Citat:
Ursprungligen postat av
67arigGubbe
Man bara spelar i allsvenskan i fotboll?
Anser ni att en spelare är tillräckligt bra om man bara spelar i denna liga?
Man ska alltså ställs mot världslag med världens bästa spelare samlade i sina länder och man själv kommer från ”knatteligan” ala allsvenskan.
Jag tycker absolut inte man ska få vara med! Oavsett om du spelat i proffsligor förr och är tillbaka i allsvenskan, detta bevisar ju uppenbarligen att spelaren är urkass och inte platsar bland bättre spelare helt enkelt.
Tänk Soletros och Olsen.
Hur i helvetete får de vara med och leka med de stora grabbarna? Tycker ni det är rätt? Ska en spelare inte ha mer klass än så för att representera vårt land!?
Förövrigt bör Klanen Ekdal uteslutas helt med.
Min tro är att med rätt taktik och ett lag som är samspelta och gör jobbet tillsammans och inte är några divor som tror dom är något vinner mot lag som har enstaka stjärnor, jag ser fotboll som schack där vissa positioner nte kräver annat än att springa mycket och ha ett bra spelsinne!
När det kommer till målvakt är det samma sak där, en 3 backlinje kräver en målvakt med bra fötter och spelar utanför målområdet en "fjärdeback" Är Robin Olsen det? Nä det anser jag inte likaså Ekdal ska inte spela i en 3 backlinje han har inte dom egenskaper som krävs! Men är det verkligen deras fel?
Du har 2 alternativ antingen spelar du med en taktik efter spelarmaterialet, alternativt spelar spelare som passar taktiktiskt.
Så det här får dansken ta på sig!