska(?) vapnet han använde sig mest av ganska omgående.

Tänk dig nu flera såna dåd per år, utförda av samma typ av människa som Rickard Andersson, massor med ihjälskjutna skolbarn per år.....och absolut inget görs för att förebygga dessa dåd.

Man kan inte både montera ner psykatrin (som man gjort i USA) och sälja militärvapen mer eller mindre helt fritt till privatpersoner utan några vidare bakgrundskontroller.
Citera
2025-09-11, 00:59
Medlem
Pedris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RottenHades
Kirk har alltid varit en pro-israelisk grabb som har velat det bästa för Israel. Jag tror ej att Mossad skulle ligga bakom ett sådant dåd, då det inte gynnar dem på något sätt.

Skulle nog säga utan tvekan att GM är vänster. Likt det vi såg med Trump så tror jag att GM är störd och ville helt enkelt tysta Kirk.

Tror ej det är bra att dra in Israel i detta, ser alldeles för många som gör det. Ej logiskt. Om något så hade det varit en pro-palestinsk GM.
Ok ett tankeexpriment. Är det like lätt att gå in på twitter och skriva " Americans who support Israel are useless cucks who should be prosecuted for treason" som det var för 5 timmar sen och få med sig 10k likes från twitterhögern?
Senast redigerad av Pedri 2025-09-11 kl. 01:02.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Ett jävla tjat om "vänstern" i denna tråd. Från den "goda" högern som jublar dagligen över Israels slakt i Gaza.
Vänsterfanatiker eller högerfanatiker, ni är precis samma skit.
Till och med den där sjuka inbillningen att just er sida är den goda...

Bara goys som stöttar Israel, har inget med höger eller vänster att göra.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Som jag misstänkte så är det väldigt många som vill se demokratblod rinna efter detta. Kirk var helig för MAGA.

Någon typ av vedergällning kommer sannolikt komma.

Demokrater på relativt höga positioner kommer bli dödade inom en snar framtid. Antingen det eller så blir det många demokratväljare på något event.
Senast redigerad av Tuor 2025-09-11 kl. 01:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in