2025-09-08, 22:12
Avstängd
67arigGubbes avatar
Vad säger ni alla nu? Efter denna match!
Citera
2025-09-08, 22:13
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe

Att alla dessa inkvoterade Stockholm charlataner måste sluta tas ut.
Citera
2025-09-09, 04:04
Medlem
Citat:
Man bara spelar i allsvenskan i fotboll?

Anser ni att en spelare är tillräckligt bra om man bara spelar i denna liga?
Man ska alltså ställs mot världslag med världens bästa spelare samlade i sina länder och man själv kommer från ”knatteligan” ala allsvenskan.

Jag tycker absolut inte man ska få vara med! Oavsett om du spelat i proffsligor förr och är tillbaka i allsvenskan, detta bevisar ju uppenbarligen att spelaren är urkass och inte platsar bland bättre spelare helt enkelt.

Tänk Soletros och Olsen.
Hur i helvetete får de vara med och leka med de stora grabbarna? Tycker ni det är rätt? Ska en spelare inte ha mer klass än så för att representera vårt land!?

Förövrigt bör Klanen Ekdal uteslutas helt med.

Ja jag tycker förbundskaptenen ska få ta med vilka spelare som helst oavsett liga, vi har ju också exempel på spelare i allsvenskan som lyckats bra i landslaget. T.ex. Tomas Ravelli och som reserver Lars Eriksson, Stefan Rehn och Pontus Kåmark.
Citera
2025-09-09, 04:05
Medlem
Citat:

Däremot MÅSTE ju inte öfrbundskaptenen ta ut allsvenska spelare och det finns alltid utrymme att diskutera om de borde haft en annan startelva, med eller utan allsvenska spelare.
Citera
2025-09-09, 07:23
Medlem
Citat:
Man bara spelar i allsvenskan i fotboll?

Anser ni att en spelare är tillräckligt bra om man bara spelar i denna liga?
Man ska alltså ställs mot världslag med världens bästa spelare samlade i sina länder och man själv kommer från ”knatteligan” ala allsvenskan.

Jag tycker absolut inte man ska få vara med! Oavsett om du spelat i proffsligor förr och är tillbaka i allsvenskan, detta bevisar ju uppenbarligen att spelaren är urkass och inte platsar bland bättre spelare helt enkelt.

Tänk Soletros och Olsen.
Hur i helvetete får de vara med och leka med de stora grabbarna? Tycker ni det är rätt? Ska en spelare inte ha mer klass än så för att representera vårt land!?

Förövrigt bör Klanen Ekdal uteslutas helt med.

Min tro är att med rätt taktik och ett lag som är samspelta och gör jobbet tillsammans och inte är några divor som tror dom är något vinner mot lag som har enstaka stjärnor, jag ser fotboll som schack där vissa positioner nte kräver annat än att springa mycket och ha ett bra spelsinne!

När det kommer till målvakt är det samma sak där, en 3 backlinje kräver en målvakt med bra fötter och spelar utanför målområdet en "fjärdeback" Är Robin Olsen det? Nä det anser jag inte likaså Ekdal ska inte spela i en 3 backlinje han har inte dom egenskaper som krävs! Men är det verkligen deras fel?
Du har 2 alternativ antingen spelar du med en taktik efter spelarmaterialet, alternativt spelar spelare som passar taktiktiskt.
Så det här får dansken ta på sig!
Citera
2025-09-09, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
De flesta allsvenska lagen hade gjort det bättre än det Sverige presterar mot Kosovo.

Kosovo hade ju läst Sverige som en öppen bok, skriven av en barnboksförfattare, Sverige däremot trodde att man bara kunde gå ut och lira lite boll, ingen som helst motvapen eller tankar hur man skulle stoppa kontringar eller bryta igenom 7 manna försvar. Så blir det när man inte tar sitt arbete på allvar.
Citera
2025-09-09, 09:46
Avstängd
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Kosovo hade ju läst Sverige som en öppen bok, skriven av en barnboksförfattare, Sverige däremot trodde att man bara kunde gå ut och lira lite boll, ingen som helst motvapen eller tankar hur man skulle stoppa kontringar eller bryta igenom 7 manna försvar. Så blir det när man inte tar sitt arbete på allvar.

