2025-09-09, 13:40
Medlem
Idiamin95s avatar
Jag har läst igenom detta nu ordentligt. Det spelar ingen roll. Dem stoppar allt, antingen på rutin eller ifall dem misstänker något. OM det är så att dem flaggat avsändaren nu när dem hittat något som inte stämmer så kommer förmodligen allt stoppas. Förmodligen håller dem kvar grejerna tills ny klassning kommer och förstör grejerna. Som jag fattat det så är de inte olagligt nu, och man riskerar endast förlora sina pengar. Då ss förmodligen inte kommer göra någon återbetalning.

Citat:
Ursprungligen postat av Tomataromat
Är det säkrare att beställa med DHL express eller spelar det ens någon roll?
Citera
2025-09-09, 13:41
Medlem
Idiamin95s avatar
DHL express

Citat:
Ursprungligen postat av Helloyou32
Hvordan bestilte du? Med dhl express eller ups?
Citera
2025-09-09, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiamin95
Jag har läst igenom detta nu ordentligt. Det spelar ingen roll. Dem stoppar allt, antingen på rutin eller ifall dem misstänker något. OM det är så att dem flaggat avsändaren nu när dem hittat något som inte stämmer så kommer förmodligen allt stoppas. Förmodligen håller dem kvar grejerna tills ny klassning kommer och förstör grejerna. Som jag fattat det så är de inte olagligt nu, och man riskerar endast förlora sina pengar. Då ss förmodligen inte kommer göra någon återbetalning.

Härligt. Hoppas verkligen det är som du säger och att SS har i sina köpvillkor att dom är ersättningsskyldiga vid beslag så ni konsumenter inte blir drabbade. Vilket jävla brakfiasko det skulle kunna bli isåfall. 😂
Citera
2025-09-09, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomataromat
Är det säkrare att beställa med DHL express eller spelar det ens någon roll?

Min killgissning är att Postnord tar över leveransen efter ups levererat det till Sverige, medans om du väljer att dhl går det genom dem hela vägen. Inte säker så ta det med en nypa salt
Citera
2025-09-09, 15:07
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Två nyskapade konton talar illa om SS, ingen annan verkar ha haft problem.

Kan det vara så att om x antal dagar/veckor så kommer det en ny leverantör som skickar inrikes men till dubbla priset?

Jag kan ha jättefel men det luktar... fejk.

Förstörandelagen nämner att förstöra ämnen där diskussioner pågår om att klassa ämnet. 7-oh har diskuterats i kratom klassningen och lämnades utan åtgärd. Skulle tro att tullen inte får förstöra det med hänvisning till förstörandelagen.

Men men, allt är bara spekulation tills det kommer fler berättelser.
Citera
2025-09-09, 15:09
Medlem
Idiamin95s avatar
Dem tar inte ansvar för detta. Står dock inget om just detta i deras köpevillkor så det blir intressant om fler åker på samma och de ska behöva betala tillbaka massa pengar och förlora produkterna. Vi får se. De befinner sig inom EU så de är inte helt utanför lagens långa armar.

Citat:
Ursprungligen postat av fruktfabrik
Härligt. Hoppas verkligen det är som du säger och att SS har i sina köpvillkor att dom är ersättningsskyldiga vid beslag så ni konsumenter inte blir drabbade. Vilket jävla brakfiasko det skulle kunna bli isåfall. 😂
Citera
2025-09-09, 15:16
Medlem
Idiamin95s avatar
Så bara för att man skapat ett nytt konto så är man inte trovärdig? Jag är övertygad om att de fler som kommer få samma problem som jag. Ju fler som beställer ju större risk att tullen börjar granska.
Dem kan likaväl hålla kvar det om myndigheterna anser att detta inom en snar framtid kommer kunna klassas och att det är en fara.

Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger

Kan det vara så att om x antal dagar/veckor så kommer det en ny leverantör som skickar inrikes men till dubbla priset?

Förstörandelagen nämner att förstöra ämnen där diskussioner pågår om att klassa ämnet. 7-oh har diskuterats i kratom klassningen och lämnades utan åtgärd. Skulle tro att tullen inte får förstöra det med hänvisning till förstörandelagen.

Citera
2025-09-09, 15:28
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Dem tar inte ansvar för detta. Står dock inget om just detta i deras köpevillkor så det blir intressant om fler åker på samma och de ska behöva betala tillbaka massa pengar och förlora produkterna. Vi får se. De befinner sig inom EU så de är inte helt utanför lagens långa armar.

Citat:
Så bara för att man skapat ett nytt konto så är man inte trovärdig? Jag är övertygad om att de fler som kommer få samma problem som jag. Ju fler som beställer ju större risk att tullen börjar granska.
Dem kan likaväl hålla kvar det om myndigheterna anser att detta inom en snar framtid kommer kunna klassas och att det är en fara.

Jag är ganska säker på att det stod att SS inte är ansvariga när dom väl skickat produkterna och att vid eventuella problem med leveransen får man vända sig till transportbolaget.

Och som jag sa, jag kan ha fel, kanske har tullen börjat slå ner hårt och stoppar många eller alla leveranser. Om så är fallet bör det snart skrivas ganska mycket om det här från konton som är äldre än någon/några dagar.
Citera
2025-09-09, 15:32
Medlem
Idiamin95s avatar
Aa du har rätt. Vi väntar på att äldre konton kan bekräfta om att mitt paket är stoppat.

Citat:
Jag är ganska säker på att det stod att SS inte är ansvariga när dom väl skickat produkterna och att vid eventuella problem med leveransen får man vända sig till transportbolaget.

Och som jag sa, jag kan ha fel, kanske har tullen börjat slå ner hårt och stoppar många eller alla leveranser. Om så är fallet bör det snart skrivas ganska mycket om det här från konton som är äldre än någon/några dagar.
Citera
2025-09-09, 17:18
Medlem
Citat:

Haha "talar illa om SS". Konspirationsteoretiker? Jag tror inte jag uttryckt något utom en förhoppning att det stämmer att tullen identifierat och riktat in sig på SS försändelser men om någon tar mina förhoppningar som indikativt på att det är så är jag väl nöjd. Hoppas personligen att detta blir en kortlivad substans och comeback av SS.
Citera
2025-09-09, 18:24
Medlem
fetagamlakommunists avatar
Citat:

Bara en person hittills som har problem att få hem än verkar det som. Till honom (jag utgår ifrån att det är sant): pls ha is i magen. Det kommer nog och annars är det guds tecken på att detta inte var någonting för dig.

Den andra personen är bara salty för att SS gick ut med dessa "farliga" produkter.

DHL verkar alltså något mer risky just nu förutsatt att det Idiamin95 säger är sant, men men vi får väl se för produkterna är ju inte förverkade än.
Citera
2025-09-09, 18:27
Medlem
SmokeFrees avatar
Är det bättre att lägga en tablett under tungan och låta den smälta? Har bara svalt allt helt Kan det vara därför effekten varit svag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in