2025-09-11, 00:49
Medlem
skraeckodlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Nej, det var en person som sköts. Ett ökänt avskum som tycker det är bra med våld mot meningsmotståndare.

https://www.yahoo.com/entertainment/turning-point-usa-founder-charlie-211415069.html?guccounter=1
Hade ingen aning om att han förespråka våld mot meningsmotståndare. Intressant att Charlie Kirk förespråka politiskt våld.
Citera
2025-09-11, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickeymus
Utan att rättfärdiga detta på något vis, enbart täppa till kakhålet på dig med anledning av ditt påstående (på inget vis komplett, men en lista på personer i politisk ställning eller som pga politisk bakgrund mördats):

Sverige
Olof Palme
Anna Lindh
Norge
77 personer på Utøya och i Oslo
USA
Melissa Hortman, demokrat
Malcolm X, 1965
Orlando Letelier, 1976
Leon Trotsky, 1940
Frankrike
Jean Jaure, 1914
Carlo & Nello Rosselli, 1937
Tyskland
Rosa Luxemburg, 1919
Karl Liebknecht, 1919
Finland
Onni Happonen, 1930
Japan
Inejirō Asanuma, 1960
Storbritannien
Jo Cox, 2016
Sydafrika
Chris Hani, 1993
Colombia
Jorge Eliécer Gaitán, 1948
Gabriel Santamaría, 1989
Martín Gutiérrez, 1989
Guatemala
Alberto Fuentes Mohr, 1979
Brasilien
Marielle Franco, 2018
Chico Mendes, 1988
Chile
Salvador Allende, 1973
Honduras
Berta Cáceres, 2016
Slovakien
Ján Kuciak & Martina Kušnírová, 2018
Malta
Daphne Caruana Galizia, 2017

Du kan för övrigt kika igenom sammanfattningen av denna, gällande vilken ”grupp” som står för lynchandet:

https://www.congress.gov/118/meeting/house/115286/documents/HHRG-118-GO00-20230208-SD008.pdf

Igen, utan att på något vis rättfärdiga ett fruktansvärt brott.

Palmes mördare har ju ingen hittat än så det är ett märkligt namn på listan.
Anna Lindhs mördare var ju komplett blåst i skallen, och det var väl heller inte politiskt betingat i benämningen vänster/höger?
Citera
2025-09-11, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Trump undkom med ett hårsmån från att bli en legend han själv förra gången.
Tack gode gud för det.
Citera
2025-09-11, 00:50
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vänstern och högern i USA är lika urspårade båda två. Den amerikanska högern har spårat ur fullständigt i och med Trumps comeback på scenen.

Jag tror enda lösningen är om demokraterna lyckas skärpa till sig och få fram en lika stark och karismatisk kandidat som Obama.

Ni kommer inte få se DNC vid makten på flera decennier. Ni tappar så många röster på det här då fler och fler tar avstånd från era antidemokratiska fascistiska terroristmetoder.

Ni har aldrig varit så splittrade och svaga som nu, era ledare är skit och värre blir det. Framtiden är REPUBLIKANSK!
Citera
2025-09-11, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vänstern och högern i USA är lika urspårade båda två. Den amerikanska högern har spårat ur fullständigt i och med Trumps comeback på scenen.

Jag tror enda lösningen är om demokraterna lyckas skärpa till sig och få fram en lika stark och karismatisk kandidat som Obama.

Ja du är en dum kvinna så du tror att USA behöver mer massinvandring och laglöshet.
Citera
2025-09-11, 00:51
Medlem
Pedris avatar
Skulle det kunna vara Israel som ligger bakom? Netanyahu verkar sitta uppe hela natten och tweetar vilken god vän och kämpe för Isreal och friheten som har dött. Misstänksamt aktiv.

Det slår även två flugor i en smäll, om man har en helt förvriden människofientlig nazistisk världsbild som man under några omständigheter givetvis förstås inte ska ha.

Ett, får bort fokus från det rasistiska mordet i tunnelbanan på den smäckra Ukrainskan samt den växande kritiken och momentumet mot icke vita människor i USA. Två, nu är man en skjutande galning om man kritiserar Israels förkämpar i för starka ordalag.