Det är för lätt att anfalla mot sveriges allsvenska spelare.

Soletros är sämst i världen och robin olson kan ej läsa av när han ska rusa ut.

Isak hien är trög fet och seg och ska vara vår sista försvarare.. dvärg som ej kan ta något
Citera
2025-09-09, 10:47
Medlem
Citat:
Det är för lätt att anfalla mot sveriges allsvenska spelare.

Soletros är sämst i världen och robin olson kan ej läsa av när han ska rusa ut.

Isak hien är trög fet och seg och ska vara vår sista försvarare.. dvärg som ej kan ta något

Hien spelar i samma position i Atalanta skillnaden är att han tar gubben och den andra mittbacken bollen eller löpningarna! Att soletros får spela är märkligt att dessutom ska göra det som defensiv mittfältare är ännu märkligare? Men visst liksom andra mittfältare genom tidigare årskullar exempelvis Mild eller Ingesson som inte kunde slå en 3 meters passning så finns det utrymme för en spelare som ska springa och stänga passningsytor men då ska han faan springa och det tycker jag inte saletros gör? Men det är möjligt att det är rätt speltaktik med fel spelare? alternativt fel speltaktik med rätt gubbar? Men har aldrig sett ett landslag spela så virrigt som igår. Och framförallt inte mot ett så svagt motstånd.
Citera
2025-09-09, 11:46
Medlem
Jeppe950s avatar
Ut med nollor som Salétros och Olsen nu för bövelen.
Citera
2025-09-09, 14:06
Medlem
Tavastehuss avatar
Edward från Åshöjden fick ju chansen i landslaget trots att Åshöjden inte ens spelade i hösta ligan då.

Ja, det var fiktion. Men nog tror jag att de bästa spelarna ska spel, oavsett var de annars spelar i sina klubblag.
Citera
2025-09-09, 17:20
Medlem
Jag tycker inte man ska stänga några dörrar men jag tycker heller inte att man ska gå över ån efter vatten. Man ska inte bara chansa med typ 50 olika mer anonyma spelare för hitta ett guldkorn, då det finns mer självklara val mitt framför ögonen på en. Alla spelare JDT har testat i sitt försök att hitta guldkorn, vad har han hittat? Salétros, inte för han har varit direkt dålig, men är det värt det? Att testa så många spelare för hitta en Salétros, den tiden kunde ha lagts till att spela ihop laget istället. Det finns flera spelare i den position ute i relativt stora klubbar, ser då ingen anledning varför man ska ägna en massa tid på att hitta guldkorn på den positionen.

Främst bör det vara unga spelare, och/eller om det är en position vi har brist på som vi kan testa spelare ifrån allsvenskan och andra sämre ligor.
Senast redigerad av Jagjag2 2025-09-09 kl. 17:22.
Citera
2025-09-09, 17:55
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenThingsGoWrong
Någon yngre spelare som slår igenom eller en dominant hemvändare som fortfarande duger, absolut. Speciellt om de spelar bra i Europacuperna. Men en spelare som Saletros som är högst medioker i ett dåligt AIK som spelar från start i varenda landskamp, dansken och Seb Larsson pissar på hela idrottsrörelsen. Han ska liksom inte ens vara i närheten av ett januariläger ens så jävla dålig är han.
Anton Saletros är en av allsvenskans bästa innermittfältare så dominant hemvändare är en bra beskrivning. Ditt trubbiga fotbollsöga gör ingen avundsjuk direkt. Folk som klagar är antingen färgade av att de hatar AIK(ingen brist på såna idioter) eller så är de så begränsade i tanken att en spelare i Allsvenskan automatiskt är sämre än någon som spelar utomlands. Spelaren i fråga har ju dessutom inte gjort en dålig match i landslaget. Fatta hur korkat det är att klaga på en spelare som inte vart dålig bara för att laget förlorat och man inte kan ett jota om fotboll.

Varför hatar landslagsjippopubliken Allsvenska spelare? Finns det INGEN stolthet i att spelare från den inhemska ligan representerar Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in