Charlie Kirk har Israel hundratals av i USA. Är det värt att en av dem dör för att alla andra ska få mer vind i seglen nu när opinionen varit mot dem ett tag? Ja skulle jag säga.
Senast redigerad av Pedri 2025-09-11 kl. 00:54.
Citera
2025-09-11, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalionn
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Skillnaden är väl att Högern inte mördar folk på det viset.

Helt jävla irrelevant på vilket sätt brottet begås, hela argumentet var att samma brott har begått av högersidan. Men du har rätt jag borde ha läst igenom din kommentar bättre. Jag argumenterade för att läsa att man skyller på tokhögern när samma brott har skett på högersidan.

Breivik är väl ett bra exempel.
Jag svarar på mina egna frågor idag.
Citera
2025-09-11, 00:52
Medlem
Citat:
Palmes mördare har ju ingen hittat än så det är ett märkligt namn på listan.
Anna Lindhs mördare var ju komplett blåst i skallen, och det var väl heller inte politiskt betingat i benämningen vänster/höger?

Olof Palme
Ja, du vill alltså göra gällande att det förmodligen var vänsterorienterade personer som stod för skjutandet där? Eller kanske nån måttfull individ i mitten? Eller personen som sköt Palme visste inte vem det var han/hon sköt? Alltså hör du dig själv?

Anna Lindh
Det går inte att vara säker gällande Anna Lindhs mördare, men mördaren var nog inte allför opåverkad av sin uppväxt/far som hade stött på serbiska nationalister. Ann Lindhs uttalade kritik mot serbisk nationalism under Balkankriget, var nog inte jättepopulär i det hemmet. Givetvis skulle mördaren aldrig erkänna politiska motiv. Men visst, går inte att säga säkert. Gällande galen eller ej, är det rätt irrelevant. Ämnet gällde motiv utifrån politisk åskådning.

Du eller nån gjorde ett påstående. Det blev bemött/falsifierat. Tänker du stå kvar vid ditt påstående, eller tänker du förhålla dig till något av det som anses vara grundförutsättningen vid argumentation och släppa din ståndpunkt? Uppriktigt nyfiken.
Senast redigerad av mickeymus 2025-09-11 kl. 01:07.
Citera
2025-09-11, 00:53
Medlem
kromosomxyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkistan
Börja grina.
Kom med argument som är av värde. Du likt flera tycker att det var bra att han blev mördad. Varför?

Väx upp och förstå att den här händelsen kommer inte föra med sig något gott över huvud taget. Vad blir bättre, enligt dig, av detta kallblodiga mord?

Jag slår vad om att du inte kan komma med ett enda vettigt argument som är begripligt.

Att en person för en debatt i en öppen miljö och är saklig blir mördad, vad är det som du anser är bra med det?

Vad sägs om motsvarande skulle ske i Sverige? Oavsett vilken politiker det handlar om. Kom nu inte och gråt över att Kirk inte var en politiker, han hade en tydlig ståndpunkt inom politiken. Det vet du mycket väl.
Citera
2025-09-11, 00:53
Moderator
farbror_barbros avatar
Rubrik justerad då Kirk bekräftas ha avlidit. Utgången rubrik: ”MAGA-profilen Charlie Kirk skjuten”

/Mod
Citera
2025-09-11, 00:54
Avstängd
dansquelcass avatar
Bödlarna var förmodligen trötta på att tusentals miljoner amerikanska dollar förskingrades av Israel årligen och valde att agera patriotiskt och tysta denna jude.

Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Skratta på ni. Ni tokvänster är inte bättre än islamisterna som åker runt i bilkortege, firar och tjuter och viftar palestinaflaggor när civila judiska barnfamiljer slaktas i sina hem.
Citera
2025-09-11, 00:54
Avslutad
Citat:
Breivik är väl ett bra exempel.
Jag svarar på mina egna frågor idag.

Tog argumenta i helhet. Räknas Breivik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto